Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 310 reacties
  • 13207 keer bekeken

Toon eerste bericht

310 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens @Doffkowitz. Het is mogelijk om via KPN gebruik te maken van Sneller Internet Buitengebied. Op de pagina “Snel internet in het Buitengebied” vindt je meer informatie en kan je zelf een postcodecheck uitvoeren. Helaas is het niet mogelijk om Sneller Internet Buitengebied te combineren met het abonnement dat je bij XS4all afneemt. Ik zie dat je in jouw KPN profiel hebt aangegeven dat je op dit moment gebruik maakt van een Fritzbox. Wanneer je Sneller Internet Buitengebied wilt via KPN word deze Fritzbox vervangen door een ExperiaBox. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

Ik heb een 4G modem ontvangen voor Internet Buitengebied. Ik moet ook een Experia Box V10 krijgen, maar heb nu nog gewoon de V9. Kan ik dit modem ook op de V9 aansluiten tot die tijd en genieten van sneller internet?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een 4G modem ontvangen voor Internet Buitengebied. Ik moet ook een Experia Box V10 krijgen, maar heb nu nog gewoon de V9. Kan ik dit modem ook op de V9 aansluiten tot die tijd en genieten van sneller internet?

Hi Hosselet, zover ik weet heb je toch de  V10 nodig. Is de V10 al onderweg? Of moet dit nog in gang worden gezet?  

Reputatie 6
Badge +9

Nee, wachten op de V10.

Reputatie 2

Dames/heren, heb nog geen belletje of nieuwe sim gehad. Niet dat ik straks zonder internet zit. 

ps eerder uitgelegd dat de hybride hier niet werkte ivm de slechte upload via adsl (al eerder een dag geprobeerd)

Paar week terug werd ik eindelijk gebeld, uitgelegd dat adsl hier niet werkt.

Ik zou vervolgens teruggebeld worden met passende oplossing. Tot nu toe niet gebeurd.

Kom net thuis, alles dood. Sim is uitgeschakeld.

En nu?

Zit al 5/6 jaar via een 4G modem te kloppen. Heb niet eens een adsl modem.

Reputatie 2

Dames/heren, heb nog geen belletje of nieuwe sim gehad. Niet dat ik straks zonder internet zit. 

ps eerder uitgelegd dat de hybride hier niet werkte ivm de slechte upload via adsl (al eerder een dag geprobeerd)

Paar week terug werd ik eindelijk gebeld, uitgelegd dat adsl hier niet werkt.

Ik zou vervolgens teruggebeld worden met passende oplossing. Tot nu toe niet gebeurd.

Kom net thuis, alles dood. Sim is uitgeschakeld.

En nu?

Zit al 5/6 jaar via een 4G modem te kloppen. Heb niet eens een adsl modem.

Niemand?

Vanmorgen gebeld met het 020 nr die mij halverwege jan heeft gebeld. Meisje gaf aan maar een andere provider te zoeken, want dit was gestopt!

Vervolgens klantenservice gebeld, was een stuk vriendelijker, deze mevrouw heeft een “formulier” ingevuld en komen er binnen 3 werkdagen op terug. Heb er een hard hoofd in.

Zit je dan, 3 maand voor je glas krijgt, heb je niks meer.

nr wat op de sim staat is ***, misschien dat iemand hier nog wat mee kan,

Reputatie 2

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +28

Hey Bones, dat is een nare verrassing. Ik zie hier dat het niet-hybride Sneller Internet Buitengebied abonnement inderdaad beëindigd is. Dit is gedaan omdat jij een ADSL abonnement bij ons hebt. En in die gevallen maken we de overstap naar de hybride variant. Vanuit je contact met de klantenservice vanmorgen is een formulier ingevuld om te laten nakijken of je onterecht bent afgesloten. Het kan een paar dagen duren voor dat nagekeken is, en om dan te heractiveren als het inderdaad als onterecht wordt gezien. Wat ik eigenlijk niet verwacht, omdat hybride leverbaar is bij jou. 

