Beantwoord

Snelheid verlaagd na opzeggen?

• 17 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 165 keer bekeken

Wat kinderachtig van KPN als je je abonnement opzegt omdat het te duur word dat ze de download direct verlagen naar ADSL 12mBit/s niveau terwijl 80mBit/s op 24 juni 2017 geleverd werd en tegen de nieuwe provider zeggen dat er een fout in de del lijn zit. Bah, word dit gedaan om klanten niet de mogelijkheid geven om over te stappen naar een goedkopere provider?

*Admin: berichten afgesplitst van VDSL of pairbonding en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 augustus 2017, 12:15

Hoe komt het dat er door kpn 80Mbit/s geleverd word en na de overstap nog maar 12Mbit/s over dezelfde aansluiting? De nieuwe provider kan ook tot 100Mbit/s leveren waar ligt het dan aan?

Kleine gok: Door een aanvraagfout van de nieuwe provider, of een fout van KPN, ben je van een (V)VDSL aansluiting bij KPN omgezet naar een ADSL aansluiting bij je nieuwe provider. Die moet dan zorgen dat je ADSL lijn weer terug wordt gezet naar (V)VDSL zodat je weer dezelfde snelheden haalt als bij KPN.
Hoi Cees, welkom op het forum! Het is inderdaad niet zo dat we snelheden omlaag gooien als mensen aangeven te willen overstappen. We zien je natuurlijk liever niet gaan. Maar de keus is aan jou, en aan jou alleen 🙂

Ik begrijp dat je inmiddels al een aanvraag hebt lopen bij een andere provider. Is dat al geleverd, of zit je op dit moment nog op de KPN verbinding? In dat laatste geval kijk ik namelijk graag voor wat er gebeurd is, en of we daar nog wat aan kunnen doen in de tijd die je nog bij ons bent, Zit je al wel bij je nieuwe provider, dan is er bij omzetting waarschijnlijk iets fout gegaan (zoals Ward al noemt). Maar in dat geval moet je bij de nieuwe provider zijn. Zij kunnen er voor zorgen dat je wordt teruggezet naar de hogere snelheid.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat is niet waar hoor.

Verder heb je gewoon nog steeds de mogelijkheid om over te stappen toch?
Waar haal je die 12Mbit/s weg? Want er zijn genoeg providers die dat als max kunnen leveren terwijl de duurdere providers het dubbele kunnen leveren via pair bonding.
Hoe komt het dat er door kpn 80Mbit/s geleverd word en na de overstap nog maar 12Mbit/s over dezelfde aansluiting? De nieuwe provider kan ook tot 100Mbit/s leveren waar ligt het dan aan?
Reputatie 7
Ik denk dat je daarvoor bij je nieuwe provider moet zijn en je niet met een kluitje het riet moet laten insturen. Als op jouw adres met bonding 80 Mb/s mogelijk is zou je zonder bonding minstens 40 Mb/s moeten kunnen halen (alleen KPN en Xs4All leveren bonding). Ik had op mijn vorige adres met bonding zo'n 55 Mb/s, die nieuwe bewoners hebben voor een andere aanbieder (zonder bonding) gekozen maar hebben nog steeds bijna 30 Mb/s.
Als je nieuwe provider zegt dat er een fout op de lijn zit moeten ze KPN vragen dit op te lossen en niet de klant aan z'n lot overlaten. Het is wel erg makkelijk van zo'n provider om naar KPN te wijzen. Anderzijds is dit natuurlijk wel een beetje wat je kunt verw88 bij goedkope(re) aanbieders/prijsvechters. Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Reputatie 7
Badge +8

Kleine gok: Door een aanvraagfout van de nieuwe provider, of een fout van KPN, ben je van een (V)VDSL aansluiting bij KPN omgezet naar een ADSL aansluiting bij je nieuwe provider. Die moet dan zorgen dat je ADSL lijn weer terug wordt gezet naar (V)VDSL zodat je weer dezelfde snelheden haalt als bij KPN.
Bedankt voor de info 😃
Reputatie 7
Badge +28

Hoi Cees, welkom op het forum! Het is inderdaad niet zo dat we snelheden omlaag gooien als mensen aangeven te willen overstappen. We zien je natuurlijk liever niet gaan. Maar de keus is aan jou, en aan jou alleen 🙂

Ik begrijp dat je inmiddels al een aanvraag hebt lopen bij een andere provider. Is dat al geleverd, of zit je op dit moment nog op de KPN verbinding? In dat laatste geval kijk ik namelijk graag voor wat er gebeurd is, en of we daar nog wat aan kunnen doen in de tijd die je nog bij ons bent, Zit je al wel bij je nieuwe provider, dan is er bij omzetting waarschijnlijk iets fout gegaan (zoals Ward al noemt). Maar in dat geval moet je bij de nieuwe provider zijn. Zij kunnen er voor zorgen dat je wordt teruggezet naar de hogere snelheid.
Ik zit al bij de nieuwe provider en heb het doorgeven wat er mogelijk is misgegaan. Bedankt voor je reactie ??
Sinds vandaag weer de VDSL aansluiting met de juiste snelheid! 😃
Reputatie 7
Badge +28
Mooi zo! Goed om dat te horen, Cees 🙂

Reageer