Beantwoord

snelheidsupgrade VDSL

• 24 juni 2018
  • 9 reacties
  • 421 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Goedemorgen, Volgens fourstack kan ik nu in theorie een snelheid halen van maximaal 209 Mbit/s, maar ik haal nu maximaal ca. 40 mbit/s ondanks reset Experiabox (Alles-in-1-Standaard met pairbonding). Heb klantenservice gebeld en die adviseert een monteur langs te sturen. Maar kan iemand wellicht op afstand de upgrade in gang zetten (scheelt wellicht een ritje voor de monteur

)?
icon

Beste antwoord door Joran 3 juli 2018, 14:01

De buitenring is klaar! De omzetting is in gang gezet en wordt op 16 juli geleverd. Je hoeft zelf niets meer te doen, er is die dag een korte onderbreking (hoogstens een kwartier) en daarna gaan we kijken wat de snelheid wordt 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Distributiepunt(en) SDF,MDF

Waarschijnlijk is jouw straatkast zeer recent actief gemaakt.
Mogelijk loopt jouw lijn nu nog, via de straatkast, naar de wijkcentrale.

Om 200 Mbit te krijgen zal het volgende moeten gebeuren:
- Je lijn moet worden omgezet zodat je signaal rechtstreeks uit de straatkast komt.
- Je moet een abonnement hebben waarbij je de 100 Mbit optie hebt aangezet
- Er moet bonding worden aangevraagd

I.p.v. bonding aanvragen kan je ook wachten tot je straatkast klaargemaakt wordt voor Super Vectoring, dan kan je 200 Mbit halen op 1 paar.
Reputatie 7
Badge +30
OF, dit is een wijkkast waar het fallbackprofiel nog actief is.
Dank voor jullie reacties. Denk dat ik maar moet wachten op de KPN monteur om te checken wat er moet gebeuren om (B)VVDSL mogelijk te maken?

Mooie site heb je trouwens Robin betreft de VVDSL upgrades!
Reputatie 7
Badge +30
Denk dat het het handigste is om gewoon even te wachten en dan lijkt een WebCare medewerker wel even voor je.

En bedankt!

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hoi IHG, die snelheid op Fourstack ziet er veelbelovend uit!

Je maakt nu gebruik van een BVDSL verbinding, nog niet van BVVDSL. Oftewel, je hebt twee VDSL lijnen maar het stukje Vectoring ontbreekt. Daar zit een hoop snelheidswinst in. Ik kan de lijn laten omzetten maar ik denk dat het goed is de monteursafspraak toch door te laten gaan. Ik denk dat de snelheid nu ook al hoger moet kunnen dus het kan geen kwaad de verbinding te optimaliseren.

De monteur kan de omzetting in gang zetten. Als dat om welke reden dan ook niet gebeurt kan ik dat alsnog doen. Dus laten we morgen even afwachten 🙂
Hallo, vriendelijke monteur is net langsgeweest. Echter kon hij mij nu niet verder helpen met de omzetting omdat de straatkast blijkbaar nog niet actief is gemaakt (ondanks de status verandering op fourstack). Hij adviseerde mij volgende week opnieuw contact op te nemen met de klantenservice, dus ik zal volgende week weer bellen met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb het ticket even teruggelezen en Fourstack lijkt wat te voorbarig te zijn. Jammer van die onduidelijkheid! Ik mis in de terugkoppeling een datum waarop de kast wel actief is. Ik zal volgende week ook even voor je kijken en de omzetting in gang zetten zodra het kan. Dan hoor je van me.
Reputatie 7
Badge +28
De buitenring is klaar! De omzetting is in gang gezet en wordt op 16 juli geleverd. Je hoeft zelf niets meer te doen, er is die dag een korte onderbreking (hoogstens een kwartier) en daarna gaan we kijken wat de snelheid wordt 🙂
Mooi, bedankt voor het in gang zetten van de omzetting! Ben benieuwd naar de hogere snelheid!

Reageer