Beantwoord

Snelheid internet wordt niet verhoogd door KPN?

  • 17 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

8 maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. De door Ziggo beloofde 300 Mbit/s snelheid was veel hoger, maar was zo instabiel dat er mee werken vaak niet mogelijk was. We zijn overgestapt naar XS4All met 100 Mbit/s (KPN). Bij de aansluiting bleek dat dit slechts 50 Mbit/s zou zijn. Dat was geen probleem want in het eerste kwartaal zou dit verhoogd worden naar 100. Men zou mij op de hoogte houden, maar ik hoorde niets meer. Mailen lukt nu wel, maar het duurt wel allemaal erg lang. Daarna XS4All gebeld, en die vertelde mij dat de opdracht voor aanpassing naar 100 Mbit/s door KPN is teruggetrokken en niet meer gepland staat m uit te voeren. Online internet halen we nu, op 7 meter van de router, een gem. van 11 Mbit/s download snelheid. Hoe kan dit? (Voor de rest hebben we andere KPN producten) Wat moet ik doen? Dit is een drama snelheid en zeker als dit zo blijft? Kan iemand daar iets over zeggen wat kan ik doen om dit te verbeteren of moet ik toch een andere oplossing zoeken? De dienstverlening van XS4All is overigens prima, maar die beheren niet het netwerk en kunnen er verder niets aan doen.
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 augustus 2017, 12:50

Welkom op het forum, Funny. Jammer te horen dat de snelheid nog niet verhoogd is. Het klopt dat het netwerkbeheer wordt gedaan door KPN de netwerkbeheerder. Die zorgen ook voor de upgrades en de planning daarvan. Die planning is afhankelijk van een groot aantal factoren (materiaalvoorraad, aantal beschikbare mensen, vergunningen etc...). Als bij hun de planning aangepast wordt omdat er iets veranderd in een van die factoren kan dat een upgrade uitstellen, of zelfs helemaal laten verdwijnen. Helaas is dat dan niet iets waar een provider, of dat nu KPN de provider of XS4ALL is, iets aan kan doen.

Waar een provider wel mee kan helpen is verbeteren van je daadwerkelijke snelheid als die lager is dan de maximaal haalbare. Jij geeft aan 11 Mbit te halen terwijl er 50 leverbaar is. Dit is dan via wifi neem ik aan? XS4ALL kan dan wel met je kijken hoe dat verbeterd kan worden. Wij hier op het forum kunnen dat niet. Dit omdat het forum hier van KPN de provider is. Wij hebben geen toegang tot jouw klantgegevens, en mogen dat wettelijk gezien ook niet 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3
@Funnybass 100 MB internet is alleen mogelijk als er op je adres ook glasvezel is.. Aan je snelheid te zien heb je koper. Voor 100 MB internet moet je ook extra betalen al is dat maar € 5,-
Mocht er wel glasvezel zijn opnieuw aanvragen stel ik voor.

8 maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. De door Ziggo beloofde 300 Mbit/s snelheid was veel hoger, maar was zo instabiel dat er mee werken vaak niet mogelijk was. We zijn overgestapt naar XS4All met 100 Mbit/s (KPN). Bij de aansluiting bleek dat dit slechts 50 Mbit/s zou zijn. Dat was geen probleem want in het eerste kwartaal zou dit verhoogd worden naar 100. Men zou mij op de hoogte houden, maar ik hoorde niets meer. Mailen lukt nu wel, maar het duurt wel allemaal erg lang. Daarna XS4All gebeld, en die vertelde mij dat de opdracht voor aanpassing naar 100 Mbit/s door KPN is teruggetrokken en niet meer gepland staat m uit te voeren. Online internet halen we nu, op 7 meter van de router, een gem. van 11 Mbit/s download snelheid. Hoe kan dit? (Voor de rest hebben we andere KPN producten) Wat moet ik doen? Dit is een drama snelheid en zeker als dit zo blijft? Kan iemand daar iets over zeggen wat kan ik doen om dit te verbeteren of moet ik toch een andere oplossing zoeken? De dienstverlening van XS4All is overigens prima, maar die beheren niet het netwerk en kunnen er verder niets aan doen.
Reputatie 7
Badge +30
Dit is niet helemaal waar. Als er 100Mbit/s over koper leverbaar is op jouw adres kan het ook over koper.
Reputatie 7
De dienstverlening van XS4All is overigens prima, maar die beheren niet het netwerk en kunnen er verder niets aan doen.Toch is dat je eerste aanspreekpunt. Omdat je geen klant van KPN zelf bent (ook al is Xs4All een dochter) kan KPN ook niet direct iets voor je doen. Wat zegt Fourstack over de op je adres haalbare snelheid?

Overigens heeft KPN een paar pilotlocaties waar via de VPlus-techniek zelfs tot 400 Mb/s over koper gehaald kan worden. Of die mensen ook speciale abo's hebben weet ik niet, het hoogst haalbare abo over koper bij KPN is 100/10 Mb/s. Maar ook met VVDSL en bondig worden al regelmatig snelheden gemeld van over de 200 Mb/s. Voor internet heb je er nog niets aan (want dat wordt gekepen tot zo'n 100 Mb/s als je tenminste voornoemde abo hebt), maar tv (en telefoon) kunnen de extra bandbreedte wel gebruiken, mocht je je internetverbinding inderdaad tot 100 Mb/s volgepompt hebben.
Reputatie 2
Badge +3
Inderdaad XS4All is je aanspreekpunt en die moeten met KPN aan de slag. Het werkt eigenlijk hetzelfde als of je een Samsung TV bij fa Janssen koopt. Is er een probleem met de TV dan moet je naar Janssen die het dan verder moet regelen. komt die er echt niet uit dan kun je een poging wagen bij Samsung of gewoon een LG kopen of welk merk dan ook. Maar ook bij de laatste optie de verkoper is je eerste aanspreekpunt.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Funny. Jammer te horen dat de snelheid nog niet verhoogd is. Het klopt dat het netwerkbeheer wordt gedaan door KPN de netwerkbeheerder. Die zorgen ook voor de upgrades en de planning daarvan. Die planning is afhankelijk van een groot aantal factoren (materiaalvoorraad, aantal beschikbare mensen, vergunningen etc...). Als bij hun de planning aangepast wordt omdat er iets veranderd in een van die factoren kan dat een upgrade uitstellen, of zelfs helemaal laten verdwijnen. Helaas is dat dan niet iets waar een provider, of dat nu KPN de provider of XS4ALL is, iets aan kan doen.

Waar een provider wel mee kan helpen is verbeteren van je daadwerkelijke snelheid als die lager is dan de maximaal haalbare. Jij geeft aan 11 Mbit te halen terwijl er 50 leverbaar is. Dit is dan via wifi neem ik aan? XS4ALL kan dan wel met je kijken hoe dat verbeterd kan worden. Wij hier op het forum kunnen dat niet. Dit omdat het forum hier van KPN de provider is. Wij hebben geen toegang tot jouw klantgegevens, en mogen dat wettelijk gezien ook niet 🙂

Reageer