Beantwoord

Snelheid internet en wifi

  • 26 juli 2018
  • 2 reacties
  • 215 keer bekeken

Reputatie 1
Het is momenteel een komplete ramp wifi valt regelmatig helemaal weg de tv stopt er plotseling mee en gaat dan updaten.
Wifi kanaal maakt niet uit welke is een ramp.
Mijn postcode ****** ** wekerom
Gemeten via kabel is hetzelfde probleem.
Groeten Ed Becker

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Marina_ 28 juli 2018, 13:18

Goedemiddag Ed, welkom op ons Forum. Wat rot dat jouw WiFi en TV verbinding niet optimaal is. Goed dat je al begonnen bent met het aanpassen van het WiFI Kanaal. Heb je toevallig een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub).

Ondanks dat het aanpassen van het WiFi kanaal tot nu toe niet heeft geholpen kun je het WiFi kanaal het beste aanpassen naar het meest rustige kanaal. Ik heb nog een aantal tips voor je om het probleem aan te pakken: 1. Om de snelheid van de WiFi-verbinding te verbeteren, kan je gebruik maken van de daarvoor beschikbare Servicetool. 2. Als je een trage en/of wegvallende verbinding ervaart, kan je gebruik maken van de Servicetool ‘Problemen met WiFi oplossen van wijkcentrale tot modem’. Hopelijk lukt het je om aan de hand van deze tips, je WiFi te verbeteren.

Wat betreft het updaten van de tv. Ik ben benieuwd hoe vaak dit gebeurd. Het kan zijn dat het ergens corrupt is geraakt en niet goed geïnstalleerd is.
Ik wil je vragen om de ontvanger eens volledig te resetten op onderstaande manier. Ik verwacht dat hij daarna de update op de goede manier zal binnenhalen en in een paar minuten (zoals het hoort) installeren.
- Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
- Wacht 30 seconden
- Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
- Druk als de tekens ''OP'' in beeld komen kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
- Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
- Bevestig 'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.

Door de hoeveelheid tekst snap ik dat het veel lijkt, maar in werkelijkheid valt dit gelukkig mee 😉 mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan hoor ik het graag van je 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Ed, welkom op ons Forum. Wat rot dat jouw WiFi en TV verbinding niet optimaal is. Goed dat je al begonnen bent met het aanpassen van het WiFI Kanaal. Heb je toevallig een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub).

Ondanks dat het aanpassen van het WiFi kanaal tot nu toe niet heeft geholpen kun je het WiFi kanaal het beste aanpassen naar het meest rustige kanaal. Ik heb nog een aantal tips voor je om het probleem aan te pakken: 1. Om de snelheid van de WiFi-verbinding te verbeteren, kan je gebruik maken van de daarvoor beschikbare Servicetool. 2. Als je een trage en/of wegvallende verbinding ervaart, kan je gebruik maken van de Servicetool ‘Problemen met WiFi oplossen van wijkcentrale tot modem’. Hopelijk lukt het je om aan de hand van deze tips, je WiFi te verbeteren.

Wat betreft het updaten van de tv. Ik ben benieuwd hoe vaak dit gebeurd. Het kan zijn dat het ergens corrupt is geraakt en niet goed geïnstalleerd is.
Ik wil je vragen om de ontvanger eens volledig te resetten op onderstaande manier. Ik verwacht dat hij daarna de update op de goede manier zal binnenhalen en in een paar minuten (zoals het hoort) installeren.
- Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
- Wacht 30 seconden
- Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
- Druk als de tekens ''OP'' in beeld komen kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
- Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
- Bevestig 'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.

Door de hoeveelheid tekst snap ik dat het veel lijkt, maar in werkelijkheid valt dit gelukkig mee 😉 mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan hoor ik het graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ed, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer