Beantwoord

Sneller internet buitengebied upload niet meer van deze tijd

  • 30 January 2023
  • 22 reacties
  • 176 keer bekeken

Wanneer wordt de upload (4G) eens verhoogd? Thuiswerken met 2 personen is zo echt niet te doen of eentje netflixen en de ander gamen (ping tijden om te huilen dan) Die snelheden zijn toch niet meer van deze tijd. Ik dacht dat iedereen in Nederland toegang zou moeten hebben tot fatsoenlijk breedband internet dat de regering heeft gezegd.

icon

Beste antwoord door NHendriks 30 January 2023, 22:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Dag @Daan193 welke snelheid heb je met sneller internet buitengebied?

Ik heb ook alles bekabeld aangesloten. Ik woon in een buiten gebied en heb een extra 4G modem erbij. upload haal ik net 4Mbit download 45Mbit voor met meerdere samen op internet thuiswerken/ streamen/ gamen is de upload de meest vertragende factor.

Bij DSL-verbindingen is in de regel de uploadsnelheid ongeveer 10% van de downloadsnelheid, dat is een gegeven waar niets aan is te veranderen, behalve overgaan op glas, dan heb je synchrone up- en downloadsnelheden, maar daar heb je nu niets aan.

 

 

Nou dan wordt het nooit beter. glasvezel gaat hier niet komen, te duur (boomboringen nodig) en coax ligt er ook niet en komt er niet. zo worden er toch best veel mensen in Nederland buitengesloten van echt breedband (fatsoenlijk) internet of als er al andere mogelijkheden zijn wordt het ongelooflijk duur.

Lekker, wordt eens tijd dat het kabinet hier eens iets aan gaat doen, iedereen moet goed breedband internet hebben tegen een normale prijs.

 

Hallo @Daan193 via www.t-mobile.nl kun je 4G voor thuis bestellen met een maximale uploadsnelheid van 10Mbit/s, zie onderstaande link:

4G voor Thuis: snel internet in het buitengebied | T-Mobile

Reputatie 7
Badge +9

@JanD  Dan heb ik hier veel geluk met mijn upload snelheid. Ik heb ook SIB. Ik heb een upload van 20. @Daan193 heb je al gekeken of je 4G modem op een betere plek kan zetten of misschien een 4G buitenantenne welke je kan aansluiten op je 4 G modem.

 

Badge +19

Mijn resultaat met sneller internet buitengebied.  Met buitenantenne die ik nog iets beter uit moet richten.  Mijn basissnelheid is 29. Zonder buitenantenne was het gewoon slecht omdat ik ongunstig zit tov de zendmasten. 

 

Badge +19

@Daan193 hoe is jouw positie tov de zendmasten? Dat kan je hier zien. Groene of rode pijlen?

ik heb een modem waar geen buitenantenne op aangesloten kan worden. positie van zendmasten moet ik even weer uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik dacht dat iedereen in Nederland toegang zou moeten hebben tot fatsoenlijk breedband internet dat de regering heeft gezegd.

Dat is een doelstelling. Dat wil niet zeggen dat KPN iets verplicht is.

Reputatie 7
Badge +9

@Daan193 ik heb een maand of 4 geleden mijn 4G modem omgeruild met een 4G modem waarop een buitenantenne kan worden aangesloten. Je kan de KPN klantenservice bellen 0800-0402 (gratis). Het voordeel van de 4G modem waarop je een buitenantenne kan aansluiten is dat je kan spelen met de 2 antennes welke op dat modem zitten zodat je ook al een betere ontvangst/snelheid kan krijgen. 

Badge +19

Hier meer info over de buitenantenne. 

@JanD: Hier zit wel wel met limieten. dan kun je wel onbegrensd maar op een bepaald moment moet je iedere keer via de app er GB bij zetten (wel gratis maar niet handig) of dat moet inmiddels veranderd zijn.

@ Joep: die 4G modems waar buitenantennes op aangesloten kunnen worden leveren ze niet meer. maar wat bedoel je met je weet het nu wel toch? ik heb alleen internet van KPN GEEN TV. en al mijn apparaten zijn bekabeld aangesloten. dat had ik al eerder gezegd, ik snap jou opmerking dus niet. met mijn eigen netwerk heb ik geen problemen alleen met het internet naar buiten.

Reputatie 7
Badge +9

@Daan193 ik dacht dat destijds ook, maar ze zijn volgens mij gewoon leverbaar (4G modem met afneembare antennes).

Link KPN (betreffende modem)
 

 

Badge +19

@Daan193 wat onderaan staat is mijn standaard quote.  Staat onder ieder bericht. 

Reputatie 7
Badge +11

@Daan193 ik dacht dat destijds ook, maar ze zijn volgens mij gewoon leverbaar (4G modem met afneembare antennes).

Link KPN (betreffende modem)
 

 

Ze zijn inderdaad leverbaar, op verzoek kan het model zonder externe antennes kosteloos omgeruild worden voor een met externe antennes. Dit kan via de klantenservice.

@NHendriks , dan ga ik eens bellen! bedankt voor de info.

@Joep1965 , sorry had niet gezien die er standaard onder stond 😉

Zit nu aan de lijn met kpn, maar moeilijk moeilijk omruilen 4g modem. ik wordt over een paar dagen teruggebeld (omruilen gaat niet zomaar). ze gaat het verder navragen onderzoeken. fingers crossed

Reputatie 7
Badge +12

Zit nu aan de lijn met kpn, maar moeilijk moeilijk omruilen 4g modem. ik wordt over een paar dagen teruggebeld (omruilen gaat niet zomaar). ze gaat het verder navragen onderzoeken. fingers crossed

Hoi @Daan193 en welkom hier op ons forum!

Mooi om te zien dat de community je al goed op weg heeft geholpen. Ben je hierover inmiddels teruggebeld?

Inmiddels heb ik een ander 4G modem ontvangen hiervoor was het wel nodig dat er een monteur langs moest komen. Nu moet ik alleen nog de 4G buitenantenne monteren. eens kijken of ik dan betere snelheden krijg😀, iedereen bedankt voor de input!

Reputatie 7
Badge +12

Inmiddels heb ik een ander 4G modem ontvangen hiervoor was het wel nodig dat er een monteur langs moest komen. Nu moet ik alleen nog de 4G buitenantenne monteren. eens kijken of ik dan betere snelheden krijg😀, iedereen bedankt voor de input!

Fijn om te lezen @Daan193 en bedankt ook voor het delen :)
Je weet ons nu te vinden en mochten we ergens in mee kunnen denken, laat het dan gerust weten!