Beantwoord

Snelheid KPN Glasvezel?

  • 9 July 2019
  • 12 reacties
  • 215 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
bij mij in de straat wordt glasvezel aangelegd. waarom biedt kpn slechts 100Mb aan. ziggo gaat tot250MB?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic
icon

Beste antwoord door Nadia 11 July 2019, 15:39

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
KPN gaat tot 500/500Mbps over glas.

bij mij in de straat wordt glasvezel aangelegd. waarom biedt kpn slechts 100Mb aan. ziggo gaat tot250MB?
Is dat wat de postcodecheck bij een bestelling aangeeft? Dan zal er op jouw adres niet meer leverbaar zijn.
Reputatie 7
KPN heeft aangegeven dat alle Points of Presence ondertussen geschikt zijn voor 500Mbps.
zowel per mail, schriftelijk als via mijn kpn kondigt kpn aan dat zodra glasvezel beschikbaar is mijn huidige abbo overgezet wordt naar glasvezel. echter wil ik dan weten welke paketten er dan zijn moet ik de postcode chek invullen. vervolgens krijg ik de melding dat glasvezel niet beschikbaar is en zie ik alleen maar de huidige paketten. ook iemand aan de telefoon gehad maar die snapt er ook niets van en kan ook geen antwoord geven.
in de wijk zijn veel ziggo klanten. zij kunnen de paketten ook niet vergelijken vanwege de postcode chek. sommigen laten het glasvezel niet eens in huis aanleggen en snappen niet waarom zij dit wel zullen doen. kpn verlist hierdoor potentieele klanten. door deze onduidelijkheid wacht ik met het oversluiten van 2 mobiele abbo's. wil men de concurentie aan gaan met ziggo dan moet men wel e.e.a. gericht promoten.
Dat verklaart veel er ligt nog geen FttH daarmee is er nog niet meer leverbaar.

Zelfs zonder of nog beter juist zonder de postcode in te vullen zou je alles te zien moeten krijgen.

Zodra glasvezel er ligt én aangevraagd kan worden zal die postcodecheck ook daarmee rekening houden. Nu dus nog niet. Dat zal ook met Fourstack (iets meer info dan de check op de kpn-site) het geval zijn tegen die tijd.

KPN zal tot 500 Mb/s up en 500 Mb/s down kunnen gaan leveren op glas, dat is een ding wat zeker is.

Abo's standaard
50/5 100/10 200/20 (in de praktijd is de upload meestal 30 trouwens) zullen de mogelijkheid hebben tot opwaardering met extra internet 200/200 ( € 4,99) en 500/500 € 12,99).
Deels of topic
@PeterG de upload bij 50/5 bij glas ligt ook rond de 30Mb?
ik ben op zoek naar bevestiging daarvan ik betaal nu maandelijks bij Telfort €2,50 voor het behoud van de 50/50 die ik had voor de overgang naar dit huidige systeem dat lijkt me als ik dit lees zonde geld.
Deels of topic
@PeterG de upload bij 50/5 bij glas ligt ook rond de 30Mb?

Het lijkt met gek als dat via DSL zo is (hier thuis) en via glas zou dat dan niet zijn?

Mijn abo is 50/5 en ik heb 55/30. Via DSL.
Reputatie 7
Hallo @Brl, welkom op het KPN forum. Zeer terechte vraag. Ik heb een eigen topic voor je aangemaakt, zodat dit beter naar voren komt en vindbaar is. Zo te zien hebben al velen hier jouw vraag gevonden en daar de nodige informatie over gegeven. Heel goed!

Ik snap de verwarring. Als je nu op onze bestelsite informatie zoekt over de internetsnelheid, dan krijg je na het invoeren van je postcode en huisnummer te zien wat er nu haalbaar is. Dat is wettelijk verplicht, we moeten je informeren over de actuele snelheid die we kunnen leveren op jouw adres.

Op KPN NetwerkNL zie je of je binnenkort Glasvezel van KPN binnenkrijgt. Zoals wjb hier aangeeft, alle glasvezelaansluitingen kunnen tot 500 Mbit/s internetsnelheid 🙂
Hallo @Brl , bij KPN NetwerkNL kun je je abonneren op een gratis nieuwsbrief en wordt je periodiek op de hoogte gehouden van de (toekomst)plannen in jouw straat/wijk.
een ieder voor zover bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Hé @Brl, graag gedaan 🙂

Mocht je nog eens een vraag hebben, je weet ons te vinden!

Reageer