Beantwoord

Snelheid Internet.

  • 27 August 2019
  • 16 reacties
  • 266 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste Moderator, en anderen.

Graag wil ik de snelheid die behoort bij mijn abonnement.
Op de een of andere manier wil dat maar niet goed komen.

Ik heb het internet en tv 4K pakket
De snelheid die daar bij hoort zou moeten zijn,Tot 200 Mbit/s download
Tot 20 Mbit/s upload

In mijn KPN ID staat nu het volgende:
Op basis van uw producten, verwachten wij de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
100 Mbit/s download
10 Mbit/s upload

Mijn snelheid nu 148.2 Mbit/s download en 36.1 Mbit/s upload

Ik heb daar al een tijdje last van "dat ik niet krijg waar ik wel voor betaal"
Graag een oplossing. Alles werkt wel naar behoren (meevaller toch)
Het gaat in deze om het principe.

Mijn gegevens zijn bekend. En alle huis en tuin oplossingen heb ik al ondernomen zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 September 2019, 20:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19
Maak je nou een grap @genetic ?
Hoi @Joep1965 ,

Nee toch 🙂
Badge +19
Jij zit hier toch ook al een tijdje en je schrijft zelf dat bij je pakket een snelheid TOT 200 Mbt/s hoort. Dat heb je toch?
Hoi @Joep1965

Maar er is een tijd geweest dat ik handig de 200 (Glasvezel) en iets er overheen haalde.
En dat is nu al een tijdje niet aan de hand.
En ik ben zeker niet ontevreden hoor, alles werkt prima.
Je kent mij, geen kwaad woord over KPN.😎

Het viel mij alleen op dat er het een en ander veranderd was in Mijn KPN ID.
En dat is ook vreemd, voorheen stond daar nog 150 Mbit/s download.
Toen gemeten en op eerder vermelde snelheid uitgekomen.
Dat is toch vreemd, toch ?
Ik neem deze post op basis van het tot 200Mb in geval van DSL ook niet serieus.
Of is het probleem dat er meer download en meer upload wordt gehaald dan door het KPN systeem verwacht wordt en zoals weer gegeven.

Edit
Elke provider is verplicht de maximaal haalbare snelheid te publiceren. Met dat ingedachte is die verandering vreemd.
Hoi @Galdor68 ,

Hier (Eindhoven)gewoon glasvezel
Hoi @Galdor68 ,

Hier (Eindhoven)gewoon glasvezel

Zie de edit en met dat ingedachte hoor je bedraad gewoon 200Mb te halen.
Badge +19
Sorry @genetic ik wist niet dat je het over glasvezel had.
Sorry @genetic ik wist niet dat je het over glasvezel had.
Dat is uit de startpost inderdaad mede door het tot 200Mb niet op te maken die formulering wordt alleen bij DSL gebruikt.
Hoin @Joep1965 en @Galdor68

@Galdor68 hier in huis is alles bekabeld op twee Sonos One boxen na (Surround)
Zelfs de laptop heeft een kabeltje. 😁

@Joep1965 Geen punt. Had er het ook niet bijgezet in mijn eerste posting. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Je zit misschien op een centrale aangesloten die maar een beperkte verbinding met internet heeft. De bandbreedte die deze centrale heeft word dan gewoon verdeeld over de aansluitingen. Naarmate er meer aansluitingen komen, en naarmate men snellere abonnementen neemt, moet iedereen een stukje inleveren.
Hoi @Nick83

Ik heb er geen enkel idee over op welke centrale ik aangesloten ben.
Maar ik heb een aantal jaren (ik dacht 2) geleden een tijdje gebruik gemaakt van 500/500 wat geen enkel probleem opleverde.
Maar goed het kan veranderd zijn.
En de eerlijkheid gebied om te zeggen dat ik in de technische zaken niet zo thuis ben.
Bij een FttH aansluiting(glasvezel) moet er gewoon 200Mb geleverd worden punt. Bij glasvezel mag er juist geen belemmering zijn.

KPN heeft het 4K pakket verhoogd van 150Mb naar 200Mb terwijl een 100Mb en met 1 ontvanger een 50Mb verbinding al goed genoeg is zeker via glasvezel.

Er zal minimaal de gecontracteerde snelheid moeten worden geleverd.
Hoi @genetic . Vreemde situatie en ik heb geen verklaring. Aan 'onze' kant lijkt alles goed te staan. Uiteraard help ik je graag verder!
Ik moet even een paar zaken zeker weten en daarna kan ik een monteur voor je inplannen. :-)

  • Bedraad getest op meerdere pc/laptops op de KPN speedtest? (liefst even met de STB's uit)
  • FTU (glasvezelkastje) 2 minuten spanningsloos gehad?
  • Reset van de experiabox (harde reset via het gaatje)
Als dit niet voor verbetering zorgt, kan ik een monteur aansturen voor nader onderzoek. Het kan nodig zijn dat ik dan van afstand je modem nog één keer moet resetten. Geef je mij daar toestemming voor? Ik lees wel wat ik voor je kan doen!
Hoi @genetic . Is er nog iets aan de situatie veranderd? Mocht je mijn hulp willen, laat het weten!
Ik ga er van uit dat het is opgelost en zo te zien heb je zelf het antwoord gemarkeerd. Als er wat is weet je mij te vinden! 🙂