Beantwoord

Snelheid kpn glasvezel

  • 23 April 2019
  • 16 reacties
  • 783 keer bekeken

Nóg sneller dan kabelinternet

De snelheid van kabelinternet ligt meestal rond de 50 á 60 Mbit/s, terwijl glasvezel internet begint bij 100 Mbit/s en kan oplopen tot wel 500 Mbit/s. Dit betekent dat je bij glasvezel internet kunt profiteren van sneller en constanter internet ten opzichte van kabelinternet.

Deze tekst haal ik van de website van KPN, ik heb glasvezel instap van KPN met 50 a 60 Mbit, niks geen 100 Mbit standaard. Website klopt dus niet onzin dus, als je meer snelheid wil bij KPN moet je gelijk meer betalen.

Kan iemand bij KPN mij vertellen hoe dit in elkaar zit?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 May 2019, 14:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Fred, welkom hier.


Nóg sneller dan kabelinternet

Website klopt dus niet onzin dus


Dat durf ik te betwijfelen. 😉

Hoe heb je dit gemeten? WiFi of via kabel? Als je glasvezel hebt hoor je in ieder geval bekabeld je volledige snelheid te halen. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik dit ook vanaf hier voor je na.
Hallo Alex,

Gegevens heb ik verder toegevoegd. Speedtest wijst uit dat ik hier geen 100 mbit standaard heb zoals op internet wordt gezegd. Getest via Imac bekabeld.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Fred Denekamp



Reputatie 7
Badge +10
Ik ben het eens met Fred. De tekst op de website zegt dat coax rond de 50/60 Mbit zit. Geen idee waar dat vandaan komt want Ziggo heeft abonnementen tot 500 Mbit.
Dan staat er dat glasvezel begint bij 100 Mbit. Ook dat klopt niet want KPN Internet en TV Basis is 50/5. Via glasvezel indien beschikbaar. Ik denk dat hij dat bedoelt en niet zozeer zijn eigen snelheid thuis.
Ward, klopt helemaal wat je zegt. Mijn eigen snelheid is heel constant op 60 Mbit en geen 100 Mbit, maar als ik dit zo lees op de KPN site dan voel ik mij toch enigszins misleid.
Reputatie 7
Badge +10
@Fredglasvezel Zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Je hoeft je niet misleid te voelen tenzij je betaalt voor een abonnement met 100 Mbit. Dan is er iets aan de hand waardoor je je snelheid niet haalt.
Ik reageerde meer op de marketingtekst op de KPN website die gewoon aantoonbaar niet klopt En dat vind ik vervelend, zeker als KPN-medewerker. Uiteraard ben ik een groot voorstander van glasvezel en zie ik liever geen mensen vertrekken naar Ziggo, maar dan moet wat er wordt gezegd, wel kloppen.
Ward,

de snelheid haal ik wel bij glasvezel instap, ik zou het wel prettig vinden als de webpagina wordt aangepast want die is onjuist.

KPN mag zich wel eens achter de oren gaan krabben en gewoon 100 Mbit standaard aanbieden als instap zeker met de huidige prijzen, € 42,50 per maand is behoorlijk aan de prijs. Ik praat uit ervaring, ik heb een 2e adres met glasvezel van Trined, dat is interactieve Tv + 500 Mbit internet en een Fritz modem voor € 38,50 per maand! Kun je top mee streamen op Chromecast, dat kun je bij KPN wel vergeten wifi signaal van de V10 experiabox is gewoon matig tot slecht.

Met vriendelijke groet,

Fred
Kan ik nog een antwoord van KPN verwachten?
Reputatie 7
Badge +24
Kan ik nog een antwoord van KPN verwachten?
Hoi Fred, natuurlijk.

KPN mag zich wel eens achter de oren gaan krabben en gewoon 100 Mbit standaard aanbieden.
Flink gekrabd, maar voor nu zal dat niet gebeuren zover ik weet. Ook bij het Instap pakket kan de optie worden genomen voor meer snelheid indien gewenst. De meeste huishoudens hebben dit simpelweg niet nodig. Nog niet in ieder geval.