Ik raad dan ook aan om de hybride variant weer te nemen voor deze laatste maanden tot je glas hebt. Dit kan ik voor je activeren, je hebt dan binnen een paar dagen de boel in huis. Je geeft aan dat je dit eerder een dag geprobeerd hebt en toen weer gestopt vanwege slechte upload van de ADSL. Maar, ook de upload zal bij hybride de mobiel verbinding meepakken. We zijn inmiddels ook een aardige tijd verder sinds hybride voor het eerst geïntroduceerd werd en ook daarin staat ontwikkeling niet stil. Plus is het sneller om hybride te activeren dan om een inmiddels beëindigd abonnement te heractiveren.

Reputatie 2

Dus de upload van thuis geschiedt nu ook via het 4g modem? Poorten staan daar ook open? Kon toen alleen via het adsl modem. 
Had nl alleen een 20/30kb upload via de oude speedtouch met gewikkelde voeding op deze oude koperlijn. De nieuwe adsl modems lukt dit zelfs niet meer. Daarom was de hybride toen geen oplossing.

verder hoor ik niemand over dat je gewoon wordt afgesloten terwijl ik teruggebeld zou worden.

Reputatie 7
Badge +28

Alles loopt via de Experia Box. Als je hybride neemt krijg je ook een V10 thuisgestuurd. Die Experia Box pakt de mobiel verbinding erbij via de 4G router die aangesloten wordt op de Experia Box. Je kunt dan vervolgens in de Experia Box ook gewoon dingen doen als poorten openzetten.

Je hebt, als het goed is, al in eerdere instantie bericht gehad dat de losse variant van Buitengebied zou komen te vervallen en dat de hybride variant daar de vervanging voor was. Vanuit die brief zou je ook al gebeld moeten zijn om die omzetting dan te regelen. Ik zie in je eerdere reactie dat dit belletje ook heeft plaatsgevonden. Alleen is er daarna niet weer teruggebeld. Dat is erg vervelend, want je had op dat moment al geïnformeerd moeten worden dat omzetting in dit geval de enige optie is. En dit had ook toen uitgevoerd moeten worden.

Ik kan daar, helaas, niets meer aan doen. Dat contact werd gedaan vanuit een apart team. En ik kan hier niet zien door wie en wanneer je gebeld bent. Wat ik wel kan doen, zoals ik al zei, is de hybride voor je aanzetten.

Reputatie 2

Die combi heb ik al gehad, zie boven waarom dit niet werkt.

Mooie brief hierover gehad in november 2019. Per vandaag gaat het huidige modem vervallen. Inderdaad na een paar dagen na de brief gebeld door een of andere gup. Mijn bestaande 4G modem gaat vervallen en hij wilde een nieuw modem toesturen. Dat is prima. Het is immers kostenloos. Nee dus….. Het bestaande abonnement verviel en een nieuwe (Hussel) moest worden afgesloten. Van 70 euro naar 77,99 per maand.  Na veel heen en weer gepraat zou ik voor een oplossing worden gebeld. Ik was het totaal niet eens met het gesprek. Dit is simpel gezegd oplichting. (overigens zou de geboden internet snelheid nog steeds niet hoger worden dan er al was)

Als ik nu kijk in "mijn KPN" en het vinkje buitengebied aanzet gaat de prijs per maand dus inderdaad omhoog en wordt het een ander abonnement. Zelfde opties als vroeger, zelfde lage snelheid internet als met 4G maar met een hogere maandprijs. En het  wordt Hussel genoemd. Als ik een nieuw Hussel abonnement zou afsluiten voor dezelfde prijs dan zou ik echter meer opties erbij krijgen zoals super wifi.  Dus hoezo gratis 4G internet buitengebied? Ik betaal al jaren de hoofdprijs maar een snelheid van internet die redelijk goed is kunnen jullie niet leveren. Ik ben hier zo ontzettend moe van…

Dus KPN?

p.s. heb ik het nog niet eens over dat geintje een jaar geleden met mijn extra Digitenne ontvanger die ik moest huren als 2e signaal. Mijn eigen digitenne ontvanger kon de kliko in. Ooit op jullie verzoek gekocht. Wel weer 5 euro per maand erbij toen… En zo blijft de KPN rekening dus stijgen…  Van 65 naar 70 en nu dus naar 77,99? Grappig is wel dat met Hussel er kennelijk niet zo'n beroerde digitenne ontvanger nodig is maar er gewoon wel 2 interactieve ontvangers kunnen worden aangesloten… En dat kon technisch toch niet?

ongeveer 6 weken mijn abbo telefonisch geupgrade naar "nog” sneller internet buitengebied, afgezien dat het tarief meer dan 10% stijgt zou het wel van service getuigen als het nieuwe modem dan snel geleverd wordt zodat ik eindelijk kan genieten van sneller internet.. volgens de verkoper aan de telefoon zou het hooguit een paar dagen “duren”, zou  het nog lukken voor 2020!

