Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 251 reacties
  • 12116 keer bekeken

Toon eerste bericht

251 reacties

Hallo Erik ,

ik heb gelezen ( https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ ) dat onder mijn adres geen 4g beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +28

Dat klopt niet, Wolfgang, die webpagina geeft niet de juiste informatie. Sneller Internet Buitengebied is zeker beschikbaar op jouw adres. Anders hadden we het ook niet kunnen bestellen. Reageer op mijn laatste privébericht, zodra je me wat data doorgeeft waarop een monteur zou uitkomen kan ik die gaan inplannen.

Reputatie 2

Dames/heren, heb nog geen belletje of nieuwe sim gehad. Niet dat ik straks zonder internet zit. 

ps eerder uitgelegd dat de hybride hier niet werkte ivm de slechte upload via adsl (al eerder een dag geprobeerd)

Außenantenne 4G inkl. 10m Kabel, zur Empfangsverbesserung in Kombination mit 4G Modem .

Hat jemand hiermit schon Erfahrung ? 

Buitenantenne 4G incl. 10m kabel, voor ontvangstverbetering in combinatie met 4G-modem.

Heeft iemand hierbij ervaring?

*Admin: vertaling i.v.m. leesbaarheid. Nederlands of Engels.

Reputatie 7
Badge +28

Dames/heren, heb nog geen belletje of nieuwe sim gehad. Niet dat ik straks zonder internet zit. 

ps eerder uitgelegd dat de hybride hier niet werkte ivm de slechte upload via adsl (al eerder een dag geprobeerd)

Heb jij zelf al contact opgenomen met het telefoonnummer uit de brief? Ik ben een paar pagina's teruggegaan, maar het wordt me niet helemaal duidelijk om eerlijk te zijn! 

Badge

ongeveer 6 weken mijn abbo telefonisch geupgrade naar "nog” sneller internet buitengebied, afgezien dat het tarief meer dan 10% stijgt zou het wel van service getuigen als het nieuwe modem dan snel geleverd wordt zodat ik eindelijk kan genieten van sneller internet.. volgens de verkoper aan de telefoon zou het hooguit een paar dagen “duren”, zou  het nog lukken voor 2020!

Reputatie 7
Badge +28

@Wolle, je bedoelt de buitenantenne zoals deze in onze webshop staat? Die werkt in ieder geval met de 4G Modems de wij leveren. Heb daar tot nu toe nog geen negatieve berichten over gehoord.

@lwdewit, welkom! Je had het modem al lang en breed moeten hebben. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat het hier even weten. Dan regel ik dat hij z.s.m. komt. 

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor het invullen van je profiel, @lwdewit!  Ik zie hier geen wijzigingen in de afgelopen periode. Heb je wel een bevestiging gekregen? Je hebt op dit moment namelijk nog steeds het oudere pakket waarbij de hybride variant niet mogelijk is met daarnaast de losse 4G Buitengebied variant. We kunnen dit alsnog voor je omzetten als je wilt. Dan zul je terecht komen op een van de huidige pakketten. Je betaalt nu voor je Internetabonnement + Spotify + telefonie €45,50. Na omzetting kom je dan uit op €48,49 (dat is inclusief de €5 entertainmentvoordeel vanwege je mobiele abonnement bij ons). Als je dit wilt, laat het in het topic even weten, dan kom ik of een van mijn collega's er morgen bij je op terug.

Badge

Ha Erik,

Dat is zeer bijzonder ben nota bene tweemaal gebeld voor omzetten pakket, toch geen fishing?

Ik heb brief thuis gehad met telefoonnummer dat heb ik gebeld en dezelfde heer heeft mij nogmaals gebeld. Volgens zijn rekenwijze zou ik uitkomen rond de 55 euro. Ik moest ook mijn type modem opgeven bleek te oud experia model. Zou het op prijs stellen als je een en ander checkt en verder alles in orde brengt. Ik ben bereikbaar op ********

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

Ha Erik,

Dat is zeer bijzonder ben nota bene tweemaal gebeld voor omzetten pakket, toch geen fishing?

