Beste,
Gisteren is mijn VDSL lijn opgeleverd en netjes aangesloten door de monteur van KPN.
Nu heb ik een abonnement afgesloten met een snelheid verhoging van 100mbit omdat dit beschikbaar zou zijn. Volgens de Fourstack Netco website is de 100 mbit ook haalbaar. En ook volgens de klantenservice toen ik het abonnement afsloot, ik vroeg of ik de 100/10 mbit zou halen en het was volgens de klantenservice geen enkel probleem.
Nu mijn lijn is opgeleverd haal ik maar 60-65 mbit. Dit valt dus behoorlijk tegen en ben lichtelijk teleurgesteld. Wel is de verbinding super stabiel maar als je van een 120/12 abonnement komt dan is dit dus maar de helft.
Kan iemand van KPN mijn lijn nakijken en profiel of dit allemaal goed staat en nog eens nakijken wat ik nu precies haal? Kan het ook zijn dat mijn verbinding nu loopt vanaf de centrale ipv wijkkast? Op fourstack staan 2 verschillende distributiepunten..
De monteur die had mijn lijn gemeten en begon op 50 mbit ongeveer deze is toen opgelopen tot 65 mbit maar komt nu niet meer verder, in de status van het modem staat dat de rate op 77 zit maar dit haal ik ook niet. Nu moet het modem nog zijn snelheid intrainen maar omdat ik vectoring vdsl heb duurt dit niet zo lang naar mijn weten?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr. Eli