Beantwoord

Snelheidsverhoging is snelheidsverlaging?

• 27 november 2017
  • 5 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds ongeveer een jaar heb ik een allesin1 internet en tv abonnement van KPN. Eerst 60 mbit en nu 80/8. Destijds proberen te upgraden van 60 naar 100 mbit, maar dat leverde problemen op, de lijn leverde maximaal 65 mbit. Toen ook nog een monteur bij geweest.
Nu zag ik laatst dat het 'bonding totaal bereik' in de Experiabox (v10) was gestegen naar dik 82 mbit, waardoor ik toch weer geprobeerd heb te upgraden naar 100 mbit.
Net dus de upgrade uitgevoerd maar tot mijn verbazing is mijn bonding totaal bereik nu gezakt naar 63 mbit i.p.v. gestegen naar 100.

Modem opnieuw opstarten levert helaas niets op. Nu moet ik dus een maand 5 euro extra betalen voor 20 mbit minder. Website van KPN geeft aan dat 100 mbit mogelijk moet zijn op mijn adres.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
icon

Beste antwoord door Ruudga 6 december 2017, 21:47

Vandaag is de monteur is geweest. Lijn in huis, wijkkast en centrale nagekeken en gemeten, niks mee aan de hand. De afstand tot de centrale is wel langer dan in de systemen staat, 700+ meter ipv 500 meter.
Toch blijft de modem (DSL link informatie) waardes aangeven tussen de 50 en 70 mbit maximaal.
Daarna een nieuw modem geprobeerd, deze laat wel een stabiele hogere snelheid zien van 80 mbit, blijkbaar het maximaal haalbare snelheid in mijn huis...

Soms verkreeg de modem ook pas na 3 herstarts pas weer internetverbinding dus blijkbaar was de modem toch niet goed.
Al met al tevreden over de manier waarop ik geholpen ben, de monteur heeft uitgebreid de tijd genomen (2 uur) om alles door te nemen en te proberen.
Uiteindelijk jammer dat 100 mbit niet mogelijk is maar daar valt mee te leven. Nog wel even de 100 mbit opzeggen en kijken of ik de 5 euro nog kan terugkrijgen 😁
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Ruud! Het verbaast mij ook dat de snelheid lager is geworden. Ik heb zojuist nog een meting uitgevoerd. Het is nu iets hoger, maar nog steeds verre van 100Mbit.

Het verschil tussen beide lijnen is in ieder geval te groot. Mogelijk valt daar winst te halen. Of 100Mbit realistisch is durf ik nog niet in te schatten. Het lijkt me goed dat we dit laten nakijken door een monteur. Omdat je pairbonding hebt is de installatie oorspronkelijk ook gedaan door een monteur, daarom hoeven we de bekabeling tot de Experiabox niet verder na te kijken. Ik plan de afspraak voor je in, hier zijn geen kosten aan verbonden. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 1
Bedankt!
Ik heb je pb zojuist beantwoord.

Groet, Ruud
Reputatie 1
Bedankt voor het organiseren, aanstaande woensdag komt de monteur langs. Ik ben benieuwd.
Reputatie 1
Vandaag is de monteur is geweest. Lijn in huis, wijkkast en centrale nagekeken en gemeten, niks mee aan de hand. De afstand tot de centrale is wel langer dan in de systemen staat, 700+ meter ipv 500 meter.
Toch blijft de modem (DSL link informatie) waardes aangeven tussen de 50 en 70 mbit maximaal.
Daarna een nieuw modem geprobeerd, deze laat wel een stabiele hogere snelheid zien van 80 mbit, blijkbaar het maximaal haalbare snelheid in mijn huis...

Soms verkreeg de modem ook pas na 3 herstarts pas weer internetverbinding dus blijkbaar was de modem toch niet goed.
Al met al tevreden over de manier waarop ik geholpen ben, de monteur heeft uitgebreid de tijd genomen (2 uur) om alles door te nemen en te proberen.
Uiteindelijk jammer dat 100 mbit niet mogelijk is maar daar valt mee te leven. Nog wel even de 100 mbit opzeggen en kijken of ik de 5 euro nog kan terugkrijgen 😁
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dit! Helaas niet waar we op hebben gehoopt. Wel fijn dat er duidelijkheid is en dat de monteur er alles aan heeft gedaan. Ik heb het 100Mbit snelheidspakket uitgeschakeld. De gemaakte kosten worden uiteraard vergoed 🙂 Ik hoop dat er in de toekomst een hogere snelheid mogelijk wordt!

Reageer