Ik heb brief thuis gehad met telefoonnummer dat heb ik gebeld en dezelfde heer heeft mij nogmaals gebeld. Volgens zijn rekenwijze zou ik uitkomen rond de 55 euro. Ik moest ook mijn type modem opgeven bleek te oud experia model. Zou het op prijs stellen als je een en ander checkt en verder alles in orde brengt. Ik ben bereikbaar op ********

Dat is inderdaad erg vreemd. Ik vind geen aanvraag ‘Sneller Internet Buitengebied’ terug in onze systemen. Om dit alsnog in orde te maken kan je het beste telefonisch contact opnemen met onze klantservice(0800 0402).Wij kunnen natuurlijk ook het huidige abonnement wijzigen naar voor jou te wijzigen naar Hussel Internet en daar Sneller Internet Buitengebied aan toevoegen. Laat je weten waar je voorkeur naar uitgaat?

@Wolle, je bedoelt de buitenantenne zoals deze in onze webshop staat? Die werkt in ieder geval met de 4G Modems de wij leveren. Heb daar tot nu toe nog geen negatieve berichten over gehoord.

@lwdewit, welkom! Je had het modem al lang en breed moeten hebben. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat het hier even weten. Dan regel ik dat hij z.s.m. komt. 

@Erik_ 

De 4G buitenantenne die wordt aangeboden in de webshop, is die geschikt voor de Sagemcom 4G modem?

Ik stel deze vraag omdat deze 4G modem alleen tweemaal een Rj45 ingang heeft en ben wel nieuwsgierig of dit aangesloten kan worden/werkt.

Reputatie 7
Badge +28

Beste @Berend64, deze is ook geschikt voor het sagemcom modem als het goed is! Hoe het precies werkt qua aansluiten, weet ik helaas niet. Daar zal je ‘m echt voor aan moeten schaffen  Mocht je niet tevreden zijn, mag hij altijd binnen 14 werkdagen teruggestuurd worden. 

Reputatie 5
Badge +7

@Berend64 hoe oud is uw zwarte Sagemcom modem. De eerste versie daar kan je namelijk geen externe antenne op aansluiten. Wat ik begrijp op de huidige Sagemcom modem is er wél een externe antenne aan te sluiten. Ikzelf heb een Sagemcom modem waar geen antenne op aansluiten te sluiten is.

Zie ook dit Topic op forum waarin beschreven staat dat op de oudere modems geen antenne kan worden aangesloten.

@Berend64 hoe oud is uw zwarte Sagemcom modem. De eerste versie daar kan je namelijk geen externe antenne op aansluiten. Wat ik begrijp op de huidige Sagemcom modem is er wél een externe antenne aan te sluiten. Ikzelf heb een Sagemcom modem waar geen antenne op aansluiten te sluiten is.

Zie ook dit Topic op forum waarin beschreven staat dat op de oudere modems geen antenne kan worden aangesloten.

Helaas heb ik de “oude” versie en deze heeft geen mogelijkheid voor het aansluiten van een buitenantenne. De modem heeft alleen twee aansluitingen/ingangen voor een rj45 connector.

Reputatie 7
Badge +28

Goede aanvulling, @Hoopvol! Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen, @BeJe64. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

Ik heb afgelopen dinsdag mijn zwarte  buitengebied modem ontvangen en aangesloten op de buitenantenne die ik gebruikte voor het Huawei buitengebied modem waarbij het prima werkte. Ik was dan ook best tevreden met de Huawei.

ik heb nu echter twee problemen, het blijkt dat ik nog een V9 Experia heb waarbij dat nieuwe bedrade modem dus niet gaat werken. Heb hiervoor gister KPN gebeld. De medewerker beloofde een V10 af te laten sturen. 

En de lelijke witte buitenantenne voegt helaas niks toe aan de ontvangst op het zwarte modem, blijven twee streepjes 4G ontvangst, met eigen antennes of met buitenantenne. 

Ik heb nu eigenlijk drie vragen: 

- wanneer vervalt 4G via de Huawei?

- wanneer kan ik een nieuwe Experia verwachten? 

- Moet ik nu zo’n nieuwe buitengebied antenne kopen zoals nu afgebeld in de webshop?

