Beantwoord

Snelheidsverhoging naar 200Mb

• 13 augustus 2018
  • 23 reacties
  • 887 keer bekeken

Na snelheidsverhoging vandaag van 100 mbps naar 200 mbps na verhoging 14 mbps,knap staaltje van KPN. Dat krijgt zelfs Ziggo niet voor elkaar.

Admin: Bericht afgesplitst van Slecht internet, lage snelheid
icon

Beste antwoord door nico1947 16 augustus 2018, 10:19

@Joran,
De monteur is geweest en alles werkt weer,in de wijkkast was mijn lijn losgekoppeld en een andere klant op aangesloten,is gisteren tussen 16.00 en 17.00 gedaan door een monteur,maar wie weet ik niet.Hoop wel dat ze nu van mijn lijn afblijven.
Bekijk origineel

23 reacties

Dit is nu mijn snelheid na verhoging

Link status Up
Showtime 2 h 11 min 29 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 1224/15452 kbps
Attainable rate (Up/Down) 2699/15937 kbps
Noise margin (Up/Down) 24.3/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.6/8.7 dB
Output power (Up/Down) 0.6/2 dBm
Data path (Up/Down) Fast/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 1/2
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 52/55 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/8
Reputatie 7
Welke snelheid haalde je voor de snelheidsverhoging van 100 naar 200Mbps?
En wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dat haalbaar is op jouw adres?
@wjb,

Voor de snelheidsverhoging haalde ik 100 Mbp/s ,maar morgen komt er een monteur.
Vandaag de monteur geweest heeft alles gecheckt, EB V10 vervangen voor de EB V10a,maar de storing zat in de kaart in de wijkcentrale,nu werkt alles weer perfect.
Reputatie 7
Vandaag de monteur geweest heeft alles gecheckt, EB V10 vervangen voor de EB V10a,maar de storing zat in de kaart in de wijkcentrale,nu werkt alles weer perfect.Heb je wel je V10 weer teruggekregen?
@wjb,
Ik heb de EB V10 terug gekregen omdat de EB V10a nog niet werkte,maar als het werkte moest ik de EB V10a aansluiten.
Reputatie 7
@wjb,
Ik heb de EB V10 terug gekregen omdat de EB V10a nog niet werkte,maar als het werkte moest ik de EB V10a aansluiten.
Gelukkig, de V10a lijkt behoorlijk wat kinderziektes te hebben en ik zou die dan ook niet gebruiken als ik jou was.
Heeft die monteur ook gezegd waarom je die V10a dan zou moeten aansluiten?
@wjb,

De V10 was niet geschikt voor hoge snelheden vertelde hij,ik heb nu de v10a aangesloten,en merk geen verschil.Ik kan nog altijd de V10 terug plaatsen.
Reputatie 7
@wjb,

De V10 was niet geschikt voor hoge snelheden vertelde hij, ...
Wat een onzin, de V10 is prima geschikt voor hoge snelheden. Zelf heb ik tijden een 500/500Mbps glasvezelaansluiting gehad en de V10 haalde die snelheid met twee vingers in z'n neus.
Nu heb ik die omgezet naar een 200/200Mbps aansluiting en uiteraard is dat dan natuurlijk ook geen enkel probleem voor een V10.
@wjb,

De monteur vertelde dat de V10a geschikt was voor vplus en de V10 niet.
Reputatie 7
@wjb,

De monteur vertelde dat de V10a geschikt was voor vplus en de V10 niet.
Ook de V10 zou na een update Vplus en zelfs Bonded Vplus kunnen ondersteunen.

Zie: https://tweakers.net/nieuws/140399/kpn-toont-nieuwe-experiabox-v10a-met-vplus-ondersteuning.html
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Nico, allereerst blij dat het probleem is opgelost! De V10 is inderdaad gewoon geschikt voor VPlus, de monteur zou daar van op de hoogte moeten zijn. Sorry voor die verwarring! Als het nu goed werkt kun je alles gewoon laten zitten. Ik heb de monteur een mailtje gestuurd hierover.

Je kunt de V10A overigens kosteloos retour sturen op deze manier: Hoe stuur ik KPN apparatuur retour?
@Joran en @wjb,

Bedankt voor jullie toelichting,ik zal de V10a retour sturen.
Reputatie 7
Badge +13
Je kunt hem ook als backup gebruiken
altijd handig als je een defect krijgt en helemaal voor het weekend
ik heb naast mijn v10 ook nog een v8 en v9
(kpn monteur heeft ze niet mee genomen)
Zo heb ik naast mijn netgear r9000 ook een r7000 achter de hand
Het zelfde geld voor de switches
Als de monteur aangeven heeft dat je de v10a
Moet kunnen gaan aansluiten hou deze dan gewoon op advies van de monteur deze experabox krijgt vast een firmware update zodat deze top werkt het is het nieuwste model op dit moment alleen nog niet stabieler als de v10 maar dat komt vanzelf
Ik dacht dat het eindelijk in orde was, maar nu heb ik geen tv en internet meer,de lijn van het israpunt is morsdood .komen de monteurs van Ziggo toevallig,???????
Voor de degene die denken hoe kan hij dan een bericht plaatsen, mobiele data.
Reputatie 7
Badge +13
Je hebt glasvezel toch?
Het zou dan ook een probleem in
Het glasvezelkastje kunnen zitten
Heb je deze al stroomloos gemaakt
Stekker uit en er in
Deze nt (glas kastjes) willen nog wel is stuk gaan
@peter-keetfm,
Nee koper
Reputatie 7
Badge +13
Dan is het een heel ander verhaal
dan komt de kwaliteit van de koperlijn er bij kijken en de afstand van je woonhuis naar wijkkast
ik haalde toen nog geen 2 mbit over 4km
YouTube niet mogelijk
nu heb ik glas door drukriool pilot project
heb ik 500/500 glas haal deze snelheid ruim
kun je niet over op glas
stabiel en de echte up en down snelheden
@peter-keetfm,
Nee dat gaat helaas niet. Maar morgen komt er een monteur, hoop dat het nu goed opgelost wordt.
Reputatie 7
Badge +28
Ik had de lijn eerder niet gemeten omdat alles toen opgelost leek. Maar er is inderdaad nog iets goed mis. In de laatste 3 dagen is de verbinding ongeveer 30 keer weggevallen. Ook al werkt het straks weer even, ik zou de monteursafspraak gewoon door laten gaan. Dan kan het morgen hopelijk écht worden afgerond.
@Joran,
De monteur is geweest en alles werkt weer,in de wijkkast was mijn lijn losgekoppeld en een andere klant op aangesloten,is gisteren tussen 16.00 en 17.00 gedaan door een monteur,maar wie weet ik niet.Hoop wel dat ze nu van mijn lijn afblijven.
Reputatie 7
Badge +28
Het ziet er nu weer prima uit. De storingsmelding blijft nog een week openstaan, mocht er nog iets zijn kun je direct contact opnemen. Ik verwacht geen nieuwe problemen meer. Kun je eindelijk ongestoord gebruik maken van de hogere snelheid 🙂

Reageer