Beantwoord

Snelheid internet is de helft minder dan contract.

  • 12 October 2021
  • 6 reacties
  • 205 keer bekeken

 snelheid internet niet haalbaar. ik heb een abonnement op 100mbit/s maar dit wordt lange na niet behaald. Ik heb meerdere keren wifi manager gebruikt, experia box v10 opnieuw gestart etc etc . Maar helaas heeft dit tot nu toe niet het gewenste resultaat behaald

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 16 October 2021, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Haal je de snelheid wel als je met een bekabelde pc of laptop meet?

Reputatie 6
Badge +9

Betreft het glasvezel of xDSL?
En heb je je forumprofiel voorzien van alle informatie? Zo kan een webcare medewerker direct jouw gegevens en verbinding erbij pakken.

Reputatie 7
Badge +15

@TVG0408 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je de snelheid die bij je abonnement hoort niet lijkt te halen. 

Heb je de speedtests die je hebt uitgevoerd gedaan met een kabel of zijn dit draadloze metingen? 

Beste Rutger, 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb zeker de speedtest gedaan en die heb ik draadloos uitgevoerd. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Probeer het eens met een bekabeld apparaat. Wifi is gevoelig voor stoorbronnen van buitenaf zoals bijvoorbeeld andere wifinetwerken. Een bekabelde meting is de beste manier om te kijken of de snelheid goed binnenkomt.

 

Maak je gebruik van een DSL-verbinding (grijze DSL-poortje op modem) of glasvezel (rode WAN-poort op modem)?

Reputatie 7
Badge +15

@TVG0408 Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat de snelheid is die je met een bekabeld apparaat haalt. Heb je een mogelijkheid dit te testen?

Mocht je Wifi snelheid (nog) niet naar wens zijn dan zou je ook de Wifi Manager kunnen uitvoeren. Wellicht dat de verbinding hiermee nog verbeterd kan worden!