Beantwoord

Snelheid verhogen naar 200Mbps

  • 10 February 2019
  • 22 reacties
  • 512 keer bekeken

Badge
Waarom heeft KPN het gehele dorp voorzien van 2 bounded internet tot 200Mbps behalve 1 wijk..
Waarom wordt deze wijk ook niet voorzien van 2 bounded internet, het is een vrij nieuwe wijk (11 jaar) en we staan ook niet te ver van de centrale (dichterbij dan andere straten in het dorp) het is ook niet een hele grote wijk🤔. Ik wil graag weten WAAROM KPN niet het laatste stukje heeft aangesloten zodat ook ik alles uit mijn abbo kan halen.😠
Ik heb KPN premium met 100Mbps blijft nu hangen op 34Mbps voor Internet, bellen en Interactieve tv.
Heb nu Digitenne voor 2 slaapkamer tv's maar zou er graag 1 aansluiten op het internet. Maar dat wordt een probleem met al 2tv's en een paar laptops en telefoons op de 34Mbps.
Waarom geeft kpn geen goede reden dat ze het laatste stukje niet aansluiten.
icon

Beste antwoord door Bart_ 18 February 2019, 09:18

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl kan je bekijken of er überhaupt bonding mogelijk is op jouw adres. Waarschijnlijk komt er maar één aderpaar binnen in jouw woning en dan gaat het echt niet lukken.
Badge
De 1e is een willekeurigestraat in het dorp koper niet bonded max 181Mbps
De 2e is een willekeurigestraat in het dorp koper bonded max 190Mbps
De 3e is mijn adres ik zie geen verschil alleen in snelheid met bv de 1e max 35Mbps
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Premium
Wat
FttH
Beschikbaar


Max. Pakket
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
181 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >15Mbps, Geen buitengebied

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Premium
Wat
FttH
Beschikbaar


Max. Pakket
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
154 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
190 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >15Mbps, Geen buitengebied
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Standaard
Wat
FttH
Beschikbaar


Max. Pakket
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
35 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >15Mbps, Geen buitengebied
Badge
De 1e is een willekeurigestraat in het dorp koper niet bonded max 181Mbps
De 2e is een willekeurigestraat in het dorp koper bonded max 190Mbps
De 3e is mijn adres ik zie geen verschil alleen in snelheid met bv de 1e max 35Mbps
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo kan je dus ook zien dat NIET bonded snelheden haalt van 181Mbps en 154Mbps
Als ik het dan goed begrijp moet het op 1 draad ook sneller kunnen
Reputatie 7
Op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl wordt ook nog iets genoemd over aansluiting op SDF of MDF.
Wat staat er bij jouw adres en wat bij die andere adressen?
Badge
Er staat niets over SDF of MDF
Ik heb de gehele pagina gekopieerd het enige wat er niet op staat zijn de postcodes met huisnummer
Verder alles gekopieerd en geplakt, wat hier boven staat is de enige info die ik krijg met die link van @wjb


Wat bovenin net buitenbeeld is is alleen mijn postcode met huisnummer
Reputatie 6
Badge +9
Dat wordt op die ook niet op vermeld, wel op deze
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Maar goed, op jouw postcode is het MDF.
Dan komt het DSL signaal uit de wijkcentrale.
In de overige wijken zijn blijkbaar de kabelverdelers (straatkasten) omgebouwd naar zogenaamde actieve straatkasten zodat het DSL signaal uit de straatkasten komt en er dus hogere snelheden te halen zijn.

Overigens is het niet de provider KPN (waar dit forum van is) die de upgrades uitvoert aan de straatkasten en infrastructuur maar KPN NetwerkNL
Toch vragen waarom iets bestellen wat niet eens geleverd kan worden?
En in feite niet eens bestelbaar mag zijn op basis van maximaal haalbare en leverbare snelheid.

