Beantwoord

Snelheid pakket Internet thuis instap

• 7 juni 2018
  • 19 reacties
  • 1322 keer bekeken

Badge
Net als vele andere personen, lees ik hier, kan ik nergens de snelheid vinden van het pakket Internet Thuis Instap. Iemand geeft aan dat dit tot 40 mbps zou zijn, terwijl uit de test komt dat wij maar 8,6 mbps download snelheid hebben.
Ons internet is echt ontzettend traag, terwijl dit pakket 31,03 EUR per maand kost!
Uit de test komt geen tip, alles zou naar behoren moeten werken terwijl wij bijna om de dag de experia box opnieuw op moeten starten voor weer even wat sneller internet.
Wat kunnen wij hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Jorrit 12 juni 2018, 19:14

Hoi Lein444, goed dat je contact met ons zoekt. Je hebt inderdaad een snelheid tot 40 Mbit/s met jouw abonnement. Technisch haal je nu rond de 10 Mbit/s omdat je verbinding nog op ADSL werkt. We kunnen dit kosteloos omzetten naar VDSL zodat je een snelheid van 32 Mbit/s kunt halen. Dat lijkt mij het beste begin! Ik kan het het voor je omzetten met jouw toestemming of je kan even contact opnemen met onze klantenservice. 🙂
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je dan ook net als "vele andere personen" de stappen gedaan die zij ook gedaan hebben en gekeken wat er mogelijk is via deze site en de DSL status uit de Experiabox hier geplakt?
Badge
De mogelijkheden via de door jou opgegeven site geeft aan:
Koper/DSL 32 Mbit/s
Bonded koper/DSL - Mbit/s

Geteste actuele downloadsnelheid vandaag 10.012 Mbit/s (i.p.v. 8,6)

DSL status uit de Experiabox v7:

onfiguration Mode Auto
Current UpLink ADSL
Type PPPoA
Connection Name Internet
IP 86.84.127.238
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Connection Status Connected
Disconnect Reason
Online Duration 306 sec
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 0 hrs: 5 min: 12 sec
Modulation Type ADSL_2plus
Actual Rate (Up/Down) 904/10013 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1096/20980 kbps
Noise Margin (Up/Down) 8.4/11.3 dB
Line Attenuation (Up/Down) 6.5/15 dB
Output Power (Up/Down) 12.6/0 dBm
Data Path (Up/Down) Fast/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 2/7 ms
INP (Up/Down) 0/6 symbols
FEC (Up/Down) 0/222
CRC (Up/Down) 0/0
TPS_TC G.992.3_Annex_K_ATM
Profile N/A
Reputatie 6
Badge +8
Laten we beginnen met de V7 😉 dat is wel een heel oud apparaat en tijd voor vervanging. Dit kun je eventueel zelf doen via https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0000

Deze tool controleert of je Netflix kunt ontvangen en zal aangeven dat het modem te oud is. (mogelijk TV ontvanger ook als je die hebt) je kunt daar gelijk een omruiling regelen zodat je een nieuwer type modem krijgt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat de V7 omruilen een idee is, maar er is ook iets mis met de lijn. Daar is namelijk flink ingegrepen door DLM en daarnaast vermoed ik dan er hogere snelheden mogelijk zijn via VDSL.

Hoe is die V7 aangesloten?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Lein444, goed dat je contact met ons zoekt. Je hebt inderdaad een snelheid tot 40 Mbit/s met jouw abonnement. Technisch haal je nu rond de 10 Mbit/s omdat je verbinding nog op ADSL werkt. We kunnen dit kosteloos omzetten naar VDSL zodat je een snelheid van 32 Mbit/s kunt halen. Dat lijkt mij het beste begin! Ik kan het het voor je omzetten met jouw toestemming of je kan even contact opnemen met onze klantenservice. 🙂
Beste Jorrit,

zou je voor ons ook kunnen checken of wij nog op ADSL zitten en of dat omgezet kan worden?

alvast bedankt!
vriendelijke groet,
Geert
Reputatie 7
Badge +18
Dag Geert! Je zult het even met mijn antwoord moeten doen 😉

Ik heb uiteraard gekeken en er is ook bij jou het één en ander mogelijk. Er is bij jou glasvezel leverbaar en ik kan je zo laten omzetten. Daarmee haal dus zeker de snelheid die bij je abonnement hoort. Er moet dan wel een monteur bij je langs komen en die plan ik graag samen met je in. Reageer je op het privébericht dat ik je stuurde?
Reputatie 7
Badge +18
Voor Geert heb ik inmiddels een afspraak met een monteur gemaakt die hem gaat overzetten naar glasvezel! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten!
Badge
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Excuses voor de late reactie, ik was lichamelijk even uit de running. Hopelijk ben ik nog niet te laat voor een oplossing.
Omzetten naar glasvezel hoeft NIET, bedankt voor het voorstel. We hebben dit inderdaad tot in de meterkast liggen, in verband met een eventuele verkoop van de woning.

