Beantwoord

Snelheid veel lager dan zou moeten

  • 13 May 2020
  • 26 reacties
  • 341 keer bekeken

Reputatie 1

Volgens de welbekende website “fourstack” is er bij mij in de straat een upgrade gedaan en de snelheden zijn daarop aangepast.

Ook als ik een nieuw abo af zou sluiten of in mijnKPN naar hussel over zou stappen zou ik een snelheid van 83/23 kunnen halen terwijl ik nu met mijn huidige abo “Internet-TV Standaard” nog steeds 59/10 heb.

Ik heb zelfs pair-bonding en er staat dus ook upgrade internetsnelheid naar 200/20 bij mijn opties. ( max:165/20) Als ik deze selecteer kan ik echter niet doorgaan vanwege een “technische storing”

Wanneer kan ik wel gebruikmaken van de snelheidsverhoging ?

icon

Beste antwoord door Petronella1968 9 July 2020, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Petronella1968,

Er zit een storing in MijnKPN die al even voortduurt. Via de MijnKPN App is het mij gisteren wel gelukt mijn pakket om te zetten, misschien dat dit bij jou ook werkt?
Jouw ISRA punt is wel al klaar voor bonded? Zo niet, dan is een handeling van de monteur nodig en die komen op dit moment daar niet voor. Jouw order wordt dan wel verwerkt zodra de monteurs wel weer mogen komen. 

Reputatie 1

Hallo @Petronella1968,

Er zit een storing in MijnKPN die al even voortduurt. Via de MijnKPN App is het mij gisteren wel gelukt mijn pakket om te zetten, misschien dat dit bij jou ook werkt?
Jouw ISRA punt is wel al klaar voor bonded? Zo niet, dan is een handeling van de monteur nodig en die komen op dit moment daar niet voor. Jouw order wordt dan wel verwerkt zodra de monteurs wel weer mogen komen. 

Nee ik heb nu ook al bonded dus dat zal geen probleem moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Nee ik heb nu ook al bonded dus dat zal geen probleem moeten zijn.

Helder, lukt het wel via de app MijnKPN?

Reputatie 1

Nee ik heb nu ook al bonded dus dat zal geen probleem moeten zijn.

Helder, lukt het wel via de app MijnKPN?

Nee lukt ook niet, zelfde melding...

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Petronella1968, dit is vreemd.. Ik betwijfel of die 165 Mbit/s wel juist is. Volgens ons systeem meten de aderparen gezamenlijk inderdaad maximaal 60 Mbit/s en dat is wat je haalt. Ik ga dit uit laten zoeken, maar wil je er al vast op voorbereiden dat dit het maximaal haalbare is op dit moment. Het lijkt erop dat de upgrade nog niet klaar is o.i.d.  Zodra ik meer informatie heb, kom ik er bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb al een reactie mogen ontvangen! Jij zit op dit moment op BVDSL (bonded vdsl) en dan haal je inderdaad maar maximaal 59 Mbit/s. Via BVVDSL (bonded vectoring vdsl) kan je 165 Mbit/s halen. In dit topic lees je meer over lijntypes en de techniek erachter, mocht je dan interessant vinden. Normaliter kunnen we dit gemakkelijk voor je aanvragen, maar in verband met Corona is dat tijdelijk stopgezet. Daar moet namelijk een monteur aan te pas komen. Zodra dit weer kan, zal ik het je laten weten. Ik verwacht dat dat in de loop van volgende maand zal zijn. 

Reputatie 1

Voor zover alvast bedankt. :slight_smile:

Reputatie 1

Snelheidsverhoging van 59mbit naar 82mbit is nu doorgevoerd, echter alle snelheid komt nu maar op 1 kanaal binnen, namelijk line 2. Als ik je verhaal goed begrijp moet de monteur dus komen voor het 2de kanaal? (oftewel line 1)

Reputatie 1

Ik begrijp alleen nog niet zo goed wat deze monteur dan thuis moet doen terwijl de bvvdsl nu op een aderpaar werkt en het vroeger op bonded vdsl wel werkte op 2 lijnen?

De monteur moet die lijnen nakijken. Ik meet net je verbinding en één van die lijnen werkt niet.

Er zit toch wel een zogenaamde Y kabeltjes tussen het hoofdaansluitpunt en jouw experiabox? Dus een kabeltje dat in je is/ra gaat en van 2 naar 1 stekkertje gaat?

Reputatie 1

Ja er zit zo'n kabeltje want ik had voorheen al bonded. Hij zit verwerkt in een kastje.

Sinds de omschakeling van oude naar nieuwe snelheid is die lijn 1 uitgevallen.

Alles zit nog goed vastgeklikt?  Ik krijg bij mijn meting het idee dat er ergens iets is losgeraakt. Kun jij dat eens controleren?

 

 

Reputatie 1

Zo te zien niet zou ook erg toevallig zijn als dat bij de omschakeling gebeurt...