Naast de vraag uit het start bericht is dat toch ook van belang.
Reputatie 7
Waarschijnlijk is jouw straat rechtstreeks op de wijkcentrale aan de Grondzeiler aangesloten (MDF) terwijl er verder in het dorp heel wat straatkasten staan. (SDF)
Zie https://vvdsl.robinflikkema.nl
Reputatie 7
Toch vragen waarom iets bestellen wat niet eens geleverd kan worden?
En in feite niet eens bestelbaar mag zijn op basis van maximaal haalbare en leverbare snelheid.

Waar lees je dan dat 200Mbps "bestelbaar" zou zijn?
Badge
@Galdor68 in de periode dat ik dit pakket afsloot was dit voor mij een voordeliger optie dan een goedkoper pakket te nemen met extra opties, alleen hoorde bij dit pakket 100Mbps internet bij, en nu het gehele dorp snel internet heeft zou ik dat ook wel willen.
Dit pakket wordt ook door kpn niet aangeboden maar de extra's zoals spotify en fox sport zitten bij dit abbo zo lang ik dit abbo behoud
@wjb het 100Mb abo had niet eens bestelbaar mogen zijn ik heb het niet over 200Mb.

@Japio67 dank je voor die opheldering nu begrijp ik je vraag beter.
Reputatie 7
@wjb het 100Mb abo had niet eens bestelbaar mogen zijn ik heb het niet over 200Mb.
Het premium abonnement was sowieso tot 80 en later dus 100Mbps.

@wjb het 100Mb abo had niet eens bestelbaar mogen zijn ik heb het niet over 200Mb.Het premium abonnement was sowieso tot 80 en later dus 100Mbps.

Wat bij 35Mb max hoe dan ook niet bestelbaar mag zijn echter zoals uitgelegd door de vraagsteller goedkoper uit kwam dus in dit geval bewuste eigen keuze wel jammer dat er momenteel niet meer haalbaar is, maar blijft een bewust gemaakte keuze.
Reputatie 7


@wjb het 100Mb abo had niet eens bestelbaar mogen zijn ik heb het niet over 200Mb.Het premium abonnement was sowieso tot 80 en later dus 100Mbps.
Wat bij 35Mb max hoe dan ook niet bestelbaar mag zijn echter zoals uitgelegd door de vraagsteller goedkoper uit kwam dus in dit geval bewuste eigen keuze wel jammer dat er momenteel niet meer haalbaar is, maar blijft een bewust gemaakte keuze.

Het was inderdaad een bewuste keuze van de vraagsteller en ik denk dat hij juist blij was dat het pakket wel "bestelbaar" was.
Mijns inziens is daar ook niets mis mee of wil je soms zeggen dat de vraagsteller vandaag de dag ook niet het gewone Internet en TV pakket zou moeten kunnen bestellen immers ...


Het is maar goed dat dit wel besteld kan worden immers als de snelheid van de aansluiting dan verbeterd wordt kan daar ook zonder meerkosten gebruik van gemaakt worden.
Badge
@Galdor68 natuurlijk was dit mijn keuze en op het moment van afsluiten wist ik dat de internetsnelheid niet boven de 40 uit zou komen. Maar het was voor mij incl de extra paketten onbeperkt bellen etc toch voordeliger om het premiumpakket te nemen dan een iets lager pakket.
Bij dat abbo hoorde indrdaad internet tot 80Mbps later tot 100Mbps.
Nu we een paar jaar later verder zijn en de techniek het toelaat om via koper deze snelheden en zelfs nog sneller te kunnen halen zou het voor mij prettig zijn om net als de rest van het dorp ook te kunnen genieten van een hogere snelheid.
En mijn vraag was uiteindelijk waarom het gehele dorp voorzien van SDF en 1 wijk niet doen en die met MDF laten zitten, als je toch bezig bent maak dan je werk af en doe het gehele dorp zo groot is het dorp niet

