Beantwoord

snelheid / prijs

• 19 maart 2018
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

KPN adverteert met een downloadsnelheid van 'standaard' 40 Mb voor het basisabonnememt.
Regelmatig meten levert een maximale 'standaard' snelheid van 18 Mb, gemiddeld meet ik ca 14 MB. En dat bij gebruik van een ouderwets Hardware Draadje. Treurig resultaat in deze tijd.
Ik pleit voor betalen per geleverde Mb, terwijl ik wacht op de al jaren toegezegde glasvezelkabel.
Dan wordt mijn abonnement interessant genoeg om niet naar de concurrent over te stappen.
Graag een écht serieuze reactie.
Lucas Zeer Ontevreden
icon

Beste antwoord door Marcia_ 21 maart 2018, 21:15

Beste @Ontevreden klant Lucas, welkom! Ik zie dat je op dit moment max. 25 Mbit/s kunt halen, dat is niet heel snel, maar je kunt er mee vooruit. Gelukkig staat er inderdaad voor volgende maand een upgrade gepland! We doen echt wel onze best om iedereen van een goede internetsnelheid te voorzien 😉.

@wjb en Robin dank voor jullie hulp!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat verwacht je als "echt serieuze reactie"? Dat je de maximum haalbare snelheid op jouw adres hier kan vinden en deze ook op je overeenkomst stond waar je (blijkbaar) mee akkoord bent gegaan?

Naar welke concurrent wil je overstappen? Want er zijn amper een handvol die meer kunnen leveren aangezien de meeste over dezelfde aansluiting leveren.

Robin
Beste Robin,
Dank voor je reactie.
Serieus is natuurlijk een antwoord op mijn voorstel: betalen naar rato van geleverde dienst. Alles wordt gemeten, dus waarom niet per betalen per daadwerkelijke geleverde Mb?
En btje flauw om er het 'getekende voorwaarden' bij te halen; je geeft zelf al aan dat er geen echte alternatieven zijn. KPN is monopolist die niet levert wat ze belooft. Reclamecodecommissie dan maar inschakelen?
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, ik weet niet waar je woont en dat hoef ik ook niet te weten maar alle providers die over DSL leveren kunnen amper meer snelheid bieden. Alleen een mogelijke kabelaanbieder kan een hogere snelheid bieden.

Voor "echt langzame" (relatief gezien) aansluitingen geld al een soort korting maar daar kom je pas in aanmerking voor als je onder de 12 zit.

Ik neem aan dat die site ook 18 aangeeft?
Welke Experiabox heb je en wat geeft die aan qua DSL waarden?

Verder, uiteindelijk kan je best de reclamecodecommissie inschakelen maar ik betwijfel of die iets doen. Er wordt duidelijk geadverteerd met tot 40Mbit/s zoals elke andere provider en daar valt 18 ook onder.
Reputatie 7
Ik ben het volledig met je eens echter ben ik bang dat het zal blijven bij een korting van een paar Euro als deze snelheid bij lange na niet gehaald kan worden.

Helaas adverteert KPN niet met een snelheid van 40Mbps, maar met een snelheid tot 40Mbps. Een heel klein woordje, maar met grote contractuele gevolgen.
Gelukkig biedt KPN dan, als pleister op de wond, in ieder geval nog een korting.

Ha,ha, 12 is precies mijn onderlimiet. Dus die €5,- kan ik ook niet claimen.
Natuurlijk is het allemaal slimme kleine lettertjes plaatsen, daarvoor zijn de marketingmensjes ingehuurd.
Maar het gevoel van oplichting en misbruik van monopolie blijft gewoon bestaan.

Maar ik zie een beetje hoop gloren: op de site die je doorgaf wordt veremeld dat over een maand de snelheid op mijn postcode van (max) 40 naar 108 zou gaan.
Wachten we dat maar eerst af.
Thx
Reputatie 7
Badge +30
Staat er nu 40 op je postcode? Waar precies?
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Ontevreden klant Lucas, welkom! Ik zie dat je op dit moment max. 25 Mbit/s kunt halen, dat is niet heel snel, maar je kunt er mee vooruit. Gelukkig staat er inderdaad voor volgende maand een upgrade gepland! We doen echt wel onze best om iedereen van een goede internetsnelheid te voorzien 😉.

@wjb en Robin dank voor jullie hulp!

Reageer