Beantwoord

Snelheidslimiet op Sneller Internet Buitengebied

  • 19 May 2019
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Kan het kloppen dat KPN de snelheid van het SIB product (hybride versie) systematisch omlaag aan het schroeven is?

Verder best een tevreden klant van KPN eigenlijk! Maar als dit klopt, zou dat toch wel jammer zijn.

Aan de opstelling van het modem is verder niks veranderd. Vandaag ook nog een testje gedaan (ander tijdstip), maar ik kom niet meer boven de 10 Mb/s uit. Iemand nog tips om dit verder te troubleshooten?

icon

Beste antwoord door Vlietberg 21 May 2019, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Er zijn meerdere melding dat het 4G gedeelte niet bijdraagt wat zou meoten of wat je zou werwachten. UpLoad is nog wel sneller zo te zien, maar ik denk dat er gewoon overbelasting is op de mast en 4G van SIB heeft niet de hoogste prioriteit vergelekem met mobiele/smartphone gebruikers voor zover ik heb begrepen.
Onlangs heeft KPN SIB nog breder beschikbaar gemaakt, het lijkt alsof de capaciteit hier en daar niet toereikend (meer) is voor nog extra klanten en/of gebruik. Maar miscchien is er wat anders aan de hand.
Hoi @Vlietberg . Dat lijkt inderdaad op een neerwaartse trend. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Op deze manier heeft het niet echt meerwaarde, lijkt me. Ik heb zojuist een ander topic opgepakt waarin de snelheid op die datum ook tegenviel. Misschien was dat van tijdelijk aard door een storing of onderhoud. Als dit zo blijft ga ik het uiteraard aankaarten bij de techneuten. Hoe is het nu met de verbinding?
Korte update: intern krijgen we meer berichten binnen en vermoedelijk is er aan onze kant iets niet helemaal in de haak. Als jij nog steeds een tragere verbinding ervaart, kun je ook je profiel aanvullen? Zodat ik je gegevens kan doorsturen naar de storingsdienst. 🙂
Dank voor de reacties, de storing is inderdaad van tijdelijke aard geweest. Ondertussen is de snelheid weer wat omhoog. Onderhoud aan een mast lijkt mij best een plausibele verklaring...

Gelukkig maar! Zoals @tmoesel al schreef zijn er veel potentiële buitengebied klanten bijgekomen. Hierbij zullen de nodige aanpassingen gedaan zijn aan ons netwerk. Er is vast een verband 😉 Ik ben blij dat jij weer op 'vol vermogen' kan draaien 🙂
Reputatie 2
Ik ervaar al dagen dat SIB enorm traag is (lees ik geen enkele extra snelheid ondervindt van 4G). Van 40 Mbit terug naar 10 is niet echt een pretje helaas. Het heeft ruim een jaar prima gefunctioneerd overigens.
Als het goed is, zou het probleem nu verholpen moeten zijn, @influenza . We hebben vanmiddag een aantal dingen gerepareerd. Hoe is het nu met jouw snelheid?
Reputatie 2
Als het goed is, zou het probleem nu verholpen moeten zijn, @influenza . We hebben vanmiddag een aantal dingen gerepareerd. Hoe is het nu met jouw snelheid?
Ik ga straks kijken als ik thuis ben. Hopelijk werkt het weer even goed als het altijd gedaan heeft 😉