Beantwoord

Snelheid van 50 Mbps naar 1.5 Mbps met Experia Box V10

  • 21 January 2023
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Sinds vanochtend is mij internetsnelheid gezakt van circa 50 Mbps naar 1.5 Mbps (zowel upload als download). Getest met Firefox en Chrome. Is ook te merken aan het trager laden van internetpagina's.

Ik heb Experia Box V10. Gisteravond (en de maanden daarvoor) geen enkel probleem. Met de televisie en de telefoon gaat het zoals ik gewend ben?

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Misschien een tijdelijk netwerkprobleem van de KPN?

icon

Beste antwoord door Engelre 21 January 2023, 22:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2

Hallo,

 

Met meer geluk dan wijsheid lijkt het nu opgelost.

Bij het icoontje voor internetverbinding kon je kiezen tussen tussen WiFi 1 en WiFi 2.

Nadat ik had gekozen voor WiFi 2 was het weer goed.

 

Ik kwam erachter dat het aan de computer moest liggen door voor mijn smartphone de snelheid te meten. Op de smartphone ging het goed, dus moest het wel aan mijn computer liggen.

 

Kan iemand vertellen wat die WiFi 1 en WiFi 2 betekenen? Na jaren van draadloos computergebruik heb ik dit nog nooit nodig gehad. Stond misschien al die tijd op WiFi1 (of is gisteren per ongeluk van WiFi 2 af gegaan).

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat u 2 verschillende WiFi adapters in u pc heeft. Zou dat kunnen? Heeft u misschien een WiFi adapter in de usb poort?

Reputatie 2

Klopt!

Hiervoor had ik een computer (desktop) die per se een WiFi adapter in de USB-poort nodig had (was niet ingebouwd). De harde schijf van de computer is gecrasht.

Ik had nog een tweede desktop staan. Wel een oud model met ingebouwde WiFi adapter. Die ingebouwde adapter geeft een slechte ontvangst. Daarom ben ik de USB-adapter blijven gebruiken (met een goede down- en uploadsnelheid).

Ik heb er verder niet veel verstand van. Maar naar aanleiding van uw opmerking raad ik nu dat WiFi 1 de ingebouwde (slechte) WiFi 1-ontvanger is en de USB-adapter de (goede) externe WiFi 2-ontvanger is. Op de een of andere manier was de ontvangst via WiFi 2 verdwenen/uitgeschakeld.

Is er een mogelijkheid ontvangst via de USB-adapter als standaard in te stellen?

Reputatie 5
Badge +8

Hallo @Engelre, daar lijkt het inderdaad wel op. Fijn dat het weer goed werkt als je wijzigt naar WiFi 2. 

In de instellingen, onder Internet en Netwerk kan je de ‘adapter’ opties veranderen en daar kan je als het goed is WiFi 1 uitschakelen. Ik verwacht dat als de andere ontvanger uitstaat, dat je automatisch verbinding maakt met WiFi 2. 

Reputatie 2

@Liesbeth_ Dank voor het antwoord. De internet snelheden zijn nu weer zoals ik gewend was.