Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Snelheid internet lager dan verwacht

Reputatie 2
Volgens fourstack moet een snelheid van kunnen halen van 26 Mbit/s, in de praktijk kom ik niet boven de 20 Mbit/s (abonnement gaat tot 60 Mbit/s):

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+7 Mbit/s
VDSL2*26 Mbit/s
Bonding*-

Bij Bonding staat nog steeds niets ingevuld, ik heb eerder begrepen dat van Robin Flikkema dat de wijkkast geschikt is voor Bonding. Is Pair Bonding in de toekomst nog wel te verwachten?

Admin: titel van je bericht aangepast zodat je bericht beter te vinden is

23 Reacties

Reputatie 6
Badge +26
Dit gaat om Alterveer e.o. toch?
Reputatie 2
Klopt Robin!
Reputatie 6
Badge +23
Hallo @albertvdv, meet je dit bekabeld of via wifi? Als je het via wifi meet, wil je dan eens de uitkomsten van een bekabelde test laten weten? Is het al bekabeld, reageer dan op mijn privébericht . Ik meet dan je lijn eens door.
Reputatie 6
Badge +26
Wat zegt je modem over de DSL snelheid? Ik ken namelijk nog een KPN klant die op die kast zit aangesloten waarbij fourstack iets wat te hoge waarden geeft.
Reputatie 2
Hoe kan ik deze snelheid zien?
Reputatie 2
Marcia_ schreef:

Hallo @albertvdv, meet je dit bekabeld of via wifi? Als je het via wifi meet, wil je dan eens de uitkomsten van een bekabelde test laten weten? Is het al bekabeld, reageer dan op mijn privébericht . Ik meet dan je lijn eens door.

Ook bekabeld kom ik niet hoger, ik stuur je een berichtje met de gegevens.
Reputatie 6
Badge +23
Bedankt voor het sturen van je bericht! Ik heb je lijn doorgemeten en dat ziet er keurig uit. Verder heb ik naar je werkelijke snelheid gekeken en zie dat je inderdaad maximaal rond 20 Mbit/s kan halen. Helaas geeft Fourstack in dit geval een iets te rooskleurig beeld 😞. Pairbonding is inderdaad niet mogelijk op jouw adres. Ga er maar vanuit dat dit in de nabije toekomst ook niet gaat veranderen. Niet de antwoorden die je wilde, maar hopelijk heb je toch voldoende informatie!
Reputatie 6
Badge +15
albertvdv schreef:

U kunt uw snelheid zien door http://192.168.2.254 in te typen, dan logt u in op uw modem. En dan gaat u naar status, en daarna naar geavanceerd. Maar nu weet ik het niet zeker, ik heb zelf de V10, en dan ga ik er zo heen. Ik weet niet hoe dat bij de V9 of de V8 zit.
Reputatie 6
Badge +26
DennisDatema68 schreef:

albertvdv schreef:

U kunt uw snelheid zien door http://192.168.2.254 in te typen, dan logt u in op uw modem. En dan gaat u naar status, en daarna naar geavanceerd. Maar nu weet ik het niet zeker, ik heb zelf de V10, en dan ga ik er zo heen. Ik weet niet hoe dat bij de V9 of de V8 zit.

V9 + H220N is STATUS > WAN Connection (en dan de tweede tabel)
Reputatie 6
Badge +15
RobinFlikkema schreef:

V9 + H220N is STATUS > WAN Connection (en dan de tweede tabel)

Bedankt voor de aanvulling, ik wist het niet meer van de V9. 🙂
Reputatie 6
RobinFlikkema schreef:

Wat zegt je modem over de DSL snelheid? Ik ken namelijk nog een KPN klant die op die kast zit aangesloten waarbij fourstack iets wat te hoge waarden geeft.

Bij mij geeft fourstack ook teveel (32 vs 28 Mb/s) aan. Een monteur kon er een jaartje of zo geleden ook niet meer van maken. Fourstack is ook niet meer wat het geweest is.:?
Reputatie 2
RobinFlikkema schreef:

bedoel je deze?
Actual Rate (Up/Down) 2667/19733 kbps
Reputatie 6
Badge +15
albertvdv schreef:

RobinFlikkema schreef:

bedoel je deze?

