Beantwoord

Snelheid na upgrade straatkast gedaald van 20/3 naar 12/1

  • 20 January 2020
  • 9 reacties
  • 106 keer bekeken

 

Recent is de straatkast geupgrade (Postcode 7711MX). Fourstack geeft voor mijn adres 107Mbit/s aan.

Sinds de upgrade is de snelheid van mijn verbinding echter gedaald van 20/3 naar 12/1.

Het ligt niet aan de bekabeling intern. Daar is niets aan veranderd.

 

Hoe kan dit? 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 January 2020, 22:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @peba , heb je die snelheidsverhoging wel aangevraagd, anders houd je gewoon je standaard snelheid, in de regel TOT 50Mbit/s en wat het netto is hang af van je afstand tot de centrale, in jouw geval dus 12Mbit/s

Het gaat erom dat de snelheid juist lager is geworden na de upgrade (ik heb een abbo van 20Mbit/s). 

Hallo @peba , je zou in MijnKPN eens kunnen kijken wat voor snelheidsopties je hebt, standaard was altijd 50Mbit/s, uit te breiden tot 100Mbit/s of tot 200 Mbit/s.

Ik geloof niet dat je een 20Mbit/s-abo hebt, zal eerder TOT 50Mbit/s zijn waarvan je op jouw adres ongeveer 20Mbit/s netto haalde i.v.m. de afstand tot de centrale (kast).

 

Reputatie 7
Badge +24

(ik heb een abbo van 20Mbit/s). 

Misschien heeft u dat 10 jaar geleden afgesloten ja, maar inmiddels zijn alle abonnementen omhoog getrokken, ook bij bestaande klanten. Het goedkoopste abonnement met de laagste snelheid is nu 50 mbit.

Reputatie 7
Badge +7

Ik gok dat je van VDSL naar ADSL2 overgezet bent. Misschien is dat te herstellen. Moderator?

 

Reputatie 6
Badge +9

De kast is inderdaad zeer recent actief gemaakt.
Om een hogere snelheid te krijgen moet Jouw aansluiting moet fysiek worden omgezet van wijkcentrale naar straatkast, dit gaat op den duur automatisch maar een webcare medewerker kan dit waarschijnlijk ook in gang zetten

Al je je forumprofiel aanvult met je gegevens (postcode/huisnummer e.d.) dan kan een webcare medewerker zien wat de mogelijkheden zijn en één en ander in gang zetten.

situatie 3 september 2019

 

situatie 20 januari (na upgrade straatkast)

VDSL2 profiel veranderd van 17a naar 8b

Reputatie 6
Badge +9

Al VDSL dus, maar jouw signaal komt nu nog uit de wijkcentrale en dat moet fysiek worden aangepast.

Al je je forumprofiel aanvult met je gegevens (postcode/huisnummer e.d.) dan kan een webcare medewerker zien wat de mogelijkheden zijn en één en ander in gang zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Peba, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Ben je wel klant bij KPN? Zo ja, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?