Beantwoord

Snelheidswijziging, sigaar uit eigen doos of toch niet?

• 15 mei 2018
  • 1 reactie
  • 165 keer bekeken

Sinds 1-1-2017 betaal ik extra voor een verhoging ( van 80 naar 100 ) van de internet aansluiting. Afgelopen 07 mei een bericht ontvangen dat de internet aansluiting standaard wordt waarvoor vanaf de bovengenoemde datum extra is betaald. Nu hoor ik de meeste al zeggen, ja en dus..... Maar bovenop dit alles gaat het bedrag nog verder omhoog waarbij ik toch mijn vraagtekens plaatst wat ik hiervoor terug krijg. Een paar zenders.
Ik zie liever een mogelijkheid om een sim-only abo erbij te kunnen nemen voor een gezinslid.
Maar nee, dat kan uiteraard altijd en je kan dan als klant een voordeelkorting ontvangen van €5, terwijl de goedkoopste abo €15 kost. Al met al, toch weer € 10 meer als je hierin trapt.

KPN, kom nu eens met een goed voorstel voor een "vaste" klant, sinds de vorige eeuw.

ps. oh ja, als ik nu een snelheids test doe, verteld de KNP site mij dat de aansluiting niet verder komt dan 60mbit/8mbit, terwijl ik nu voor 100mbit/10mbit betaal.
u snappe nog, ikke niet meer.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 16 mei 2018, 19:30

Ha Michel, hele terechte vragen! Het klopt dat we de snelheden hebben verhoogd. We kunnen steeds meer klanten een verbinding tot maximaal 100 Mbit/s aanbieden, dus zat het er aan te komen dat we dat ook als standaard zouden gaan nemen. Doordat we elk jaar de kosten iets verhogen, kunnen we onder andere dat realiseren. Daarnaast zijn er inderdaad ook wat zenders bij gekomen, we werken nog steeds hard aan het aanbieden van HD op 1 voor alle klanten en ook 4K is iets waar we ons dit jaar mee bezig houden. Het is dus zeker niet zo dat we alleen incasseren, we investeren ook!

Voor wat betreft jouw snelheid: ik zie dat je op jouw adres ook tot maximaal 100 Mbit/s kunt halen. Hoe heb je die snelheidstest gedaan? Probeer dat eens bekabeld te doen waarbij je de laptop/pc rechtstreeks aansluit op de Experiabox. Factoren zoals wifi, een switch en tv-ontvangers die aan staan hebben allemaal invloed op de hoogte van de snelheid.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Ha Michel, hele terechte vragen! Het klopt dat we de snelheden hebben verhoogd. We kunnen steeds meer klanten een verbinding tot maximaal 100 Mbit/s aanbieden, dus zat het er aan te komen dat we dat ook als standaard zouden gaan nemen. Doordat we elk jaar de kosten iets verhogen, kunnen we onder andere dat realiseren. Daarnaast zijn er inderdaad ook wat zenders bij gekomen, we werken nog steeds hard aan het aanbieden van HD op 1 voor alle klanten en ook 4K is iets waar we ons dit jaar mee bezig houden. Het is dus zeker niet zo dat we alleen incasseren, we investeren ook!

Voor wat betreft jouw snelheid: ik zie dat je op jouw adres ook tot maximaal 100 Mbit/s kunt halen. Hoe heb je die snelheidstest gedaan? Probeer dat eens bekabeld te doen waarbij je de laptop/pc rechtstreeks aansluit op de Experiabox. Factoren zoals wifi, een switch en tv-ontvangers die aan staan hebben allemaal invloed op de hoogte van de snelheid.

Reageer