Dat bedoelen we inderdaad, maar wat komt er binnen? Wat is de Attainable rate? die geeft aan wat er in de modem binnen komt
Reputatie 2
DennisDatema68 schreef:

albertvdv schreef:

RobinFlikkema schreef:

bedoel je deze?

Dat bedoelen we inderdaad, maar wat komt er binnen? Wat is de Attainable rate? die geeft aan wat er in de modem binnen komt

Die geeft aan:Attainable Rate (Up/Down) 4095/20007 kbps
Reputatie 6
Badge +15
Zo te zien gebruikt jou modem bijna de hele snelheid:

Attainable Rate (Up/Down) 4095/20007 kbps

Er zit maar in de download 20007 en 19733 kbps een marge van 274 kbps, het is maar een kleine verschil. Ik zou dan ook denken dat het signaal optimaal is.
Reputatie 2
DennisDatema68 schreef:

Er zit maar in de download 20007 en 19733 kbps een marge van 274 kbps, het is maar een kleine verschil. Ik zou dan ook denken dat het signaal optimaal is.

DennisDatema68 schreef:

Ik kom dan niet aan de snelheid zoals genoemd op Fourstack (VDSL2*26 Mbit/s), daarnaast ben ik benieuwd of pair bonding mogelijk is.
Reputatie 6
Badge +15
albertvdv schreef:

Ik kom dan niet aan de snelheid zoals genoemd op Fourstack (VDSL2*26 Mbit/s), daarnaast ben ik benieuwd of pair bonding mogelijk is.

Ik denk dat het bij Fourstack ook zo is dat er een "TOT" 26 Mbit/s is, wil niet zeggen dat het dan ook haalt. Maar ik kan er ook naast zetten.
Reputatie 2
Marcia_ schreef:

Bedankt voor het sturen van je bericht! Ik heb je lijn doorgemeten en dat ziet er keurig uit. Verder heb ik naar je werkelijke snelheid gekeken en zie dat je inderdaad maximaal rond 20 Mbit/s kan halen. Helaas geeft Fourstack in dit geval een iets te rooskleurig beeld 😞. Pairbonding is inderdaad niet mogelijk op jouw adres. Ga er maar vanuit dat dit in de nabije toekomst ook niet gaat veranderen. Niet de antwoorden die je wilde, maar hopelijk heb je toch voldoende informatie!

Bedankt Marcia, jammer dat dit de maximale snelheid is. Kun je ook aangeven waarom pairbonding niet mogelijk is?
Reputatie 6
Badge +26
albertvdv schreef:

Marcia_ schreef:

Bedankt Marcia, jammer dat dit de maximale snelheid is. Kun je ook aangeven waarom pairbonding niet mogelijk is?

De straatkast (Alteveer-AAA) ondersteund Bonding. Het probleem zit hem waarschijnlijk dan ook in de beschikbaarheid van 2 aderparen tussen jouw IS/RA en de straatkast.

Kan je misschien ook de andere DSL waarden plakken zoals de Noise margin, errors en attenuation
Reputatie 2
RobinFlikkema schreef:

albertvdv schreef:

Marcia_ schreef:

De straatkast (Alteveer-AAA) ondersteund Bonding. Het probleem zit hem waarschijnlijk dan ook in de beschikbaarheid van 2 aderparen tussen jouw IS/RA en de straatkast.

Kan je misschien ook de andere DSL waarden plakken zoals de Noise margin, errors en attenuation

Modulation Type VDSL
Attainable Rate (Up/Down) 4054/19976 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.2/5.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 56.6/23.7 dB
Output Power (Up/Down) 5.6/9.4 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 74/78 symbols
FEC (Up/Down) 30/65050
CRC (Up/Down) 0/0
Reputatie 6
Badge +23
Wat betreft bonding geeft Robin inderdaad het juiste antwoord. Er zit iets in de aderparen wat niet in orde lijkt te zijn. Wij hebben niet de mogelijkheid om dit aan te passen helaas! Hopelijk is er in de toekomst qua snelheid meer mogelijk 🙂
Reputatie 6
Badge +26
Verder is er met de DSL waarden niet zo veel mis, dus lijkt me niet dat je nog extra winst kan halen door een kabel ofzo te vervangen.
Reputatie 2
Helaas dus, dank voor de reacties!

Reageer