Beantwoord

snelheid zakt in

• 14 april 2018
  • 4 reacties
  • 266 keer bekeken

Ik heb een merkwaardige ervaring met kpn. Ik ben gedwongen over gegaan van onsbrabantnet naar kpn. Mijn eerste ervaring was erg goed ik ging van 100mb/sec naar 110. Ik werk regelmatig met usenet. Normaal heb ik een abonnement van 60mb/s. Dit werkte allemaal prima. Ik heb nu voor testdoeleinden de snelheid verhoogt naar onbeperkt en dat zou dus 100 a 110mb/sec moeten zijn. Bij de start van het downloaden krijg ik inderdaad de volle snelheid, echter na een korte wordt de snelheid door kpn verlaagd naar 30mb/sec. Dit heb ik nog nooit meegemaakt!!
KPN is en blijft een vreemde eend en werkt met begrenzers om hun klanten te pesten.
Zijn er meer gelijke ervaringen?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door Justin_ 21 april 2018, 09:45

Hoi Chris, welkom terug op het forum! Vervelend dat de snelheid terugvalt. KPN legt wat betreft internetsnelheden geen beperkingen op. Als je een abonnement hebt tot 100 Mbit/s en er is op jouw adres ook 100 Mbit/s leverbaar, dan krijg je die. Er wordt niets 'geknepen'.

Mijn verwachting is daarom dat het terugzakken van de internetsnelheid ergens anders door veroorzaakt wordt. In je eerdere topic lees ik dat je ook een eigen router hebt. Is het apparaat waar je usenet op gebruikt, daarop aangesloten?
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, Chris. Als ik nog iets voor je kan doen, zie ik je reactie graag tegmoet.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou nee. Ik vraag me ook een beetje af waar jij de conclusie trekt dat KPN de snelheid verlaagd naar 30Mbit/s
Ik heb veel ervaring met downloaden via usenet. Normaal heb ik een usenet provider met een limit van 60Mb/sec. En dit gaat altijd goed, ik bedoel de download snelheid is 6 a 7MB/s en dit 60 Mb/s. Zelfs dit werkt prima ook bij de kpn en ook bij onsbrabantnet. Ik heb nu voor testdoeleinden een snellere usenet genomen en dit heet onbeperkt. Dit is dus sneller als mijn abonnemet bij de kpn van 100Mb/s. Een kennis van mij haalt bij Ziggo 200Mb/s. De test verloopt als volg. Ik start een download via usenet. Het downloaden begint met 12MB/s, dit is 100Mb/s en dus prima na een paar minuten zakt de snelheid. De meeste download programma's hebben een snelheids meter vast aan staan. Ik kan het niet duidelijker uitleggen. De snelheid zakt tot 3MB/s, dit is dus lager dan 6 a 7MB/s die ik gewend ben.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Chris, welkom terug op het forum! Vervelend dat de snelheid terugvalt. KPN legt wat betreft internetsnelheden geen beperkingen op. Als je een abonnement hebt tot 100 Mbit/s en er is op jouw adres ook 100 Mbit/s leverbaar, dan krijg je die. Er wordt niets 'geknepen'.

Mijn verwachting is daarom dat het terugzakken van de internetsnelheid ergens anders door veroorzaakt wordt. In je eerdere topic lees ik dat je ook een eigen router hebt. Is het apparaat waar je usenet op gebruikt, daarop aangesloten?
Reputatie 7
Badge +22

Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, Chris. Als ik nog iets voor je kan doen, zie ik je reactie graag tegmoet.

Reageer