Reputatie 7
Badge +9

Zit het rode draadje rechtsonder wel vast? 

Dat lijkt mij op de foto helemaal geen pairbonding. Zo te zien komt er maar één ader paar binnen. (rood + blauw = één aderpaar )

Ik kan het niet goed zien, maar klopt het dat daar nog 2 andere, afgeknipte draadjes zitten? (groen en geel) Want dat zou dan jouw tweede aderpaar zijn. 

In dit topic zie je (met plaatjes) wat pairbonding inhoud. Hier zie je ook het Y kabeltje.  Kun jij ergens zo'n Y kabeltje ontdekken?

https://forum.kpn.com/internet-9/krijg-ik-wel-of-geen-pair-bonding-482230

Reputatie 1

Is gewoon pair-bonding want ik heb het voorheen altijd al 2 lijnen gehad alleen met overgang van BVDSL naar BVVDSL is er een lijn uitgevallen…

Een paar jaar geleden is er een monteur geweest die van het wit/blauwe y-kabeltje dit gemaakt heeft en het heeft altijd goed gewerkt. Ja er zitten nog 4 afgeknipte draadjes in.

Ik heb nog even aandachtig naar de foto gekeken met een collega. Maar we zien maar één aderpaar. En dat zou die meting ook volledig verklaren. 

Niet getreurd. Ik denk dat ik hier iemand voor op pad kan sturen.

Op wat voor dag(delen) is er iemand bij jullie aanwezig? 

Reputatie 1

Ik  ben dit weekend thuis.

Maandagochtend.

Vanaf Dinsdag alleen vanaf 18:00 en dan weer volgend weekend.

 

Alleen blijft het vreemd dat het tot vorige week gewoon als bonded heeft gewerkt ( wat ik ook kon zien in mijn modem (2 lijnen)) en sinds de omzetting van BVDSL naar BVVDSL er een lijn is uitgevallen…

Mag ik je maandagmiddag even bellen? Dan maken we een afspraak.

Reputatie 1

Is prima,

Alleen blijft het vreemd dat het tot vorige week gewoon als bonded heeft gewerkt 

zie ook reactie Marcia

Ik heb al een reactie mogen ontvangen! Jij zit op dit moment op BVDSL (bonded vdsl) en dan haal je inderdaad maar maximaal 59 Mbit/s. Via BVVDSL (bonded vectoring vdsl) kan je 165 Mbit/s halen. In dit topic lees je meer over lijntypes en de techniek erachter, mocht je dan interessant vinden. Normaliter kunnen we dit gemakkelijk voor je aanvragen, maar in verband met Corona is dat tijdelijk stopgezet. Daar moet namelijk een monteur aan te pas komen. Zodra dit weer kan, zal ik het je laten weten. Ik verwacht dat dat in de loop van volgende maand zal zijn. 

 

( wat ik ook kon zien in mijn modem (2 lijnen)) en sinds de omzetting van BVDSL naar BVVDSL er een lijn is uitgevallen… 

Zou het ook kunnen zijn dat bij de aansluiting in het wijcentrale iets is losgegaan bij de omzetting van BVDSL naar BVVDSL want hier is verder niks veranderd…

 

Ik heb 15 jaar geleden BBNED gehad en die mocht niet over lijn KPN dus is er toen een tweede lijn naast gelegd , vandaar misschien de 2 blauwe en 2 rode draadjes ?!

Ik krijg je niet te pakken. Ik werkt tot 15:45 en zal zo meteen nog een poging doen.

Reputatie 7
Badge +24

Zo te zien niet zou ook erg toevallig zijn als dat bij de omschakeling gebeurt...

En ik zie ook geen Y-kabeltje op de foto. Kan het misschien zijn dat er nog zo'n 2de doosje in de meterkast zit?

Is dit überhaupt wel het juiste doosje? De kabel met oranje stekker loopt naar de Experiabox? In welke poort zit die?

Reputatie 1

Je hebt hele

 

 

 

En ik zie ook geen Y-kabeltje op de foto. Kan het misschien zijn dat er nog zo'n 2de doosje in de meterkast zit?

Is dit überhaupt wel het juiste doosje? De kabel met oranje stekker loopt naar de Experiabox? In welke poort zit die?

Je hebt helemaal gelijk , dat was de foto van de telefoonaansluiting. Hierbij de goede foto…

Het y-kabeltje zit verwerkt in het kastje...

 

@Petronella1968 : Je had me via privébericht laten weten dat je volgende week donderdag de hele dag thuis bent.

De monteur staat nu gepland voor donderdag 9 juli. Hij arriveert tussen 8:00 en 10:00

Laat je weten hoe het afloopt?

Reputatie 1

Monteur net geweest. Het signaal van mij en de buren (die 1 lijn hebben) was omgewisseld. Monteur heeft dat in de centrale weer goed gezet en het probleem is verholpen. :thumbsup: