Beantwoord

Snelheid Nieuwsgroepen

• 8 mei 2012
  • 7 reacties
  • 71885 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,

Vorige week kreeg ik een bericht van Eweka dat mijn abonnement bij hun binnenkort zou verlopen.

Omdat ik nu een KPN abonnement heb, dacht ik er goed aan te doen om deze niet te verlengen.

Volgens de site haal je maximaal 6.6Mb/s en dat vind ik prima.

Nu ben ik bezig met downloaden en haal ik maar 2.5 - 3.5Mb/s. Bij Eweka zat ik ongeveer op 8Mb/s stabiel.

Heeft iemand een tip hoe ik in de buurt kom van 6Mb/s?

Ik gebruik trouwens Spotnet en heb 1 verbinding ingesteld. Voorheen stond die op 4, maar dan krijg ik helemaal niets meer binnen.

icon

Beste antwoord door dit0rz 9 mei 2012, 19:39

Hallo SvanDijk,

Ik denk verwacht toch dat de werking van Spotnet er iets mee te maken heeft.

Hij pakt natuurlijk 1 lijntje voor het ophalen van spots en reacties, wellicht nog een apart lijntje als je een NZB bestand aanklikt. Dus bij het instellen van 3 lijntjes, gebruikt hij er maar 1 om te downloaden.

Op het moment dat je er meer dan 3 insteld, dan gebruikt hij ze wel om te downloaden, maar dan kun je in de tussentijd wellicht niet meer nieuwe spots selecteren/openen.

Ik gebruik spotnet alleen om spots te zoeken, ik download vervolgens de NZB en laat Sabnzbd het vervolgens downloaden.

In Sabnzbd kan ik namelijk ook instellen dat hij de 1e 30 dagen van KPN pakt, en alles wat ouder is van een payserver (ik gebruik sunny usenet samen met wat collega´s en vrienden).

Kijk maar eens op hun website, het is best een goeie deal.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +1
Hoi,

Je mag maximaal 3 lijntjes instellen.

Hieronder meer informatie over nieuwsgroepen van KPN:

Berichten voor allerlei nieuwsgroepen worden verzameld op een nieuws-server. KPN biedt aan abonnees een aparte nieuwsserver, zodat u direct toegang krijgt tot deze informatie. Deze nieuwsserver biedt toegang tot een groot aantal verschillende nieuwsgroepen.

Voor Nieuwsgroepen geldt:

• De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s
  • De upload snelheid is maximaal 2Mb/s
  • Tekstberichten worden 1 jaar bewaard
  • De retentie van de binaries is 28 dagen
  • Headers op de binaire server zijn beperkt beschikbaar 
De nieuwsserver ondersteunt 3 threads (gelijktijdige verbindingen) van 275 kB/s elk. In totaal 825 kB/s, oftewel 6,6 Mb/s. Het gebruik van een nieuwsgroep is gratis. Voor het gebruik van een Nieuwsgroep geldt geen datalimiet. Poort 119 wordt gebruikt voor nieuwsgroepen. Om Nieuwsgroepen voor iedereen beschikbaar te houden geldt een Fair Use policy.

Onze nieuwsserver is: news.kpn.nl

Er hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld te worden. U moet wel gebruik maken van een KPN internet verbinding. 

Reputatie 2
Badge
Hoi dit0rz,

Bedankt voor je antwoord.

Heb nu 3 lijntjes ingesteld, maar nog geen enkele verbetering.

vr.gr. SvanDijk

Badge +1
Hallo SvanDijk,

Ik denk verwacht toch dat de werking van Spotnet er iets mee te maken heeft.

Hij pakt natuurlijk 1 lijntje voor het ophalen van spots en reacties, wellicht nog een apart lijntje als je een NZB bestand aanklikt. Dus bij het instellen van 3 lijntjes, gebruikt hij er maar 1 om te downloaden.

Op het moment dat je er meer dan 3 insteld, dan gebruikt hij ze wel om te downloaden, maar dan kun je in de tussentijd wellicht niet meer nieuwe spots selecteren/openen.

Ik gebruik spotnet alleen om spots te zoeken, ik download vervolgens de NZB en laat Sabnzbd het vervolgens downloaden.

In Sabnzbd kan ik namelijk ook instellen dat hij de 1e 30 dagen van KPN pakt, en alles wat ouder is van een payserver (ik gebruik sunny usenet samen met wat collega´s en vrienden).

Kijk maar eens op hun website, het is best een goeie deal.

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor je antwoord dit0rz.

Heb het getest met Grabit omdat ik die nog op de computer had staan en ik haal inderdaad dan wel de maximale snelheid.

Goede tip!

Reputatie 6
Badge +9
nieuwsgroepenNa wat geklooi met Spotnet, en er dus achterkomen dat meer dan 4 ingestelde lijnen idd problemen geeft met tijdens downloaden zoeken en openen van spots, lees ik hier tot mijn verbazing dat de newsserver max 6,6 Mbit zou geven.

Namelijk (screenshot volgt nog) ik trek toch niet zelden 2,7 MB/s, wat toch echt neerkomt op ruim 22 Mbit. Niks payserver, gewoon via news.kpn.nl, poort 119 en geen user of ww ingevuld.

Is de snelheid recent verhoogd oid?

Reputatie 6
Badge +9
Wanneer gooit KPN eens de snelheid omhoog voor de nieuwsgroepen?

Reputatie 1
Dat is een kosten en baten issue...naar mijn mening.

Reageer