Snelheidsverhoging van 100Mbit naar 500 Mbit

• 5 januari 2015
  • 11 reacties
  • 1383 keer bekeken

Badge
Op 23 december kreeg ik dan eindelijk te horen dat mijn internetsnelheid verhoogd kon worden van 100/100 naar 500/500 Mbit. De zelfde dag dan ook gelijk een afspraak gemaakt dat met ingang van 2 januari 2015 mijn abb gewijzigd zal worden. Kort na dit gesprek een email ontvangen met bevestiging dat tussen 10.00 en 12.00 op 2 januari e.e.a zal vervangen bij mij thuis. Let wel deze aangegeven tijd is een indicatie waarbinnen de monteur zijn werkzaamheden zal starten, wat inhoud dat de oplevering later kan zijn dan de aangegeven tijd.

Oke, op 2 januari 0m exact 10.00 staat de monteur voor de deur met de mededeling dat hij eigenlijk niet weet wat deze moet doen, in zijn ticket stond niets beschreven dan alleen het adres. Na telefonisch contact met zijn achterwacht blijkt alleen dat gecontroleerd moet worden of het NTU kastje geschikt is voor een hogere snelheid. Vervolgens kreeg ik de mededeling dat alleen nog administratief de snelheid moet worden verwerkt waarna ik dan 500 Mbit zou hebben.

Om 12.30 uur maar eens gebeld dat ik nog gen verbinding heb met 500/500. De desk medewerker kon mij vertellen dat de administratieve afhandeling tussen 14.00 en 20.00 uur zal plaatsvinden en dus pas kon bellen na 20.00 uur en nog geen snelheidsverhoging had plaatsgevonden.

Om 18.15 toch maar weer gebeld met de desk, kreeg ik te horen dat Reggefiber verandwoordelijk is om in de wijkcentrale nog een aanpassing te doen en dit kan enkele dagen duren.

Vandaag, maandag 5 januari, nog maar eens gebeld, maar dan dan met de afdeling abb. krijg ik te horen dat het pas op 15 januari zal worden aangepast. Jaartal is toen maar niet verteld.

Als klant voel ik mij behoorlijk in de zeik genomen door KPN.

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

11 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi flutter,

Welkom op het forum.

Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van werd toen je de datum 15 januari kreeg te horen. 😞 Het spijt mij dan ook enorm te lezen dat de communicatie niet optimaal is geweest. Ik heb gekeken of het proces versneld kon worden maar helaas zijn we inderdaad afhankelijk van de beschikbaarheid van de monteurs bij Reggefiber voor aanpassing in de wijkcentrale.

Namens KPN mijn excuses dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd.

Nienke
Reputatie 7
flutter schreef:
Als klant voel ik mij behoorlijk in de zeik genomen doorKPN.

Ik begrijp dat je ietwat teleurgesteld bent dat je in deze snel-snel-snel druk-druk-druk tijd 14 dagen moet w8en op een snelheidsverhoging van 100/100 Mb/s (!) naar 500/500 Mb/s. Dat eea. niet juist is gecommuniceerd is inderdaad ook niet netjes.

Maar mij (als VDSL-gebruiker met maximaal 26/4 Mb/s zonder uitzicht op verbetering) bekruipt toch een klein beetje het gevoel dat je expliciete uitdrukking van je teleurstelling ietwat overtrokken is: je hebt immers al glasvezel 100/100 Mb/s! Ik zou wat dat betreft graag met je willen ruilen en ik denk vele DSL-gebruikers met mij.

En wat is nou 14 dagen op de eeuwigheid?

Badge
Beste henk2304, u mag dan ambasadeur zijn namens kpn maar op dit soort krietiek zit ik niet te wachten. Ik ben gewend dat afspraak afspraak is en men zich daar aan moet houden. Wordt van tevoren gezegd dat ik enkele weken moet wachten is er niets aan de hand, wacht tenslotte al meer als een jaar op deze verhoging. Maar als men zegt dat op vrijdag 2 januari 2015 de verhoging gerealiseerd wordt en mij de zelfde dag nog in de wachtkamer zet met de mededeling dat ik pas na 20.00 uur maar moet bellen als ik deze snelheid nog niet heb bel je dan tenslotten krijg je te horen dat het nog enkele dagen duurt. bel je maandag krijg je te horen dat het uiteindelijk 2 weken zal duren voor het werkt.

Het is soms frustrerend als je op een gewone koperdraad nog moet internetten weet er alles van ook toen we nog alleen de gewone telefoonlijn hadden en alles via bbs ging zo`n 25 jaar geleden.

desalnietemin duim ik voor u dat een glasaansluiting ook mogelijk word.

Reputatie 7
Beste flutter,

Als je deelneemt aan een forum kun je reacties -zoals die van mij - verw8en, of je dat nou leuk vindt of niet. Wie kaatst moet de bal verw8en, immers!.

