Vraag

Snelheid verhoogd naar 1GB maar haal maximaal 400 Mbit/s

  • 14 November 2022
  • 32 reacties
  • 874 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hallo,

Ik heb een nieuwbouwwoning van inmiddels 4 jaar oud. Tijdens de bouw is glasvezel aangelegd en is dit ook inĀ gebruik. Ik had een 200 mbit abonnement en heb dit verhoogd naar 1000. Deze wijziging zou direct doorgevoerd moeten zijn. Echter ik kom bekabeld direct achter de router niet heel veel hoger dan 260, soms 400. Dat vind ik dus raar en wil graag rond de 1000 kunnen halen.

Kan ik met de laptop meten welke snelheid binnenkomt uit het glasvezel kastjeĀ door de kabel die normaal in de router gaat in mijn laptop te steken zodat ik er verder helemaal geen apparatuur tussen zit.
Dan zou ik toch rond de 1000 moeten meten, of kan dit niet?

Alvast bedankt voor de reactie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Okido, ik hoor graag of het met de V10A wel beter gaat dan met de V10!

Reputatie 7
Badge +20

Kan je er al iets over zeggen @slingshot?

Reputatie 5
Badge +5

@Maja_Ā Ik heb nog steeds het idee dat de lijn af en toe weg valt, het gedrag is niet veranderd.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

En hoe zit het nu met de snelheden die gehaald worden? Is daar wel verbetering? Of ook dat niet?

Reputatie 5
Badge +5

De snelheden zijn soms goed, soms minderĀ 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb in de afgelopen week een aantal keer geprobeerd om je lijn weer door te meten, maar kom telkens een rare foutmelding tegen en krijg helemaal geen meetresultaten te zien. Het lukt me dus niet om na te gaan wat dit verder nog kan veroorzakenĀ šŸ™

Wat ik nu ook zie, is dat er vandaag een overstapverzoek naar Ziggo bij ons binnen is gekomen, hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat je dusdanig ontevreden bent over je verbinding, dat je hebt besloten om over te stappen. Heel erg jammer vind ik dat en ik ben benieuwd of je ons nog een kans zou willen geven als ik via een omweg onze technische dienst inschakel om te vragen of zij wƩl kunnen kijken of ze een verklaring kunnen vinden voor de slechte kwaliteit van de lijn?

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb in de afgelopen week een aantal keer geprobeerd om je lijn weer door te meten, maar kom telkens een rare foutmelding tegen en krijg helemaal geen meetresultaten te zien. Het lukt me dus niet om na te gaan wat dit verder nog kan veroorzakenĀ šŸ™

Wat ik nu ook zie, is dat er vandaag een overstapverzoek naar Ziggo bij ons binnen is gekomen, hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat je dusdanig ontevreden bent over je verbinding, dat je hebt besloten om over te stappen. Heel erg jammer vind ik dat en ik ben benieuwd of je ons nog een kans zou willen geven als ik via een omweg onze technische dienst inschakel om te vragen of zij wƩl kunnen kijken of ze een verklaring kunnen vinden voor de slechte kwaliteit van de lijn?

Het klopt inderdaad dat ik de overstap heb aangevraagd. De problemen worden steeds groter. Het beeld van videoland is inmiddels ook slecht geworden omdat de verbinding niet oke is, videoland schakelt dan over naar een lagere kwaliteit. Mijn idee dat de verbinding dus niet oke is klopt wel, want videoland kijk ik via een smart app op de tv zelf.Ā 

Ik blijf uiteraard benieuwd naar wat het probleem is, maar ik heb al te lang problemen.
Ook was mij (langer terug) al een experia box 12 beloofd omdat dat parent control op zit. Dat was toegezegd toen ik overstapte naar KPN, maar uiteindelijk toen de 12 uitkwam kreeg ik hem niet, omdat de mijn 10 niet stuk was. Ook nu heb ik weer een 10 gehad ipv van 12.
Dan de kwaliteit van de tv kastjes, de nieuwe videoland app bijvoorbeeld is echt drama op die tv kastjes.
KPN is telefonisch niet te bereiken. En ga zo eigenlijk maar door. Al met al ben ik er even klaar mee.
Wie weet over een jaar dat ik weer terug kom, want ik geloof nog steeds in de glasvezel techniek. Maar het lijkt wel of KPN de uitbreiding van het glasvezel net helemaal niet aan kan.
Kijk maar eens wat er hier allemaal voor problemen op het forum worden gemeld.
Hiervoor bij Ziggo had ik dacht eigenlijk helemaal niet.
Bedankt voor je hulp. Als er echt een oorzaak wordt gevonden door de technische dienst wil ik er over nadenken om te blijven.