Beantwoord

snelheid laag

• 26 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 184 keer bekeken

beste KPN,

ik heb een 500/500 MB abonnement maar ik haal die download snelheid bij lange na niet
graag zou ik weten waardoor dat komt omdat ik daar fors voor betaal

het ligt niet aan mijn netwerk dat is nml een gigabit netwerk

met vriendelijk groet,

Marco van Brenk
icon

Beste antwoord door MennovanEck97 30 oktober 2017, 19:39

@litti10 Even rondgekeken op het internet en de downloadsnelheden van de PlayStation (ook de 4) zijn een bekend probleem veroorzaakt door overbevolkte DNS servers die default in de PlayStation worden ingesteld. Feit is dat je pc bijna 500Mb haalt (kijk maar even bij wikihow.com “Best way to increase PlayStation 4 Download speed”)

Ik heb zelf geen PlayStation dus ik kan het hier niet uitproberen.
Success laat even weten of het werkt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Welke snelheid haal je dan wel vanaf een bekabeld aangesloter PC?
De snelheid op glasvezelaansluitingen wordt gegarandeerd en dus zal je gewoon 500Mbps moeten kunnen halen.
Zelf heb ik zowel down- als upstream altijd tegen de 515Mbps.
Kan je ook nog wat vertellen over jouw infrastructuur thuis.
Type Experia Box, gebruikte switches, en computers, tablets en telefoons voor de metingen..
Ik haal vanaf playstation 4 (nieuwstre ) 20Mb download rechtstreeks aangesloten op Gigabit switch
TP Link SG108E
PC haal ik soms wel 480Mb maar dat wisselt nogal
maakt bv ook uit bij wie je de test uitvoert

vraag me dus af of het een gegarandeerde snelheid is of de max
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marco, welkom op het forum! Bij een glasabonnement van 500/500 is de 500 ook een zo-goed-als gegarandeerde snelheid. Het wordt afgekapt op ongeveer 515, dus het kan wel zijn dat je snelheid onder de 500 duikt als je een of meerdere tv ontvangers aan hebt staan.

Wat voor snelheid haal je met een bekabeld direct op de Experia Box aangesloten apparaat?
KPN Speedtest | speedtest.net
Reputatie 7
Hoi Marco, welkom op het forum! Bij een glasabonnement van 500/500 is de 500 ook een zo-goed-als gegarandeerde snelheid. Het wordt afgekapt op ongeveer 515, dus het kan wel zijn dat je snelheid onder de 500 duikt als je een of meerdere tv ontvangers aan hebt staan.

Wat voor snelheid haal je met een bekabeld direct op de Experia Box aangesloten apparaat?
KPN Speedtest | speedtest.net
Het is niet waar dat bij een 500Mbps glasvezelverbinding het al dan niet aan hebben staan van TV ontvangers invloed heeft op de bandbreedte voor Internet. De TV streams maken gebruik van de overcapaciteit van de verbinding die een bandbreedte van 1Gbps heeft.
Als ik met onze 4K Ultra-HD ontvanger en 4K film kijk (26Mbps) en de andere TV ontvanger staat op een HD-"Glas" zender (12,75Mbps) dan verbruik ik aan TV dus zo'n kleine 40Mbps en toch heb ik dan gewoon nog altijd een kleine 515Mbps voor Internet.
Reputatie 4
Badge +2
@litti10 Even rondgekeken op het internet en de downloadsnelheden van de PlayStation (ook de 4) zijn een bekend probleem veroorzaakt door overbevolkte DNS servers die default in de PlayStation worden ingesteld. Feit is dat je pc bijna 500Mb haalt (kijk maar even bij wikihow.com “Best way to increase PlayStation 4 Download speed”)

Ik heb zelf geen PlayStation dus ik kan het hier niet uitproberen.
Success laat even weten of het werkt.
@MennovanEck ik zal dit uitproberen thanks

Reageer