snelheid internet niet volgens fourstack en klantenservice.

  • 9 december 2015
  • 17 reacties
  • 568 keer bekeken

Beste,

Gisteren is mijn VDSL lijn opgeleverd en netjes aangesloten door de monteur van KPN.

Nu heb ik een abonnement afgesloten met een snelheid verhoging van 100mbit omdat dit beschikbaar zou zijn. Volgens de Fourstack Netco website is de 100 mbit ook haalbaar. En ook volgens de klantenservice toen ik het abonnement afsloot, ik vroeg of ik de 100/10 mbit zou halen en het was volgens de klantenservice geen enkel probleem.

Nu mijn lijn is opgeleverd haal ik maar 60-65 mbit. Dit valt dus behoorlijk tegen en ben lichtelijk teleurgesteld. Wel is de verbinding super stabiel maar als je van een 120/12 abonnement komt dan is dit dus maar de helft. 

Kan iemand van KPN mijn lijn nakijken en profiel of dit allemaal goed staat en nog eens nakijken wat ik nu precies haal? Kan het ook zijn dat mijn verbinding nu loopt vanaf de centrale ipv wijkkast? Op fourstack staan 2 verschillende distributiepunten..

De monteur die had mijn lijn gemeten en begon op 50 mbit ongeveer deze is toen opgelopen tot 65 mbit maar komt nu niet meer verder, in de status van het modem staat dat de rate op 77 zit maar dit haal ik ook niet. Nu moet het modem nog zijn snelheid intrainen maar omdat ik vectoring vdsl heb duurt dit niet zo lang naar mijn weten?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Gr. Eli


17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het lijkt er inderdaad op dat de lijn nog aan het in trainen is, en ik denk dat je het beste nog even een paar dagen wachten kan tot de lijn zijn maximale snelheid heeft.

Heb je wel een Experiabox H220N, V8, V9 of V10?

Robin
Hoi Robin,

Duurt dat bij VDSL ook wat langer? (het intrainen).

Dit staat er nu bij status van het modem:

Actual Rate: 22015/72943 kbpsAttainable Rate: 37321/74366 kbps En gisteren ging hij vrij vlot omhoog omdat de monteur bij aankomst mijn lijn had gemeten op 50mbit toen dacht ik wow dat is wel erg laag met wat mij beloofd was en waar ik vandaan kwam. Ik bezit over een Experiabox V10.Nieuwbouw appartement (ISRA2 kastje). En in de praktijk is het nu 65 mbit wat ik haal (bekabeld en over wifi).
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja hoor, met VVDSL kan het ook lang duren. Als had ik verwacht dat de Attainable wel hoger was, maar daar kan ik best naast zitten.

Ik zou het gewoon even enkele dagen in de gaten houden. Tegen die tijd zal er ook een WebCare specialist reageren die het e.e.a. kan nakijken als het dan nog net zo is.

Overigens is het (waarschijnlijk) niet zo dat je lijn vanaf den Wijkcentrale loopt, dan zou je maximaal 50Mbit halen. Het komt dus wel degelijk uit een buitenring/straatkast.

Robin
Bedankt voor je snelle reactie, ja normaal lijkt het mij ook dat de attainable rate hoger is, maar ik wacht het even af dan.

Met herstarten van het modem bereik ik verder niks denk ik he?

Het beste is zeker om niet te herstarten etc. en het gewoon even zo te laten..

Alvast bedankt. 

Graag wacht ik ook inderdaad nog even de webcare af..

Gr.

Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat je zo min mogelijk je Experiabox moet herstarten omdat de DSLAM anders denkt dat je verbinding instabiel is en de snelheid omlaag kan gaan.

Robin
Reputatie 2
RobinFlikkema schreef op 9 dec '15 om 11:40u
Ik denk dat je zo min mogelijk je Experiabox moet herstarten omdat de DSLAM anders denkt dat je verbinding instabiel is en de snelheid omlaag kan gaan.

Robin 
Sowieso is dat niet nodig, maar volgens mij is DLM toch niet actief op VVDSL-lijnen?

Reputatie 7
Badge +30
Klopt. DLM wordt niet gebruikt op Vectoring en Bonding. Daar wordt Adaptieve Line Rate gebruikt, deze kan de snelheid veranderen zonder de IP verbinding te verbreken.

Robin
Ik heb een belletje gedaan naar KPN. Ze gaan het verder uitzoeken en het is bij de technische dienst neergelegd.

Mijn lijn wordt momenteel geknepen op 80 terwijl ik makkelijk 100 aankan ook qua afstand centrale/wijkkast.

Dus even afwachten wat ze nu gaan doen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat kan natuurlijk ook! Houd je ons op de hoogte? Zelf ben ik erg benieuwd naar wat dit precies is, en ik denk anderen ook wel!

Robin
Nou na aantal dagen nog niks gehoord van KPN, ik wacht nog even af tot maandag anders opnieuw een belletje.

Wat wel jammer is dat als je als nieuwe klant bij KPN komt dat er dan meteen iets niet goed is bij oplevering.

Reputatie 7
Badge +30
Zijn de Actual en Attainable rate nog steeds hetzelfde?
RobinFlikkema schreef op 12 dec '15 om 10:55u
Zijn de Actual en Attainable rate nog steeds hetzelfde? 
Ja deze zijn nog precies hetzelfde, maar ze hebben er nog niet naar gekeken..

Reputatie 7
Badge +28
Beste Eli,

Wat ontzettend jammer dat je snelheid (nog) niet optimaal is! Heb je inmiddels al iets van ons gehoord? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag!

Beste Marcia,

Bedankt voor je reactie, ik heb helaas nog niets vernomen van Kpn. Mijn snelheid is nog hetzelfde en ik heb vorige week woensdag gebeld en deze zou het dus doorzetten naar een andere afdeling die er over gaat. Qua snelheid zou ik volgens een collega gewoon makkelijk de 100 mbit moeten halen ook qua afstand etc. Maar hij vertelde mij dat ik geknepen werd qua snelheid. Hopelijk kun jij mij misschien helpen het op te lossen. Want vind het erg lang duren nu.

graag hoor ik van je, alvast bedankt!

Eli
Reputatie 7
Badge +28
Jammer! Wil je reageren op mijn privébericht? Dan zal ik aan de hand van je gegevens kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Marcia_ schreef op 15 dec '15 om 09:23u
Jammer! Wil je reageren op mijn privébericht? Dan zal ik aan de hand van je gegevens kijken wat ik voor je kan betekenen. 

 
Ik heb je onlangs een prive bericht gestuurd met gegevens en de situatie tot nu toe.

Hopelijk kun je me helpen, bedankt!

Eli

Reputatie 7
Badge +28
Beste Eli,

Naar aanleiding van m´n laatste privébericht heb ik geen reactie meer van je gehad. Is het inmiddels gelukt met het indienen van je klacht en heb je misschien zelfs al reactie gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag. 

Reageer