Beantwoord

Snelheidsverhoging naar 500/500 nog niet doorgevoerd

• 2 februari 2018
  • 19 reacties
  • 248 keer bekeken

Hier nog een... heb al een aantal jaren kpn Alles in 1 met 100/100 en het bevalt me prima.
Sinds vorig jaar zomer dat ik steeds nieuwsgieriger werd naar de 500/500 verbinding. Nieuwjaar, nieuwe keuzes, heb ik maar toch mijzelf eeen cadeautje gegeven, maar nu.... ik haal niet eens de 100/100!!!
Moest ik eigenlijk iets doen om de boel op gang te krijgen? Ik heb de modem uit en aan gezet.
Kan iemand mij helpen????

Admin: post afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door wjb 2 februari 2018, 20:30

...ik wil ook de kabel ff wisselen met een andere, maar lijkt me stug dat ie in eens niet goed is.Dat is nu juist een component dat heel goed de oorzaak zou kunnen zijn.
Als één van de vier aders voor het versturen van data geen contact maakt, dan zal de kabel van 1Gbps terugvallen op 100Mbps.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
...ik wil ook de kabel ff wisselen met een andere, maar lijkt me stug dat ie in eens niet goed is.Dat is nu juist een component dat heel goed de oorzaak zou kunnen zijn.
Als één van de vier aders voor het versturen van data geen contact maakt, dan zal de kabel van 1Gbps terugvallen op 100Mbps.
Reputatie 7
Wat meet je dan voor een snelheid vanaf een bekabeld aangesloten PC via http://kpn-itns.speedtestcustom.com
Reputatie 7
Is die PC rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via een switch?
Welke Experia Box heb je?
Wat is het merk en type PC?
Heb je uitgesloten dat wellicht de netwerkkabel maar twee actieve aders heeft i.p.v. vier?
Reputatie 7
Badge +18
Oei, ik zie dat je iets te veel krijgt! Ik ga de lijn terugschroeven hoor... 😉 grapje!

Fijn dat het is opgelost en dank voor de update!
Reputatie 5
Badge +6
Heb je bevestiging gehad dat het doorgevoerd is?
Als je namelijk in de pop op EoF bent gepatcht zal er eerst een monteur naar de pop moeten om je op GoF te patchen.
Als je een bevestiging hebt dat het is doorgevoerd kan je nog een proberen om je NTU (glasvezel kastje) te "resetten" stroom eraf/erop.
Reputatie 5
Badge +6
Heb je bevestiging gehad van KPN dat het doorgevoerd is?
Als ik zo naar je speedtest kijkt lijk je op EoF aangesloten te zijn in de pop (brandt er toevallig een oranje lampje op je NTU?) en moet er nog een monteur naar jouw pop om je om te patchen.
Reputatie 5
Badge +6
Op dat type brandt ie geloof ik altijd groen 😉

In je experia box, bij de WAN status staat daar bij modus 1000M Full duplex of 100M Full duplex?
In de V10 staat dat onder "Status - Ethernet - geavanceerd" bij andere versies weet ik zo niet waar het staat 😊
Reputatie 5
Badge +6
Oké gepatcht op GoF dus, dat is goed

Dan lijkt het er op dat KPN toch nog iets met je profiel o.i.d. moet doen ergens in de centrale.
Een moderator gaat dit topic wel oppikken, die kan dat dan wel checken.
Fysiek is je lijn er in ieder geval klaar voor
Op dit moment gebruik ik de kabel, en de uitkomst van de test is...
PING
6
ms
JITTER
1
ms
DOWNLOAD
92.7
Mbps
UPLOAD
92.5
Mbps
En mijn verbinding zou 500/500 moeten zijn.... dikke drama dus!
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/269aabc0-0840-11e8-9833-136494b444b9
De Computer is een Mac Pro met een SSD systeem schijf en 32gb geheugen, de Experia box is v9 en die is inderdaad rechtstreeks op de box aangesloten, ik wil ook de kabel ff wisselen met een andere, maar lijkt me stug dat ie in eens niet goed is.
@Dennis-L
NTU ook een "reset" gegeven en nog geen wijzigingen.

Ik heb een bericht gehad dat ik gebruik mocht maken van de nieuwe diensten.
NTU brand alles groen:

Ethernet Port WAN
Status Up
Mode 1000M/FULL DUPLEX
Packets Received/Bytes Received 2030859/2716299658
Packets Sent/Bytes Sent 289442/48530285
Bedankt voor je hulp.😉
de kabel is goed.
😲 Mensen.... bij deze wil ik nog even melden dat het nu goed werkt en jahoor.... het was de kabel!!
Heb vandaag een derde kabel uit de garage gepakt die ik ooit voor mijn werk heb gebruikt (CAT7) en "tatatataaaaaaa"😂 🤣 ...een constante 500/500! Thanks voor alle hulp en tips.👍🏻

Reageer