Beantwoord

Snelheidsverhoging wordt snelheidsverlaging?

• 2 juli 2018
  • 17 reacties
  • 527 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Vandaag een aanvraag gedaan om van 100mb snelheid naar 200mb te gaan.
Van te voren even gekeken wat haalbaar is bij https://netco-fpi-info.fourstack.nl op mijn adres (181 mb)

Nu uren later krijg ik ineens minder snelheid:

Eerst via Wifi
97 mb down
33 mb up

Nu via Wifi:
78 mb down
21 mb up

Ook krijg ik per email een brief dat ik na de upgrade van 100mb naar 200mb een snelheid krijg van 106 mb? Terwijl ik daarvoor 111 mb had volgens de modem?

Uhh volgens mijn gaat er wat verkeerd, om nu 8,99 per maand meer te betalen voor minder....lijkt me sterk?

icon

Beste antwoord door Alex_P 28 juli 2018, 18:36

Geen stress Erwin, volgens mij is alles nu goed opgelost en werkt alles zoals het hoort. Was overigens maar 1 weekje weg haha. Webloq, laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Kan jij hier eens een screenshot plaatsen van het resultaat van https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl voor jouw adres. Uiteraard de postcode en huisnummer weer even leeg maken voor het screenshot.
Reputatie 4
Badge +4
Kan jij hier eens een screenshot plaatsen van het resultaat van https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl voor jouw adres. Uiteraard de postcode en huisnummer weer even leeg maken voor het screenshot.

Bij deze een screenshot:

Reputatie 7
Dan hebben we nu alle "bewijsstukken" bij elkaar waar een KPN Webcare rechercheur maar eens een gedegen onderzoek naar moet instellen. Om het plaatje compleet te maken zou een screenshot van de DSL status pagina met de actual en attainable rate nog gewenst zijn.
Als fourstack aangeeft dat er 181Mbps geleverd kan worden en er vervolgens in het bestelproces nog maar 106Mbps overblijven en in de praktijk zelfs een snelheidsvermindering ervaren wordt, dan lijkt me dat wel een onderzoekje waard.
Overigens zou in het bestelproces mijns inziens best wat ingebouwd mogen worden dat voorkomt dat zo'n bestelling doorgezet kan worden terwijl de te verwachten maximale snelheid bij lange na niet in de buurt komt van de gecontracteerde snelheidsoptie.
Reputatie 4
Badge +4
Dan hebben we nu alle "bewijsstukken" bij elkaar waar een KPN Webcare rechercheur maar eens een gedegen onderzoek naar moet instellen. Om het plaatje compleet te maken zou een screenshot van de DSL status pagina met de actual en attainable rate nog gewenst zijn.
Als fourstack aangeeft dat er 181Mbps geleverd kan worden en er vervolgens in het bestelproces nog maar 106Mbps overblijven en in de praktijk zelfs een snelheidsvermindering ervaren wordt, dan lijkt me dat wel een onderzoekje waard.
Overigens zou in het bestelproces mijns inziens best wat ingebouwd mogen worden dat voorkomt dat zo'n bestelling doorgezet kan worden terwijl de te verwachten maximale snelheid bij lange na niet in de buurt komt van de gecontracteerde snelheidsoptie.

Bedankt!

Bij deze nog een DSL status:

Reputatie 7
Dat is ook helemaal nog geen VPlus aansluiting en dat is toch echt nodig om die hogere snelheden te kunnen halen.
Ik hoop dat er snel iemand van KPN Webcare zal reageren die zich gaat bekommeren om dit issue.
Reputatie 4
Badge +4
Vanochtend toch even een belletje gewaagd richting KPN. De order was nog niet verwerkt maar moest zeker nog 24 uur geduld hebben ?

Na de opmerking dat ik geen Vplus aansluiting heb, maar een simpel koperdraadje...gaf de "jonge" dame toch aan dat het wel mogelijk is om minimaal 180 te halen?

Ben nu toch erg benieuwd hoe dit gaat aflopen ??
Reputatie 7
Badge +19
Hi webloq. Hier lijkt inderdaad iets mis te gaan, heb me er even in verdiept. De snelheid die je hebt aangevraagd is nog gedaan op VVDSL, dit is bij jou nog niet omgezet. Dit moet nog worden omgezet naar VPLUS, zie afbeelding hieronder. I.v.m. privacy stuur ik je een privébericht.
Reputatie 4
Badge +4
@Alex_P dat klopt, daar zal ik vandaag over gebeld/ bericht worden door KPN.
Zodat ze een afspraak konden maken om de lijn om te zetten.

Zit er helaas nog op te wachten.. ??

Ik zie je privé bericht wel verschijnen ?
Reputatie 7
Badge +19
Dat zag ik. Probeerde je net ook te bereiken, helaas voicemail. Zie privébericht, ik heb het al in gang gezet 😉
Reputatie 4
Badge +4
@Alex_P heb netjes een privé bericht gehad. En daar met een perfecte uitleg wat er aangepast gaat worden.

Top, en bedankt voor jullie inzet! ??
Reputatie 4
Badge +4
Even nog tussendoor...

Wat is de rede dat ik 9,95 euro per maand moet betalen, terwijl ergens anders op dit forum onderstaande wordt vermeld?:

https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index1.html#post609363
Reputatie 7
Badge +19
Dat is voor klanten die naast de gewone snelheid de betaalde upgrade naar 100/10 actief hadden, dit had jij niet. Die betalen dan € 4.99 extra voor de 200/20. Het totaalbedrag blijft ook voor die klanten hetzelfde als voor jou.
Reputatie 4
Badge +4
@Alex_P die had/ heb ik wel van 80/10 naar 100/10, maar is vermoedelijk door KPN stop gezet?? 🤔

Maar nu de verhoging komt, ga is dus weer die 4,95 euro betalen + 4,95 euro voor 200/20. En daarna weer die 2,50 euro korting (korting zolang het abonnement loopt)... is dus 7,40 per maand extra?
Reputatie 7
Badge +19
Wat je stuurt klopt, echter had jij de extra snelheid van 100/10 per 1 juli niet meer. Jij hebt deze op 27 mei verwijderd. Vandaar dat jij nu het gewone tarief van € 8,99 betaalt. Laten we anders via privébericht verdergaan i.v.m. privacy mocht het nog niet duidelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi webloq,

Alex is een paar weken met vakantie. Ik zie dat er het een en ander in privégesprekken is besproken. Ik kan daar niet alles van inzien maar heb in ieder geval onze techneut aageschreven en die houdt mij op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +19
Geen stress Erwin, volgens mij is alles nu goed opgelost en werkt alles zoals het hoort. Was overigens maar 1 weekje weg haha. Webloq, laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Reputatie 4
Badge +4
Alles werkt als een zonnetje! En wat een top service verleent!

Wat het probleem was dat er een dubbele verhoging was gedaan. En hierdoor alles in de soep liep (verhoging van 200/20 koper, en een verhoging 200/200 glas) echter had ik geen glas ??

Reageer