Kun je top mee streamen op Chromecast, dat kun je bij KPN wel vergeten wifi signaal van de V10 experiabox is gewoon matig tot slecht.
Dat hoort niet zo. Heb je deze stappen ook gevolgd? Indien nodig kunnen we extenders opsturen, dat wordt vanzelf aangegeven als je de stappen volgt die ik zojuist noemde. Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? En als laatste, wat krijg je te zien als je hier een meting uitvoert?
Hallo Alex,

versterker heb ik al geprobeerd, maar die werkt niet naar behoren en heb ik teruggestuurd. Glasvezelkastje stroomloos gemaakt en de wifi check uitgevoerd. Alleen de speedtest moet ik morgen even bekabeld uitvoeren. Resultaat volgt morgen. Hieronder het resultaat via de Ipad.


Reputatie 7
Badge +24
Welke versterker heb je geprobeerd? De witte die wij hadden? Ik vraag me dan af waar de verstoring vandaan komt. Ik wacht nog even de meting af via de kabel.
Hallo Alex, hieronder de speedtest op de Mac bekabeld. Snelheid is conform het abonnement glasvezel instap.

Ik heb een jaar of 2 geleden de witte wifi versterker gehad, die heb ik binnen 2 dagen weer retour gestuurd, werkt niet. Ik woon in een bungalow, dus een behoorlijk oppervlak qua bereik. Nadeel is natuurlijk ook dat er wat woningen omheen liggen en dat kan ook verstoring geven. Streamen gaat vaak moeizaam op Chromecast of Apple TV, daarom heb ik mijn tv middels een homeplug verbonden. Maar wil ik via de Ipad streamen dan loopt de boel vaak vast.


Reputatie 7
Badge +24
Dan is dit toch een WiFi issue, denk echter ook dat je vanuit de omgeving veel verstoring krijgt als het ook met een versterker niet beter wordt.

Meet eens even met inSSIDer om te kijken hoe jouw omgeving eruitziet en of er nog kanalen vrij zijn waarop je je WiFi in kunt stellen. Wat is "een behoorlijk oppervlak"? Hoeveel meter vanaf de Experiabox?
Met inSSIDer lukt niet is voor Windows en ik gebruik Apple. Ik zit zo’n 15 meter van de Experiabox af in de woonkamer. Het andere deel van het huis is dichterbij de Experiabox en daar is goede ontvangst. Mijn Apple tv streamt vrij redelijk op dit moment, maar mijn ingebouwde Chromecast streamt slecht.
Reputatie 7
Badge +24
Die is er ook voor Mac. Los daarvan, 15 meter is niet erg dichtbij. Jammer dat je onze versterker binnen 2 dagen al terug hebt gestuurd. Mijn advies is dan om te investeren in een goede versterker of een homeplug met WiFi functie.

Eventueel kun je dit nog even proberen op een mobiel apparaat.
Reputatie 4
Badge +3
Ik zou adviseren in minimaal een goede Accesspoint te investeren bijvoorbeeld Ubiquiti AC Lite, LR of Pro. De WiFi op de Experia V10a uitzetten. Daarnaast werk ik zelf met een aparte router achter de Experia V10 A. Dit is een Ubiquiti Edgerouter X. Geen problemen en wel stabiel internet zowel bekabeld als via WiFi 200 Mbit up en down.. Dit is precies te snelheid waarvoor ik betaal en dus ben ik een dik tevreden gebruiker. Werkt al 9 maanden zonder problemen en ook een veel gehoorde klacht VPN toegang problemen. Ook die heb ik heb ik niet Je kunt ook de Experia V10a bij een glas abonnement eruit halen. Dit heb ik niet gedaan want al die moeite om hem lekker aan de gang te krijgen en te houden met IP TV daar heb ik geen zin in.
Dank u wel Peter A.