Kosteloos omzetten naar VDSL klinkt erg goed (dus graag!), lijken we veel snelheid mee te winnen. Kan dat gedaan worden voordat we een andere modem hebben, of moet het daarna omgezet worden?

Thanks voor een reactie.
Badge
Nog even een reactie aan Robin, de V7 (Experia box) is aangesloten op een telefoon (Gigaset, 2 toestellen), met een internetkabel aan de pc en aan een router (was Sitecom, wordt vandaag nog een TP Link). Geen TV.
Bedoelde je dat?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag Lein444. Bedankt voor reageren. Ik heb zojuist de opdracht gegeven om jouw ADSL verbinding te wijzigen naar een VDSL verbinding. Daarnaast hebben we de ExperiaBox V7 omgeruild voor een nieuwere variant. We horen graag van je of dit verbetering met zich mee brengt?
Badge
Goedenavond Vikash,
Ongeveer een uur geleden heb ik de experia box gehaald, en als het goed is dan haalt deze nu de abonnementsgegevens op.
Ik verbaas me er wel over dat dit een V9 betreft, terwijl jij het alleen gehad hebt over een V10 en V10a. Ook is duidelijk te zien dat het een gebruikte box is, deze zit namelijk onder de krassen en viezigheid. Ook is een opdruk van 1 van de knoppen er al bijna helemaal afgesleten.
Ik vind dit wel erg jammer omdat wij al tijden veel geld betalen voor een wel erg lage internetaansluiting.
Hopelijk lost het vervangen van de box al wel iets op, voordat de DSL verbinding straks omgezet wordt (maar ben toch wel teleurgesteld).
Badge
Ter info: de experia box werkte niet, ook niet na contact net de klantenservice. Morgen wordt een andere box bij een servicepunt afgegeven.
Reputatie 7
Badge +15
De nieuwste modem dat op voorraad is wordt altijd geleverd, waarschijnlijk was dit de V9 op het moment van omruilen. Het hoort niet zo te zijn dat je een ExperiaBox ontvangt met gebruikerssporen. Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is met de nieuwe ExperiaBox, anders horen we dat graag van je? Heb je de nieuwe ExperiaBox al opgehaald en aangesloten? Ik ben erg benieuwd of het nu wel weer werkt.
Badge
Goedemiddag Vikash,
Omdat de geleverde modem niet werkte is er een andere toegezonden. Deze ga ik vandaag omruilen. Daarna laat ik even weten of het werkt en of de verbinding misschien iets sneller is geworden.
Badge
Net de modem van het Post NL punt gehaald. Baal er nog steeds van dat je dit alleen kunt doen door de andere modem in te leveren, want deze ziet er nog slechter uit. Rondom onder de krassen, dikke kras door de code achterop waardoor die iets lastiger te lezen is en overal stof. Ik vind dat echt een slechte service van KPN. Voordeel is dat deze wel na een paar minuten al werkt.
De downloadsnelheid is 8.6 Mbps / upload 0.7 Mbps.
We zijn benieuwd naar 24 september, zodra ADSL naar VDSL is omgezet.
Je hoort het dan weer even van me. Tot nu erg bedankt Vikash.
Reputatie 7
Badge +15
Wat vreemd dat deze ExperiaBox weer zo beschadigd en stoffig is. Dit zou zeker niet zo moeten zijn. Je kan het beste opnieuw contact opnemen met de klantenservice om een nieuwe ExperiaBox aan te vragen. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar 24 september en hoor graag van je hoe het afloopt.
Badge
Nog weer een andere box? Heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het dan wel goed komt. Maar misschien is dat het proberen waard.
De snelheid is echt enorm verbeterd! Zonder te testen echt een enorm verschil, en ook de test laat een duidelijke verbetering zien. Nu 30,9 Mbps download snelheid.
Het overzetten heeft dus enorm veel gelopen, bedankt!
Nog wel een vraagje, op de modem brandt nu ook het lampje TV terwijl wij alleen een Internet+Bellen pakket zouden ontvangen. We gebruiken die optie ook helemaal niet omdat wij een TV abonnement bij Stichting Kabelnet Veendam hebben. Is dit wel goed gegaan of betalen we nu voor een uitgebreider pakket?
Reputatie 7
Badge +15
Wat goed om te lezen dat de snelheid verbeterd is. Het klopt dat het tv-lampje brandt. Je hebt op dit moment een Internet+Bellen abonnement en geen uitgebreider pakket. Ik zou het toch nog eens willen proberen om de beschadigde ExperiaBox om te ruilen voor een niet beschadigde ExperiaBox. Ik heb zojuist een nieuwe verstuurd naar een servicepunt bij jouw in de buurt. Je ontvangt hier een bevestiging over per sms. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer