Snelheid verbeteren door ISRA te vervangen

  • 4 January 2021
  • 24 reacties
  • 279 keer bekeken

Badge

Hoi Kees, welkom hier. 

Dit kan aan je ISRA punt liggen, maar meestal ligt het aan de afstand tussen je woning en de centrale. Wat zegt deze website over de snelheid op je adres? Komt dit overeen met wat je haalt? 

Goedeavond Alex_P, Ik heb bijna dezelfde vraag als Kees, dus haak in op zijn topic. Hier in huis hebben wij ontzettend traag internet. van alles geprobeerd maar blijft ± ping 23ms D2.5 U0.76 vraag mij dus ook af,  Moet ik ook mijn ISRA punt laten vervangen of gaat dit geen verbetering opleveren? volgens de website die je aanraad krijg ik deze volgende info

komt deze 10 Mbit/s door het ISRA punt of door de verbinding met de centrale? Hier in huis zit nog een lasdop verbinding. 

 

Graag hoor ik van jou of een van je collega’s.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hoi Kees, welkom hier. 

Dit kan aan je ISRA punt liggen, maar meestal ligt het aan de afstand tussen je woning en de centrale. Wat zegt deze website over de snelheid op je adres? Komt dit overeen met wat je haalt? 

Goedeavond Alex_P, Ik heb bijna dezelfde vraag als Kees, dus haak in op zijn topic. Hier in huis hebben wij ontzettend traag internet. van alles geprobeerd maar blijft ± ping 23ms D2.5 U0.76 vraag mij dus ook af,  Moet ik ook mijn ISRA punt laten vervangen of gaat dit geen verbetering opleveren? volgens de website die je aanraad krijg ik deze volgende info

komt deze 10 Mbit/s door het ISRA punt of door de verbinding met de centrale? Hier in huis zit nog een lasdop verbinding. 

 

Graag hoor ik van jou of een van je collega’s.


Nou je staat er niet best voor als dit is wat je maximaal kunt halen volgen fourstack, meer zit er dan niet in als die 10Mb, en ook al geen sneller internet buitengebied.

Nu is de vraag wat haal je werkelijk op de lijn, kom je bij die 10 in de buurt?

Badge

Goedeavond Doornekamp33, 

 

Als ik volgens de speedtest.net een test doe komt deze niet boven de 4 mbit uit en upload komt niet boven de 1 mbit. Zou het vervangen van het ISRA punt helpen?

Reputatie 6
Badge +7

Komt door je verbinding zelf dus ISRA punt is onbelangrijk in dit geval.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @deaardeisplat, welkom hier. 

Hoe heb je die 4 Mbps gemeten? WiFi of via een pc met kabel? 

Badge

Hi @deaardeisplat, welkom hier. 

Hoe heb je die 4 Mbps gemeten? WiFi of via een pc met kabel? 

Dit is was een moment opname via de wifi, Vorige keer heb ik de KPN service tool gebruikt met een bekabelde verbinding en ook de speedtest uitgevoerd. Maar helaas ook de beperkte snelheid. en volgens de service tool is alles in orde. 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je het willen testen via www.speedtest.net met een pc die met een kabel is aangesloten en verder andere apparaten uit staan?

Badge

Heel Somber dit :-(

Reputatie 7
Badge +24

Heb je wel je televisieontvanger uitgezet? Ik zie namelijk dat er rond de 10 Mbps binnenkomt op je modem, aan de ISRA ligt dit dus niet. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie overigens dat er ook internet buitengebied op je adres leverbaar is, dan zou je wel moeten overstappen op een Hussel abonnement. Daar kom ik later nog op terug, eerst kijken waarom je nu maar 2 Mbps meet.

Badge

De meting is gedaan met alle apparaten uit zoals je vroeg, RJ45’s uit de modem behalve die ik gebruik, en wifi van telefoon uitgezet. Waar ligt dit dan wel aan? en hoe gaan we dit oplossen? 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de modem ook al een helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan, 10 seconden moet voldoende zijn. 

Badge

Heb je de modem ook al een helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan, 10 seconden moet voldoende zijn. 

Ja is ook al gedaan, Zoals ik al zei in een bericht eerder heb ik jullie servicetool gebruikt en alles stappen doorgenomen ook daar is de modem in gereset. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik sta nu een beetje voor een raadsel dan. Heb je ook een andere poort op de modem geprobeerd en eventueel met een andere kabel? Het is ook vreemd dat je via WiFi meer meet dan bekabeld namelijk.

Badge

Ik ga het vanavond nog eens proberen met een andere kabel, ik laat je het weten

 

Reputatie 7
Badge +24

Top!

Badge

Goedeavond Alex_p.

Het is verbeterd! ik heb het nog eens geprobeerd met een andere kabel en nogmaals de modem gereset.

dit is het resultaat:

Alleen vraag ik mijn nu af waar de andere 90 Mb/s blijft?

Badge

Na het aansluiten van de tv en wifi van de telefoon is het weer flink minder

Dat komt dan omdat tv kijken en wifi verbinding ook data verbruikt? zeg ik dat goed?

Reputatie 7
Badge +24

Zo te zien haal je nu rond de 10 die beschikbaar zijn op je adres. Het klopt inderdaad dat je dat ziet wanneer de televisie aan staat, dat neemt een deel van je bandbreedte in beslag. 

Badge

Goedemorgen Alex_P, fijn dat ik nu die 10mb/s kan bereiken thuis. 

Maar hoe kunnen wij dit verder verhogen? want het minimum abonnement bij jullie is er een van 50mb/s.

 

Graag hoor ik weer van je!

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen Alex_P, fijn dat ik nu die 10mb/s kan bereiken thuis. 

Maar hoe kunnen wij dit verder verhogen? want het minimum abonnement bij jullie is er een van 50mb/s.

 

Graag hoor ik weer van je!

Door glasvezel aan te leggen...

Badge

Dus om een snelheid van 50 mb/s te bereiken is glasvezel de enige optie? dat lijkt mij sterk...

Reputatie 7
Badge +24

Dus om een snelheid van 50 mb/s te bereiken is glasvezel de enige optie? dat lijkt mij sterk...

Er is nog een andere optie: verhuizen. 

U heeft nu internet via een koperdraadje. Het probleem daarmee is dat hoe verder je bij de centrale vandaan zit, hoe lager de snelheid word. Daar is niets aan te doen. U zit kennelijk een eind bij de centrale vandaan. U zult het er mee moeten doen.

Reputatie 6
Badge +7

Glasvezel is op je adres niet aanwezig dus dat werkt ook niet helaas.

Reputatie 7
Badge +24

De mannen voor mij hebben helaas gelijkt. Onze abonnementen zijn overigens tot 50/100/200 Mbps. Dit heeft inderdaad te maken met de afstand tot de centrale. Hier heeft geen enkele provider via deze kabel invloed op. Een andere optie is om over te stappen op de Hussel versie van onze abonnementen, dan kun je namelijk Internet Buitengebied ook aanvragen waarmee je een extra 4G modem krijgt om de snelheid iets hoger te krijgen. In Mijn KPN kun je dit makkelijk vergelijken en regelen, dan zie je ook wat dit voor je kosten betekent afhankelijk van de producten die je kiest. Als ik dit goed zie betekent het voor jou geen verhoging van de prijs. De verwachting is dat de snelheid dan 20 a 30 Mbps wordt, afhankelijk van het bereik daar. 

De laatste optie, indien aanwezig, is om over te stappen op COAX/kabel.