Beantwoord

Snelheid verbetering in nabije toekomst?

Hallo KPN, momenteel ontvang ik max 23 Mbit aan internet. Bij gelijktijdig tv via computer, streamen van radio en internet gebruik dondert de snelheid omlaag, dusdanig dat tv kijken per pc niet meer om aan te zien is. Zeker als je dit op prime time doet. Is KPN van plan om zeer binnenkort iets aan de snelheid te doen of ga ik maar vast op glasvezel van een andere aanbieder over? Glasvezel is er al namelijk.
icon

Beste antwoord door Susan_ 19 december 2018, 19:37

Goedenavond Spar, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp heel goed dat je je stoort aan de snelheid, vooral als je meerdere apparaten tegelijkertijd wil gebruiken. Tegenwoordig gebeurt dat vaker dan 'vroeger', dus is het ook sneller merkbaar. Nu zag ik dat je jouw gegevens al had ingevuld, op basis daarvan ben ik gaan kijken. Ik zie dat er een voorlopige planning is voor komende februari om VVDSL2_POTS te leggen met een maximale snelheid van 95Mbit/s. Nu zeg ik voorlopige planning, want er is nog geen datum bekend. Het kan dus ook nog uitgesteld worden. Je kan dit ook zelf in de gaten houden via Fourstack! 😉

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Ik begrijp heel goed dat je je stoort aan de snelheid, vooral als je meerdere apparaten tegelijkertijd wil gebruiken. Tegenwoordig gebeurt dat vaker dan 'vroeger', dus is het ook sneller merkbaar. Nu zag ik dat je jouw gegevens al had ingevuld, op basis daarvan ben ik gaan kijken. Ik zie dat er een voorlopige planning is voor komende februari om VVDSL2_POTS te leggen met een maximale snelheid van 95Mbit/s. Nu zeg ik voorlopige planning, want er is nog geen datum bekend. Het kan dus ook nog uitgesteld worden. Je kan dit ook zelf in de gaten houden via Fourstack! 😉
Susan_ schreef:

IIk zie dat er een voorlopige planning is voor komende februari om VVDSL2_POTS te leggen met een maximale snelheid van 95Mbit/s. Nu zeg ik voorlopige planning, want er is nog geen datum bekend. Het kan dus ook nog uitgesteld worden. Je kan dit ook zelf in de gaten houden via Fourstack! ;)

Ik ben erg benieuwd hoe lang tevoren de planning gehard wordt. Optie om naar glas over te gaan is aantrekkelijk en ik heb geen zin om aan het, in dit geval spreekwoordelijke, lijntje te worden gehouden.
Reputatie 7
Badge +18
Kort van te voren, vandaar het nu een voorlopige planning is. Het kan dus uitgesteld worden, en omdat we klanten niet aan het lijntje willen houden benoemen we dit ook. Februari kan dus ook maart worden, maar ook februari blijven 😉 Op Fourstack kan je het in de gaten houden, en misschien jezelf (en KPN daarmee) een uiterste datum geven tot wanneer je hierop wil wachten.
Oeps, upgrade van het net nu al verschoven naar maart. Zodra opzegtermijn er is zijn jullie mij kwijt als de bandbreedte dan niet verhoogd is. Jammer maar die traagheid irriteert echt.
Vraagje vanuit 1462VA,
Aankomende maand februari krijgen we info over het glasvezelnetwerk wat ze cooperatief aan gaan leggen hier met de aanbieders
... plinq en kabeltex, wie kent ze niet,
Maar op dit moment krijg ik krap 50mb binnen via kpn,
Zal dat hier dit jaar ook geboost gaan worden of moeten we hier ook met zn allen over gaan stappen ?
Heb hier ook over gebeld met de klantenservice en die raadde me aan om over te stappen XD

Ik heb nooit geen problemen met kpn maar er moet nu wel duidelijkheid komen wat ze gaan doen en wanneer
Reputatie 5
Badge +6
@Ben78
Er gaat in in ieder geval niets veranderen binnen 2 maanden volgens fourstack maar wat ik wel zie is dat de kabelverderlers in Middenbeemster die bekend zijn op de site van @RobinFlikkema nog niet zijn omgebouwd naar actieve straatkasten.
Of dat "binnenkort" gaat gebeuren durf ik niet te zeggen maar omdat de meeste adressen wel binnen 1km van de wijkcentrale zitten verwacht ik dat eigenlijk niet zo snel.

Wil je echt op korte termijn meer snelheid, dan zal je toch moeten overstappen naar 1 van de providers die gaat leveren over het glasvezelnetwerk.
Als KPN dan later gaat besluiten de kabelverdelers wel actief te maken waardoor er meer snelheid geleverd kan worden óf KPN WBA diensten gaat aanbieden op het glasvezelnetwerk dan kan je weer terug overstappen naar KPN.

Reageer