Beantwoord

snelheid internet wordt niet gehaald ondanks vdsl2

• 6 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 10703 keer bekeken

Ik heb internet standaard (40 down en 4 up loaden) met vdsl2.

ik haal maar 17,8 down en 1,8 uploaden. nu weet ik dat pairbounding waarschijnlijk mogelijk is.

Maar ik krijg het advies van klanten service van KPN bel maar geregeld dan kijken wij wel wanneer het bij u kan.

Is het technisch niet mogelijk of ligt het aan personeels tekort. Ik wil nm de snelheid waar ik ook eigenlijk mijn abonnement voor heb afgesloten.

icon

Beste antwoord door Henk2304 16 oktober 2012, 11:55

Graag gedaan. Ik heb begrepen dat over enige tijd (volgend jaar?) providers niet meer met maximum snelheden mogen schermen, maar alleen nog met realistische snelheden. Zal mij benieuwen wat realistisch is voor Standaard (8 Mb/s?).

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge
er zijn hier wel vaker lui die vinden dat de snelheid niet gehaald word, maar op de adertenties staat altijd downloadsnelheid tot 40 mb dus ik weet niet hoe dat zit met rechten en plichten. er is trouwens een onderwerp over dat bonding op het forum. ff zoekn.

Ik begrijp best dat het tot 40 mb is als je dan 35-38 mb haalt oke. Ik zit trouwens maar 2200 meter van de wijkcentrale af.Maar als pairbonding een oplossing is om meer snelheid te krijgen is mijn vraag logisch denk ik waarom wordt dat niet gedaan dan.

Bij klantenservice zegt men geen idee bel af en toe maar eens.

Kijk daar heb ik niks aan. Dus mijn vraag lijkt mij verantwoord: is het een technisch verhaal of personeels te kort.

En..... als ik met de trein van DenHelder tot centraal amsterdam ga en ik betaal daarvoor kan men mij er ook niet in Alkmaar uitzetten met de woorden we hebben gezegd TOT centraal Amsterdam.

Maar ja das KPN helaas.

Reputatie 7
Dan mag je nog blij zijn, ik zit op 1.500 m en haal nog geen 16 Mb/s. Als je meer haalt dan 8 Mb/s (het maximum van Instap) vindt KPN dat je geen reden tot klagen hebt. Standaard heeft een garantie van het maximum van Instap (8 Mb/s), Premium heeft een garantie van het maximum van Standaard (40 Mb/s). Pairbonding kan alleen als je wijkcentrale "voldoende" vrije aderparen heeft. Als op jouw adres Premium niet mogelijk is zijn er waarschijnlijk niet voldoende aderparen vrij, als Premium wel mogelijk is (dat kan tegenwoordig alleen met pairbonding) zijn er waarschijnlijk wel voldoende vrije aderparen en moet je gewoon volhouden bij de KS en je niet laten afschepen. Bij mij zijn er (volgens de KS, waar ik ook enige druk heb uitgeoefend) helaas niet voldoende aderparen vrij, dus geen pairbonding hier. Jammer, want ook glasvezel komt hier niet en pairbonding werd toch min of meer gepresenteerd als een doekje voor het bloeden op plaatsen zonder glasvezel.

Henk,

Bedankt voor je antwoord, hier heb ik iets aan. Het is treurig dat KPN deze regel van snelheid hanteerd. Moeten wij eens doen met het betalen van de factuur. Wat maakt een bedrijf dan misbruik van zijn/haar machtspositie. Maar ja ik blijf af en toe maar naar KS bellen. En hopen op verbetering.

Reputatie 7
Graag gedaan. Ik heb begrepen dat over enige tijd (volgend jaar?) providers niet meer met maximum snelheden mogen schermen, maar alleen nog met realistische snelheden. Zal mij benieuwen wat realistisch is voor Standaard (8 Mb/s?).

Reageer