Ben ik niet de enige dus met 10% prijsverhoging voor iets wat gratis zou zijn?

Reputatie 2

@Erik_ en wat doen we met het 4G modem, die we indertijd zelf konden dokken?

Reputatie 2

@Erik_ en wat doen we met het 4G modem, die we indertijd zelf konden dokken?

Never mind, goede ontwikkelingen. Wordt net gebeld, klantenservice stuurt vervangende sim.

niet-hybride Sneller Internet Buitengebied  is maandag gestopt zit nu weer op adsl 4.5Mb

Overstappen naar Hussel 50MB  met hybridevariant Maandelijks opzegbaar dit ivm aanleg glasvezel  kan niemand telefonisch regelen

Heb al een experiabox V10 dus allen een 4g modem nodig

Reputatie 7
Badge +28

Mooie brief hierover gehad in november 2019. Per vandaag gaat het huidige modem vervallen. Inderdaad na een paar dagen na de brief gebeld door een of andere gup. Mijn bestaande 4G modem gaat vervallen en hij wilde een nieuw modem toesturen. Dat is prima. Het is immers kostenloos. Nee dus….. Het bestaande abonnement verviel en een nieuwe (Hussel) moest worden afgesloten. Van 70 euro naar 77,99 per maand.  Na veel heen en weer gepraat zou ik voor een oplossing worden gebeld. Ik was het totaal niet eens met het gesprek. Dit is simpel gezegd oplichting. (overigens zou de geboden internet snelheid nog steeds niet hoger worden dan er al was)

Jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over de overstap naar een ander abonnement, @Gekkehenkie13! Ik zie dat je je profiel nog niet hebt ingevuld, dus ik kan niet meekijken, maar het is inderdaad mogelijk dat Hussel duurder is dan je huidige abonnement, afhankelijk van de door jou gekozen extra opties. Heb jij ook per sé een Hussel abonnement nodig? Als je je forumprofiel alsnog even invult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer, kijk ik graag nog eens met je mee. 

@BonesNL top!

@zijls voor zover ik weet, ga je bij de overstap naar Hussel geen nieuw jaarcontract aan en blijf je gewoon maandelijks opzegbaar. Het systeem waarin ik dit kan zien, werkt niet bepaald mee op dit moment, dus ik kan hier nu niets over zeggen, maar ik zal later vandaag nog even kijken en kom er dan op terug! 

Reputatie 2

@BonesNL top!

@Marcia_ 

Kan jij nakijken welk telnr ik moet invullen om de sim te activeren. Heb alleen een simkaartnr gekregen bij de sim. En met oude nr lukt activeren niet.

Reputatie 2

Nou, het schijnt, dat na 3 keer verbroken te zijn en 2 keer 15min in de wacht te zijn gezet, er weer iemand zich vergist heeft.

Gaat niet meer werken, en komt geen oplossing. Waarom de hybride variant hier niet werkt heb ik al diverse keren uitgelegd.

Jammer van de starre houding van KPN, betaal wel al 30 jaar netjes. Even nagekeken zo’n 120 euro in de maand aan KPN.

Mobiele data sim uit de auto gepulkt, en daar gaan we ons dan maar de komende maanden mee redden tot de glasvezel hier komt. Weet nu al dat dit geen KPN gaat worden.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @BonesNL : Hier gaan dingen niet goed. 

Ik zie dat jij momenteel 2 mobiele nummers bij ons afneemt en één mobiel internet abonnement ( budget)..Ik vrees dat de collega het verkeerd heeft begrepen en jou hiervoor een vervangende SIM gestuurd heeft. 