Ik heb inderdaad een aansluiting MDF
De andere aansluitingen in het dorp zijn SDF
Klopt daar heb je helemaal gelijk in dat is een vreemde keuze bij de aanleg geweest.
Ik begrijp de keuze en de daaruit volgende vraag, om nu toch de snelheid horende bij het abonnement te krijgen. Die extra info geeft een beter beeld, ik hoop voor jou en de rest van je wijk dat er iets mee gedaan wordt.
Nu we een paar jaar later verder zijn en de techniek het toelaat om via koper deze snelheden en zelfs nog sneller te kunnen halen zou het voor mij prettig zijn om net als de rest van het dorp ook te kunnen genieten van een hogere snelheid.
En mijn vraag was uiteindelijk waarom het gehele dorp voorzien van SDF en 1 wijk niet doen en die met MDF laten zitten, als je toch bezig bent maak dan je werk af en doe het gehele dorp zo groot is het dorp niet

Je wilt in feite inzicht hebben in de interne besluitvoering en investeringstrategie van een commercieel bedrijf. Dat zouden velen willen denk ik, want dan kunnen ze als concurrent of belanghebbende meelezen op dit forum.
Zoals in eerder bericht al is gezegd, het kan goed zijn dat een wijk van 11 jaar oud destijds maar 1 aderpaar per woning heeft gekregen. Verder kan het zo zijn dat velen coaxkabel internet hebben in jouw wijk en zodoende voor KPN netbeheer de investering momenteel als niet-lonend wordt beschouwd. Of een andere 3de partij heeft plannen om glasvezel aan te leggen in die wijk, dan zal KPN ook weinig doen.
Reputatie 7
Badge +20
Waarom heeft KPN het gehele dorp voorzien van 2 bounded internet tot 200Mbps behalve 1 wijk..
Waarom wordt deze wijk ook niet voorzien van 2 bounded internet, het is een vrij nieuwe wijk (11 jaar) en we staan ook niet te ver van de centrale (dichterbij dan andere straten in het dorp) het is ook niet een hele grote wijk🤔. Ik wil graag weten WAAROM KPN niet het laatste stukje heeft aangesloten zodat ook ik alles uit mijn abbo kan halen.😠
Ik heb KPN premium met 100Mbps blijft nu hangen op 34Mbps voor Internet, bellen en Interactieve tv.
Heb nu Digitenne voor 2 slaapkamer tv's maar zou er graag 1 aansluiten op het internet. Maar dat wordt een probleem met al 2tv's en een paar laptops en telefoons op de 34Mbps.
Waarom geeft kpn geen goede reden dat ze het laatste stukje niet aansluiten.


Hallo @Japio67 Ik snap uiteraard dat je graag een snellere verbinding wilt hebben en natuurlijk is het vervelend om te zien dat er in de buurt wel iets kan en bij jou niet. Ik durf je zonder je gegevens niet te vertellen wat de reden daarvan is. Zoals verschillende mensen in dit topic al hebben aangegeven zijn er goede verklaringen voor. Ik kijk uiteraard graag of ik iets meer kan achterhalen. Ik heb daar wel je gegevens voor nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
@japio67. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan lees ik het graag!
Badge
@Bart_ sorry, ik zal zo snel mogelijk reageren, maar door de week heb echt heel weinig tijd ivm werk (chauffeur). Ik heb niet eens de tijd om normaal mijn mail door te nemen
Bedankt dat je in ieder geval de moeite wil nemen. Dit weekend heb jij alle gegevens.
Gr
Jaap
Badge
@Bart_ Ik heb de gegevens bij gewerkt als er nog vragen zijn hoor ik het wel

Ps
Ik heb vandaag (zaterdag 16-2-19) een sms van KPN ontvangen met het volgende:

Beste klant op 18-02-2019 tussen 02:00 en 07:00 verbeteren we het netwerk in uw buurt.
Tijdens deze werkzaamheden kunt u mogelijk niet gebruik maken van de diensten Interactieve TV, Internet, en of bellen.
Mvg
KPN

Zou het dan nu toch opeens gaan gebeuren😎, of gaan ze iets anders doen🤔
Reputatie 7
Badge +20
@Japio67 Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb het vermoeden dat de sms die je kreeg verband hield met reguliere onderhoudswerkzaamheden: ik zie niet direct een verhoging van de snelheid terug op jouw adres. Ik heb je vraag doorgezet en als ik meer informatie voor je heb kom ik direct bij je terug.

Reageer