Vraag

Snelheid internet is veel lager dan abonnement

• 9 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Wij hebben een internetabonnement van 66mb/sec, echter zijn dit (zie screenshot) de waardes. De attainable rate is bijna 40mb/sec, wat betekent dat het verre van de 66mb/sec haalt. Hoe kan dit?

Nu heb ik, zie andere afbeelding, ook deze optie gevonden. Wat houdt dit in, zou ik hiermee kunnen "spelen" wellicht? VDSL Downstream Stability Management.

Wanneer ik via KPN de check doe op postcode, zie ik ook dat er 68mb/sec haalbaar zou moeten zijn op onze lijn (derde foto).

Ik hoor graag van jullie! Alle tips zijn welkom!

*Admin: Extern IP-adres onzichtbaar gemaakt ivm privacy

5 reacties

Reputatie 7
Welk abonnement hebben jullie dan, want er bestaat geen abonnement van 66Mbps.
Wel is er een enorm verschil tussen de maximaal haalbare snelheid die in fourstack getoond wordt en wat de DSL status pagina als attainable waarde toont.
Het lijkt mij dat iemand van KPN Webcare dat verschil maar eens moet uitleggen.
Wij hebben Internet standaard (pardon, dat is inderdaad 60 Mb/sec).

Maar via Fourstack staat dat ik 68 mb/sec KAN halen op mijn adres, via koper.
Hoe kan het dat de attainable rate zoveel lager is dan de waarde van Fourstack EN mijn abonnement waar ik rond de 60mb/sec zou moeten halen?

Heb een ExperiaBox V9, ligt het wellicht hieraan?
Reputatie 7
Badge +30
Heb een ExperiaBox V9, ligt het wellicht hieraan?Nee de V9 kan meer dan 60Mbit/s halen. Bij de 80+ krijgt deze in sommige gevallen wel problemen (afhankelijk van lijntypen).
Nu heb ik, zie andere afbeelding, ook deze optie gevonden. Wat houdt dit in, zou ik hiermee kunnen "spelen" wellicht? VDSL Downstream Stability Management.
Dat kan, maar deze staat nu al op de hoogste snelheid. Als je hem verder naar links zet zal snelheid worden ingewisseld voor stabiliteit.

Hoelang heb je deze lijn al, en waarom is de Uptime van de Experiabox maar ~18 uur?
Ik heb deze lijn nu zo’n 3-4 jaar.
Ik kwam er gisteren achter van die snelheid en vervolgens heb ik de router eens gereset, of dat t probleem zou verhelpen, vandaar.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Cliff,

Vreemd dat je een lagere snelheid binnenkrijgt dan dat Fourstack als verwachting aangeeft. Om hierover iets nuttigs te zeggen, zal ik even wat metingen moeten doen in mijn systeem. Als je op mijn privébericht reageert, dan kom ik hierop terug!

VDSL Downstream Stability Management gaat inderdaad over de balans tussen stabiliteit en snelheid op een ADSL/VDSL verbinding. De lijn stelt zich automatisch in op de hoogst mogelijke snelheid, waarbij de lijn stabiel blijft. Je kunt met deze instelling kiezen voor meer 'stabiliteit' waar je inderdaad snelheid voor inlevert. Ik zou hier niet direct aanpassingen in doen als je lijn op dit moment stabiel is. Ik lees dat je recentelijk een reset hebt gedaan, dus die verbreking zal ik kunnen verklaren als ik straks je lijn meet.

Ik hoor straks graag van je!

Reageer