Beantwoord

Snelheid Lan poort V10a naar AP

  • 13 April 2019
  • 2 reacties
  • 556 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Hallo allemaal,

Mijn naam is Gijs en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Gister heeft de KPN monteur alles netjes geïnstalleerd.
Met mijn glasvezel haal ik de gewenste WIFI snelheid van 200mbps.

Om mijn WIFI bereik te optimaliseren heb ik mijn ASUS RT-AC87U in AP modus op zolder gezet.
Deze is via een ethernetkabel aangesloten op de Experia V10a box. Het systeem werkt naar behoren alleen is de maximale WIFI snelheid die ik kan halen 100mbps.

Als ik inlog op de Experia box staat bij Lan 1 (tv) een snelheid van 100mbps en bij Lan3 (AP) ook 100 mbps. Verder heb ik de ethernet kabel die naar de Asus loopt zowel in de WAN poort als in een Lan poort aangesloten. Snelheid blijft maximaal 100mbps.

Mijn vraag is of dat er een snelheidsbeperking van 100 mbps op de Lan poorten zit van de Exeperia V10a box. Zo ja, kan dit worden aangepast? Of is dit een beperking van de Asus in AP mode?

Alvast bedankt.

Gr.
icon

Beste antwoord door wjb 13 April 2019, 21:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat één van de vier data-aders van de kabel geen contact maakt of wellicht zelfs gebroken is. In zo'n situatie kan de kabel zelf maximaal 100Mbps transporteren.
Vaak is het in zo'n dat de ader niet goed in het plugje geklemd zit.
Sluit die Asus ter test eens met een andere netwerkkabel aan. Is de LAN poort dan wel 1Gbps.
Thanks Wjb!!! Ik heb een andere kabel geprobeerd en ik haal weer 1GBPS via de WAN poort van de Asus.
Super bedankt voor de hulp!!