Beantwoord

Snelheidsverhoging volgens Fourstack

  • 15 September 2019
  • 13 reacties
  • 614 keer bekeken

Hallo,

Vanaf afgelopen donderdag heeft KPN een snelheidsverhoging in onze wijk doorgevoerd. Op dit moment heb ik echter volgens Speedtest nog steeds een 30Mbit/s verbinding . Moet ik nu nog iets doen of gaat dit vanzelf goed komen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 September 2019, 20:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19
Je lijn moet nog omgezet worden. Als je kpn klant bent gebeurt dat vanzelf. Maar het duurt echt wel een paar weken. Wellicht dat een medewerker het iets kan versnellen. De medewerker komt vanzelf hier langs. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het.
Hallo @joostjep en @Joep1965 , in MijnKPN is ook vaak een optie voor een snelheidsaanpassing (tegen meerprijs), als je die aan vinkt wordt de snelheidsverhoging 'gelijk' doorgevoerd.
Hoi @joostjep . Je bent al goed voorgelicht door de andere gebruikers.
Dank voor het aanvullen van je profiel. Ik heb de lijn nu omgezet naar de snelste variant. Zo te zien had je al pairbonding en nu wordt de techniek hierop nog verbeterd doordat ik vectoring aanzet. Dit proces is 26-09 afgerond en je zou 27-09 snelheidswinst moeten kunnen zien. 🙂
Uit interesse: Wat haal je nu (bekabeld) voor snelheden?
Uit interesse: Wat haal je nu (bekabeld) voor snelheden?
ca 30 Mbit/sec.
Was vorig jaar nog 15 Mbit en werd door Pairbonding precies verdubbeld.
Er werd 2 x contact gezocht via KPN zowel via de mail als telefonisch:

E-mail 1:
Uw verbinding in KERKRADE wordt op 26 september 2019 aangepast.
Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor de producten die u afneemt of uw maandelijkse kosten. Wij passen uw verbinding aan omdat is vastgesteld dat deze aanpassing de kwaliteit van uw verbinding verbetert.

Mogelijke dienstonderbreking
Het aanpassen van uw verbinding heeft in sommige gevallen helaas een onderbreking van de dienst tot gevolg. Het is daardoor mogelijk dat uw verbinding op 26 september 2019 uitvalt. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen.
Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:

Downloadsnelheid: 100 Mbit/s
Uploadsnelheid: 10 Mbit/s

Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van WiFi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid.
De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.
De geadverteerde snelheid van
-Alles-in-1 Thuis Standaard

Downloadsnelheid: 100 Mbit/s
Uploadsnelheid: 10 Mbit/s

Kijk voor meer informatie op kpn.com/internetsnelheid.
> Test uw internetsnelheid


Email2 en telefonisch contact:

Geachte heer/mevrouw P,
U of uw telecomaanbieder heeft onlangs een verbinding op het kopernetwerk van KPN aangevraagd op het volgende adres:


Om gebruik te maken van uw diensten op dit adres zijn 2 stappen nodig.
Stap 1 - Aansluiting op het netwerk
KPN beheert het kopernetwerk in Nederland en voert voorbereidende werkzaamheden uit om een aansluiting op het kopernetwerk te realiseren. KPN heeft met u of uw telecomaanbieder een afspraak gemaakt voor een bezoek van een monteur op bovenstaand adres. De monteur komt langs op:
27 september 2019
Begintijd: tussen 12:00 en 14:00
De eindtijd kan dus later zijn dan 14:00 uur. Wilt u zorgen dat u aanwezig bent?
Wilt u op bovengenoemde datum en tijdstip iemand beschikbaar stellen, die de monteur naar het aansluitpunt kan begeleiden. Voor het wijzigen van de afspraak kunt u bellen naar 0800-0220377, optie 2. U kunt ook een e-mail sturen naar testafspraak@kpn.com onder vermelding van ons kenmerk P1909171enz. We plannen dan een nieuwe afspraak met u in.
Stap 2 - Activatie dienstverlening
Uw telecomaanbieder activeert uw verbinding als de aansluiting op het kopernetwerk (stap 1) is gerealiseerd. Na deze activatie kunt u gebruikmaken van uw afgenomen diensten. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met uw telecomaanbieder.




Bij telefonisch contact werd aangegeven dat men alleen in de meterkast hoeft te zijn. De persoon die mij te woord stond wist niks van een aanpassing de dag van te voren. Hij kwam mij zeer onzeker maar beleefd over.
Moet men nu bij het modem zijn of niet? Wanneer dit het geval is dan zal ik verlof moeten nemen omdat het modem niet in de meterkast staat maar achter de bank. Het modem zal ik bereikbaar moeten maken.
Badge +19
Ik denk dat de monteur alleen maar komt kijken of het werkt. En wellicht kijkt hij of alle kabeltjes goed zitten. Zie het als een service. Uiteraard zal hij/zij even bij het modem moeten zijn.
Wat voor experiabox heb jij thuis staan, @joostjep ?
Wat voor experiabox heb jij thuis staan, @joostjep ?

Vorig jaar ontvangen een V10.
Dan weet ik niet precies wat die monteur komt doen maar ik zou hem wel laten staan. Wellicht toch even die lijn goed meten.
Er zijn in Nederland een hoop projecten gaande waar verbetering van het netwerk aan de orde is. Helaas kan ik veel van die projectjes niet inzien. Detail info heb ik dus helaas niet.
Hoe is het afgelopen?
Hoe is het afgelopen?

De 26ste gebeurde helemaal niks. Dus afwachten wat vandaag zou gebeuren.

Om 13:00 uur belde mijn vrouw met de boodschap dat de monteur aanwezig was maar dat deze niet wist wat hij kwam doen. De snelheid was inmiddels verhoogd en de beste man begreep er niks van.

Vervolgens kreeg ik een sms dat de snelheid verhoogd was en dat ik eventuele nieuwe apparatuur kon aansluiten.

Een uur later kreeg ik sms dat de snelheidsverhoging de 26ste niet was uitgevoerd en dat dit vandaag naar verwachting uitgevoerd zou worden.

10 minuten later ontving ik een telefoontje van een vriendelijk KPN medewerkster. Ze verontschuldigde zich vanwege de vele taalfouten in de SMS. Als er al iets fout ging dan ging ook meteen alles fout. We konden er samen wel om lachen.

Eenmaal thuis speedtest uitgevoerd. Download is ca 100 Mbit/sec. upload is 50 Mbit/sec. Ik neem aan dat de upload nog wel flink zal worden geknepen in de toekomst. Op dit moment ben ik in elk geval zeer tevreden.
Oef. Wat een verwarrende en toch tamelijk onprofessionele gang van zaken. Gelukkig kon je er ook nog een beetje om lachen. Het hoofddoel is wel bereikt en jij hebt je snellere lijn. Die upload is mooi meegenomen. Kan zijn dat er later nog geknepen gaat worden maar het hoeft niet. Ik zie het wel vaker.
In ieder geval heb je nu een prima rendement en mocht daar ooit verandering in komen (dus dat je onder die 100/10 zakt ) laat het mij weten! Fijn weekend.