Snelheidsverhoging of pairbonding toch mogelijk?

• 24 januari 2013
  • 16 reacties
  • 8503 keer bekeken

Sinds een aantal dagen geeft mijn modem een veel hogere attainable rate:

Actual Rate (Up/Down)5223/51998 kbps
Attainable Rate (Up/Down)32547/123976 kbps
Deze was vorige week nog iets van 70000 kbps

Komt er een snelheidsverhoging aan? Of is nu uiteindelijk opeens wel pairbonding beschikbaar op mijn adres?

KPN heeft altijd gezegd dat dit mogelijk zou zijn...........

Er is blijkbaar wel iets gewijzigd.....

16 reacties

Reputatie 4
Badge +1
120 Mb is wel veul over VDSL.... Woon je toevallig in de centrale?

Voor pair bonding moet er volgens mij fysiek iets wijzigen in je aansluiting.

Nee, ik woon wel vlakbij een straatkast die vorig jaar is aangesloten op een glasvezel buitenring. Vanuit de straatskast is het nog een gewone ouderwetse koperaansluiting.

Kpn heeft altijd gezegd dat pair bonding niet mogelijk zou zijn op mijn huisadres, ondanks het feit dat er twee aderparen beschikbaar zijn......

dus ik snap het niet meer....

Reputatie 4
Badge +1
Pair bonding is niet nodig op jouw adres als ik het zo zie.

Ik heb nu een 40 mb internet verbinding. Ik wil graag een premium abonnement 80mb maar KPN blijft volhouden dat dit niet mogelijk is.

Reputatie 4
Badge +1
Als dit langer dan een paar weken zo blijft hebben ze ongelijk.

Voor pair bonding heb je een nieuwe modem nodig en een monteur van kpn moet pair bonding in mijn huis activeren/aansluiten.

en dat is niet mogelijk volgens de "helpdesk" van KPN 

Kan iemand van KPN hierop reageren???

Reputatie 5
Badge +11
Beste Jacob,

Om dit uit te zoeken, heb ik je postcode/huisnummer, naam van contractant en een mobiel telefoonnummer van je nodig. Kun je mij dit in een privébericht toesturen? Dan zoek ik het voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Burhan

is verstuurd...

Reputatie 4
Badge
Als reactie op jeroen3. Ik heb VDSL2+ en mijn attainable ging laatst ook omhoog naar 120Mbit/s (was de eerste weken van mijn VDSL verbinding om en nabij 70Mbit/s). Toen ik voor een ander gesprek de helpdesk nodig had, hebben ik hierover ook wat vragen gesteld. Bleek dat ik op een zgn. straatkast was aangesloten en mijn effectieve afstand verkort werd naar +/- 120 meter. Ik woon er dus niet in maar wel vlakbij! 

Datzelfde geldt dus ook voor mij. De afstand naar de straatkast zal ongeveer 150 meter zijn. En de straatkast is aangesloten op de glasvezel buitenring.

Wat is wel raar blijf vinden: ik zou dus een veel hogere snelheid kunnen krijgen toch? Toch blijft KPN volhouden dat pair bonding niet mogelijk is

Reputatie 7
Of Pair Bonding (PB) mogelijk is heeft niet alleen met de snelheid te maken maar ook met het aantal vrije aderparen. De gedachte is: als we 't bij één doen moeten we het bij allemaal kunnen doen. Dus als in jouw wijkcentrale het aantal vrije aderparen minder is dan de helft van het totale aantal plus nog wat overhead voor mogelijke nieuwe klanten zegt KPN dat PB niet mogelijk is.

Reputatie 4
Badge +1
Waarschijnlijk is het zakelijk met een minimale afname van enkele jaren wel mogelijk.

Maar daar betaal je ook voor.

Reputatie 4
Badge
Is het overigens wel mogelijk pairbonding te krijgen in het geval je aangesloten zit op een straatkast?Ik heb me nml laten vertellen dat pairbonding alleen mogelijk is, indien je rechtstreeks op de wijkcentrale zit aangesloten omdat die er al wel geschikt voor zijn gemaakt. But correct me if i'm wrong!

maar attainable rate geeft toch de waarde weer die maximaal gehaald kan worden? Waarom is deze dan veranderd ergens in de afgelopen drie weken van 70000 kpbs naar 125000 kpb? Dat is bijna een verdubbeling.

Dan is er toch IETS gewijzigd??????

Ik had KPN internet besteld nadat ik de berichtgeving had gezien over pair bonding.  Na ontvangst van het h220 modem ben ik eens gaan bellen aangezien deze geen pairbonding aankan.   Kreeg een of ander vaag verhaal te horen over softwareupdate waardoor pair bonding niet meer nodig is.

Nu is er wel een techniek die lijn ruis filtert, maar dat heeft alleen effect als je dicht op de centrale zit.

In mijn geval zal dat geen nut hebben ivm afstand, ik zit nu op 33 Mbit, ver onder de volgens KPN haalbare snelheid die ze aangaven tijden het afsluiten van het abbo.

Ik heb geen pairbonding gekregen en ben redelijk geïrriteerd:(

Welke softwareversie geeft je modem aan Jakob?  (wellicht dat er nog hoop is voor me)

Reageer