Beantwoord

Snelheidsproblemen internet 60/100MBps (Experia Box V8)

  • 21 September 2021
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Hallo, ik heb sinds een paar weken problemen met m'n internet snelheid . Vooral s avonds.  M'n abonnement is 100mb, maar ik haal max 60. Kan dit komen door ons verouderd modem? We hebben de experiabox 8 al sinds 2014. 

Wie heeft raad??!!

Groet Dave 

*admin: titel aangevuld

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 September 2021, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @DavevdP, welkom! We denken hier op het forum graag met je mee. Daarbij geldt, hoe meer informatie je deelt, des te gemakkelijker dat voor andere bezoekers van onze community en mij (als moderator) wordt. 

Je internetsnelheid valt vooral in de avond lager uit lees ik. Ik vermoed dat je internet via wifi gebruikt, klopt dat? Op hoeveel apparaten ervaar je dit? Als je je internetverbinding via een kabel test, hoe valt je snelheid dan uit? En in het geval van wifi, heb je onze Wifi Manager al eens doorlopen? Deze handige servicetool loopt de verbinding voor je na en helpt je stap voor stap om het te verbeteren. Daar komt altijd een conclusie uit, ik ben benieuwd welke dat bij jou is. Daarnaast hebben we ook een handig topic met tips om slechte wifi op te lossen.

Hallo Alexandra, dank vast! De wifi manager doorlopen. Die gaf iig aan dat de snelheid tot aan m'n modem lager is dan verwacht. Daarna liep de manager steeds vast bij ' checken van het modem' . Snelheid gemeten was steeds 60mb. Zal ook eens overdag meten.

Reputatie 7
Badge +19

@DavevdP Top, heb je de Wifi Manager op een later moment nog geprobeerd? Het kan ook helpen om het vanaf een ander apparaat en/of op een andere plek in huis te testen. Daarnaast is het ook goed om de snelheid even via een kabel te testen, omdat je dan een goed beeld hebt van de daadwerkelijke snelheid.

Ik hoor graag of het is gelukt, laat het ook gerust weten als je er niet uit komt. In het laatste geval, als je ook meteen je forumprofiel invult, kan ik je gegevens erbij pakken en even met je mee kijken naar de verbinding.

Reputatie 7
Badge +19

@DavevdP Ik heb niets meer van je gehoord. Als ik je hier nog mee kan helpen of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Probleem is opgelost. Nieuw modem ontvangen, de V10. Oude (v8) leek aan het einde van z'n Latijn. 

Grt

Reputatie 7
Badge +19

Probleem is opgelost. Nieuw modem ontvangen, de V10. Oude (v8) leek aan het einde van z'n Latijn. 

Grt

Goed om te horen dat 't opgelost is, dank voor het delen!