Ik had al aangegeven dat e.e.a. niet netjes verlopen is, maar soms gebeuren dingen zoals ze gebeuren. En als je nou met een veel langzamere verbinding (zoals die van mij) verder zou moeten, maar een paar weken w8en op 500/500 als je al 100/100 Mb/s hebt is voor mij een luxe-probleem.

Reputatie 7
Zoals dit waarschijnlijk door heel veel klanten als "luxe probleem" gezien zal worden.

Wat te denken van al die mensen die het met een (instabiele) 4Mbps verbinding moeten doen omdat ze "de luxe" hebben in een buitengebied te wonen.

Het is maar goed dat KPN stevig inversteert in FttC/VDSL en mijn hoop op verbetering is vooral gericht voor al die klanten van KPN die laten we zeggen minder dan 50Mbps download hebben.

Laat onverlet dat het niet "netjes" is van KPN om niet pro-actief en duidelijk naar de klant te communiceren.

Ik heb het al vele malen op dit forum gemeld, maar pro-actieve en duidelijke communicatie is misschien wel het belangrijkste aandachtspunt voor KPN om aan te werken.

Als jou in het begin gemeld was dat de oplevering 15 januari zal gaan plaatsvinden, dan was jij nu waarschijnlijk een happy persoon geweest. (Joepie, nog een paar nachtjes slapen en dan heb ik 500Mbps. :D) Nu echter ben jij (terecht) een teleurgesteld persoon. (Potver..., ze hadden gezegd 2 januari en nu moet ik nog twee weken wachten. :@)

Zo zie je maar, goede communicatie is net zo belangrijk als het leveren van een goed product.

Badge
Beste, ik zal er geen nachtje minder om slapen. Over het algemeen is de comm. met kpn goed tot zeer goed. Als er een storing is met internet,iptv vaste telefoon of mobiel, wordt dit ook meestal snel en goed opgelost. maar ja er gaat ook wel eens wat mis.

Ps. KPN lever echt wel een goed product.

Reputatie 7
Ik denk dat de glasvezel klanten (zoals jij en ik) inderdaad zullen beamen dat KPN een goed product levert.

Wat ik echter niet begrijp is hoe ik jouw bericht hierboven moet rijmen met de laatste zin uit jouw eerste bericht.

Oeps, twee weken vertraging, maar de communicatie is altijd goed geweest en problemen worden snel verholpen dus ik slaap er geen nachtje minder om versus "ik voel me als klant behoorlijk in de zeik genomen".

Als dat alles is, dan had ik op dit forum eigenlijk vele scheld-canonades verwacht van al die ADSL klanten waarvoor de "werkelijkheid" er toch vaak heel anders uitziet.

Geduld is een schone zaak
Reputatie 6
Badge +10
Dit is toch wel heel erg toevallig! Het verhaal wat jij verteld is EXACT hetzelfde al bij mij!

Ook ik wordt nu al een maand aan het lijntje gehouden...en dat bevalt me allerminst..

Ik wacht het nog heel even af. Als ze dan niet met een oplossing komen dan weet ik genoeg.

Badge
Een storing of wijziging van een product zijn 2 verschillende dingen. Heb inmiddels 2 jaar glas en bevalt zeer goed, Mijn woonwijk was een van de eerste die werdt aangesloten binnen Lelystad.

De storingen die ik tot nu toe heb gehad zijn op 1 hand te tellen en werden naar tevredenheid altijd verholpen meestal vlot maar ook wel en keer wat trager.

De essense van het verhaal is, doe geen toezeggingen die je niet waar kunt maken. Als dan blijkt dat er een fout is gemaakt zeg dat dan gewoon.

Als ik een product aanschaf en hierbij afspreek dat ik voor het eind van de maand zal betalen en dit vervolgens niet doe heb ik ook een boze leverancier tegenover mij.

Overigens is dit forum niet de enigste kijk ook eens op tweakers.net

Reputatie 7
Kijk Flutter,

dit is een reactie die hout snijdt. Je geeft mi. duidelijk aan wat er gebeurt als allerlei bedrijven al maar groter worden door fusies van bedrijven die onderling een geheel eigen bedrijfscultuur hebben (gehad). Voordat dat een geoliede machine is geworden is de volgende fusie al weer een feit en begint het allemaal (kastje-muur enz.) weer opnieuw.

Anderzijds zou je dit waarschijnlijk ook hebben zonder al die fusies als ieder bedrijf afhankelijk is van weet-ik-hoeveel toeleveranciers/onderaannemers. Ik vrees dat we hieraan op dit gebied bij veel van die mologgen (zeker als ze ook nog eens internationaal opereren) zullen moeten wennen. Maar het te signaleren kan natuurlijk geen kwaad. En veel gaat - zoals jezelf ook aangeeft - wel goed. Het zijn vooral de problemen die een forum als dit halen. En daar is zo'n forum onder andere ook voor bedoeld, toch?!

Overigens hoop ik voor je dat je over 14 dagen wel kunt beschikken over de door jou gewenste snelheid.

Reageer