Beantwoord

Snelheidsupgrade op netco fpi-info

• 16 februari 2015
  • 3 reacties
  • 9571 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Via het forum ben ik een paar maand terug terecht gekomen op: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Op deze link kan ik zien wat mijn maximale internetsnelheid is, en wat mijn geplande upgrades zijn. Vorig jaar stond er dat ik ~50Mbps zou krijgen via VDSL als upgrade. Dit werd al snel 100Mbps via VVDSL. Maar nu ineens is de snelheidsupgrade verdwenen.

Ik heb met de klantenservice gebeld (0800 0402). De eerste werknemer vertelde me dat ik in het kies menu op 1 moest klikken, dus heb ik opnieuw gebeld.
De mevrouw die ik daarna aan de lijn kreeg snapte mij heel goed, en probeerde me te helpen maar kon niet de snelheidsupgrades zien omdat haar systeem het niet deed. En ze vertelde me om opnieuw het nummer te draaien.
De derde keer dat ik de klantenservice belde kreeg ik een man aan de telefoon, deze vertelde me dat ik een glasvezel pakket moest nemen, terwijl we nu maximaal 13Mbps kunnen krijgen.
Ik vertelde deze man dat ik de upgrade bedoelde, die verdwenen was. Na veel gepraat vertelde hij mij dat 30% van de klanten uit mijn wijk moesten aangeven dat ze glasvezel wouden om het te krijgen. En toen ik vroeg waarom de snelheids upgrade verdwenen was verwees hij me naar het forum.

VRAAG: Waarom is mijn snelheidsupgrade (100Mbps VVDSL), waar ik me erg op verheugd had, ineens verdwenen.

Ik zet liever niet mijn postcode + huisnummer openbaar op dit forum

13Mbit is voor ons niet te doen omdat we met 5 mensen thuis zijn. We gamen, kijken netflix, hebben een verbinding met ons werk, en zijn druk bezig met school.
Ook willen we (liever) niet naar een alles-in-1 pakket omdat we een groot aantal TV's hebben.

We gebruiken op dit moment de H220N van KPN

Groeten,
icon

Beste antwoord door Joran 19 februari 2015, 20:23

Dag Robin,

We kunnen je adresgegevens achterhalen op basis van je ip-adres, dus openbaar plaatsen is sowieso niet nodig :D

Het slechte nieuws; wij gebruiken ook de fourstack-link om informatie te geven over toekomstige upgrades. De geplande upgrades kunnen gewijzigd worden als de planning wordt aangepast.

Het feit dat de upgrade op een gegeven moment gepland was geeft aan dat dit zeer waarschijnlijk verder in de toekomst alsnog gaat gebeuren. De straatkast staat op 160 meter van jouw adres, waardoor de verwachte snelheid ook realistisch is. De fourstack-link geeft toekomstige updates tot ongeveer een half jaar vooruit aan, ik kan je in ieder geval adviseren die pagina in de gaten te houden.

Joran
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Robin,

We kunnen je adresgegevens achterhalen op basis van je ip-adres, dus openbaar plaatsen is sowieso niet nodig :D

Het slechte nieuws; wij gebruiken ook de fourstack-link om informatie te geven over toekomstige upgrades. De geplande upgrades kunnen gewijzigd worden als de planning wordt aangepast.

Het feit dat de upgrade op een gegeven moment gepland was geeft aan dat dit zeer waarschijnlijk verder in de toekomst alsnog gaat gebeuren. De straatkast staat op 160 meter van jouw adres, waardoor de verwachte snelheid ook realistisch is. De fourstack-link geeft toekomstige updates tot ongeveer een half jaar vooruit aan, ik kan je in ieder geval adviseren die pagina in de gaten te houden.

Joran
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor je reactie!

Ik zal zeker de pagina in de gaten houden in de hoop dat we ooit sneller internet krijgen!
Reputatie 3
Badge
Hallo,

Het lijkt er op dat mijn upgrade weer door gaat rond Mei 2015! Woohooo! :)

Hopelijk wordt hij dit keer niet uitgesteld.

Reageer