Rob 

Reputatie 7
Badge +28

Hey Cleanduck, goede vragen! Je Experia Box moet inderdaad vervangen worden. Ik zie dat de collega dat genoteerd heeft, maar ik zie nog niet dat de logistiek ook daadwerkelijk uitgevoerd is. Dus daar heb ik zojuist een mailtje achteraan gestuurd.

Verder staat de wijziging nog open. De wensdatum is morgen. Of dat ook nog iets verandert aan de ontvangst weet ik niet, maar wacht dat nog even af. Als je dan vervolgens ook de V10 binnen hebt, dan kunnen we echt gaan kijken naar de ontvangst als die op dat moment niet optimaal is. 

De 4G via het oude modem vervalt zodra we dat abonnement opzeggen. Dat gaan we regelen nadat de hybride werkzaam is. Zodat je in ieder geval niet zonder komt te zitten.

Update:

Kon oudejaarsdag na mijn werk nog net de nieuwe V10 ophalen bij het post.nl punt. Direct aangesloten en (mijn jongens) voorlopig zeer tevreden. Snelheid op de PlayStation, Xbox en gamecomputer als nooit tevoren. Het nieuwe bedrade 4G buitengebied modem gooit de internetsnelheid van de koperen lijn bijna 15 maal omhoog. Twee ledjes ontvangst blijkt dus ruim voldoende te zijn.

Als dit zo blijft mag ik niet klagen met deze nieuwe oplossing van KPN. 

Rob  

Mooi verkooppraatje, maar ik woon niet eens in een buitengebied, bij een middelgrote stad en de snelheden, bedraad en wifi, zitten op een magere 24 / 4 mbps. 4G, áls het al doorkomt meestal twee streepjes 3G, is  zou hier dus ook niet helpen.

Kan KPN  niet beter zorgen dat dát in orde is ipv veel geld en moeite doen met 5G?

Reputatie 7
Badge +28

Beste @bramMH9, jammer om te lezen dat de verbinding op jouw adres niet om over naar huis te schrijven is :-(. We blijven werken aan verbetering van het netwerk, náást het uitrollen van nieuwe technieken. Je kunt je op de website van KPN NetwerkNL inschrijven voor hun nieuwsbrief: zo word je op de hoogte gehouden van veranderingen op jouw adres! 

Aangezien de huawei 4G oplossing gaat stoppen zou ik willen overgaan naar de nieuwe 4G optie. Wanneer ik via mijnkpn “Extra opties toevoegen of wijzigen” onder het kopje “Uw extra opties” de optie “Sneller Internet Buitengebied” toevoeg verlies ik de 5 euro korting internetsnelheid. Het is mij hierbij niet duidelijk als ik hierdoor een nieuw jaarcontract aanga. Dit wil ik absoluut niet vanwege de komst van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +28

Beste @j4g, goede vraag! Op het moment dat jij nu al een ‘Internet’ of 'Hussel’ abonnement hebt en dus alleen maar de Extra Optie Sneller Internet Buitengebied bij aanzet, krijg je geen nieuw jaarcontract. Pas als je een oud ‘Alles-in-1’ of ‘Internet Instap’ abonnement hebt en eerst een overstap naar Hussel moet maken, dan ga je wel een nieuw jaarcontract aan. 

Badge

Hallo,

Wij zijn al jaren bij XS4all. Nu is XS4all volledig onderdeel van KPN en dus vraag ik mij af, aangezien mijn postcode een buitengebied betreft waar ik recht heb op sneller internet, hoe ik kan regelen dat ik sneller internet krijg. Op de website van XS4all kom ik niets tegen en ook op KPN kan ik dit niet echt terugvinden. Graag zou ik willen weten of deze optie voor XS4all klanten (nu in principe KPN klant) bestaat en hoe ik dat regel.

Mvg,

Doffkowitz

Reputatie 6
Badge +9

@Doffkowitz Ik kan me voorstellen dat je graag blijft genieten van je internet buitengebied, als dit goed bevalt. We kunnen dit heel eenvoudig voor je nakijken. Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? dan kijken wij even met je mee.:slight_smile:

Badge

@Lisa Hoi Lisa,

Het punt is dat ik via XS4all op dit moment geen snel internet buitengebied heb maar wel graag wil hebben 😁, zeker nu XS4all geheel onderdeel uitmaakt van KPN.

Reageer