Beantwoord

Snelheid internet gedaald na netwerk vernieuwing

  • 9 May 2021
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo na netwerk aanpassen van KPN in de nacht van 8 mei is internet traag geworden met mijn 3 super WiFi punten tot 20 mb. Hoe krijg ik het weer normaal bij KPN ?

 

gr Koen

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 May 2021, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Het modem al een reset gegeven?

Je bedoelt reset knop op de modem?

mijn zorg is dat ik dan alles weer kwijt ben, of is dat niet het geval?

dank voor je reactie!

Reputatie 7

Hoi @KoenKoene, welkom bij ons op het forum. Is de snelheid van het internet alleen gedaald van de Wifi, of ook als je dit met een kabel test? Werkzaamheden aan het netwerk hebben geen invloed specifiek op alleen de Wifi, vandaar de vraag. Als alleen de Wifi trager is geworden zou je kunnen kijken of je het kunt verbeteren door de Wifi Manager te volgen. 

Als het ook via de kabel is kan je het modem een reset geven zoals Macabeus al noemt, zodat de modem zichzelf opnieuw aanmeldt op het netwerk. Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'alles kwijt’ zijn. Bij het resetten van het modem wordt die teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus als je bijvoorbeeld poorten hebt opengezet zal je die daarna opnieuw open moeten zetten.

Dank je! Kabel is helemaal goed,

alleen trager via de super WiFi punten 

Reputatie 7

Duidelijk, dan lijkt het niet door de werkzaamheden te komen, dan zou je het namelijk ook via de kabel moeten ervaren. Heb je de Wifi Manager al gedaan om te kijken of het daarmee beter wordt?

Duidelijk, dan lijkt het niet door de werkzaamheden te komen, dan zou je het namelijk ook via de kabel moeten ervaren. Heb je de Wifi Manager al gedaan om te kijken of het daarmee beter wordt?

 

Al gedaan, maar ga het nog een keer doen

Reputatie 7
Badge +19

Duidelijk, dan lijkt het niet door de werkzaamheden te komen, dan zou je het namelijk ook via de kabel moeten ervaren. Heb je de Wifi Manager al gedaan om te kijken of het daarmee beter wordt?

 

Al gedaan, maar ga het nog een keer doen

 

Mocht de Wifi Manager geen resultaat geven, raad ik je aan om de Super Wifi punten eens opnieuw te installeren. Hier op het forum hebben we een topic over de installatie van deze apparaten: