Beantwoord

snelheid internet laag

  • 25 February 2019
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 1
  • Slimmerik
  • 62 reacties
Mijn internetsnelheid met glasvezel moet zijn 100/100. Na diverse tests kom ik steeds niet verder dan ca 45/55. Kan de KPN e.a. nog eens nameten en zo nodig er wat aan verbeteren? Diverse test geprobeerd; KPN geeft steeds ca 8 meer aan dus bijv 53/63. En vooral KPN sites duren relatief erg lang om te laden.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 February 2019, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoe heb je dat gemeten, via Wi-Fi of via een netwerkkabel?
Reputatie 1
Via de netwerkkabel. WiFi is niet verbonden staat in de netwerkinstellingen. Ik weet dat de WiFi langzamer is. Net weer getest met KPN: 45,5 / 48,3.
Fast.com 53/67. Ziggo 44,3/52,7 Telfort=KPN 43,3/52,5 Internetsnelheidtesten.nl: 45,2/63,1
Reputatie 7
Badge +30
Welkom terug, jkb. Welke snelheid je haalt ligt in de kern aan je verbinding. Met glasvezel zit dat wel goed. Het volgende waar we dan naar moeten kijken is welk abonnement je hebt. Als dit inderdaad een is waarbij je een snelheid van 100 Mbit zou moeten halen, dan klopt er iets niet. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik dit met je nakijken.
Reputatie 1
Inmiddels ligt de snelheid weer op ca 95/95. Mijn abonnement is 100/100. Tegenover mijn woning ligt het glasvezelverbindingenhuisje. Een daar komen bijna elke dag verschillende auto/busjes waarvan de inzittende voor korte of lange tijd in het huisje verdwijnt. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, maar de snelheid is nu weer goed. Profiel toch maar even ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je gegevens. Je hebt inderdaad netjes een 100/100 abonnement en dat staat hier ook correct ingesteld. Dan vermoed ik dat het te maken heeft gehad met de drukte rondom de centrale wat je ook gezien hebt. En ga ik ervan uit dat de snelheid nu op niveau zal blijven.