Beantwoord

Snelheid veel lager dan bij de buren.

  • 20 November 2019
  • 5 reacties
  • 213 keer bekeken

Hallo,

Als ik de postcode check doe is mijn haalbare download snelheid max 26Mb.

Terwijl mijn buren aan de andere kant van de betonnen muur (we wonen in een appartement) is de max  te behalen snelheid max 50Mb.

Waar komt dit verschil vandaan, en kan hier iets aan gedaan worden?

Ik ben nog geen KPN klant, maar overweeg KPN klant te worden.

 

 

icon

Beste antwoord door Zeonz 22 November 2019, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Op ons adres 26 Mb (koper)

Bij de buren 60 Mb (koper + bonded koper)

Reputatie 7
Badge +24

Dat is niet zo bijzonder. Ik heb 50, de buren hebben hier ook bounded 100. Bij bounded heb je soort van een dubbele lijn. Dus ook dubbele snelheid.

Jij kan misschien ook wel bounded aanvragen. Als dat lukt, dan heb je ook 2 x 26 = 52. Tis alleen niet te zeggen of je ook bounded kan krijgen. Is van meerdere factoren afhankelijk. 

Reputatie 3
Badge +2

Als ik het zo lees heeft uw adres waarschijnlijk maar 1 telefoonkabel en zijn er bij de buren 2 afgewerkt.

De buren kunnen hierdoor waarschijnlijk 2 telefoonlijnen gebruiken (bonded dsl) om zo meer bandbreedte te kunnen halen.

 

Het is ook mogelijk dat hun telefoonkabel vanuit een andere centrale komt of via een andere route loopt waardoor deze physiek minder afstand hoeft af te leggen en daardoor meer mogelijk is. Kans is klein, maar het komt voor, vooral als het pand orgineel geen appartement was.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Daan010, welkom hier. Het is inderdaad zoals @Zeonz al aangeeft. Pairbonding kan op het ene adres wel, en op de andere niet. Dan kan echt per buurman/vrouw verschillen. 

Je zult er dus vanuit moeten gaan dat de maximale snelheid op jouw adres ~26 Mbps zal zijn.