Jouw buitengebied is opgezegd en zal vooralsnog niet weer herstelt worden. Ik heb je lijn doorgemeten en er is bij jou ongeveer 7Mbit haalbaar. Daarmee zou je prima in aanmerking kunnen komen voor de nieuwe buitengebied versie. Ik begrijp uit jouw woorden dat dit geen optie is? Kun je dit toelichten? 

Reputatie 2

Hoi @BonesNL : Hier gaan dingen niet goed. 

Ik zie dat jij momenteel 2 mobiele nummers bij ons afneemt en één mobiel internet abonnement ( budget)..Ik vrees dat de collega het verkeerd heeft begrepen en jou hiervoor een vervangende SIM gestuurd heeft. 

Jouw buitengebied is opgezegd en zal vooralsnog niet weer herstelt worden. Ik heb je lijn doorgemeten en er is bij jou ongeveer 7Mbit haalbaar. Daarmee zou je prima in aanmerking kunnen komen voor de nieuwe buitengebied versie. Ik begrijp uit jouw woorden dat dit geen optie is? Kun je dit toelichten? 

Ja hoor, zie boven. En de communicatie die er is geweest nadat we de hybride variant hebben geprobeerd in de tijd dat kpn alle poorten op slot gooide. Waar ze later wel voor door het stof gingen.

En loop niet zo te pochen met die 7mb, weten beide dat dit niet zo is. En de upload is te brak hier in het weiland.

Fourstack is een beetje in de war

Reputatie 7
Badge +18

@BonesNL . Niemand binnen KPN haalt het in zijn hoofd om te pochen met 7mbit.   Het is simpelweg de uitkomst van een meting die  ik gedaan heb, 

Uit jouw woorden begrijp ik dat het niet gehaald wordt. Dat is nu duidelijk.

Er is voor jou een formulier ingevuld. Men zal contact zoeken Uiteraard hoop ik dat er een oplossing geboden kan worden. Het is nog even afwachten.

Reputatie 2

@BonesNL . Niemand binnen KPN haalt het in zijn hoofd om te pochen met 7mbit.   Het is simpelweg de uitkomst van een meting die  ik gedaan heb, 

Uit jouw woorden begrijp ik dat het niet gehaald wordt. Dat is nu duidelijk.

Er is voor jou een formulier ingevuld. Men zal contact zoeken Uiteraard hoop ik dat er een oplossing geboden kan worden. Het is nog even afwachten.

Alweer?

Reputatie 7
Badge +18

Ik had het formulier nogmaals opgestuurd omdat ik  uiteraard ook graag duidelijkheid wil hebben en heb zojuist een reactie gekregen. Ik ben bang dat dit niet het nieuws is dat je wilt horen maar ik ga het toch vertellen:

Volgens de systemen kan er hybride buitengebied aangevraagd worden met voldoende theoretische snelheid. Wanneer de klant problemen met buitengebied gaat ervaren zal een monteur eerst onderzoek moeten doen. Mocht de monteur het niet goed werkend kunnen krijgen dan zal van daaruit gekeken worden naar alternatieven.

Samengevat is er dus geen mogelijkheid om je oude buitengebied weer nieuw leven in te blazen en is mijn advies om de nieuwe variant aan te vragen. Uiteraard ligt die keuze bij jouzelf. 

Reputatie 2

Ik had het formulier nogmaals opgestuurd omdat ik  uiteraard ook graag duidelijkheid wil hebben en heb zojuist een reactie gekregen. Ik ben bang dat dit niet het nieuws is dat je wilt horen maar ik ga het toch vertellen:

Volgens de systemen kan er hybride buitengebied aangevraagd worden met voldoende theoretische snelheid. Wanneer de klant problemen met buitengebied gaat ervaren zal een monteur eerst onderzoek moeten doen. Mocht de monteur het niet goed werkend kunnen krijgen dan zal van daaruit gekeken worden naar alternatieven.

Samengevat is er dus geen mogelijkheid om je oude buitengebied weer nieuw leven in te blazen en is mijn advies om de nieuwe variant aan te vragen. Uiteraard ligt die keuze bij jouzelf. 

Als jij zwart op wit geeft dat de upload via de 4G verbinding loopt. Werd vorige keer ook gegeven trouwens, bleek toen niet waar.

Anders schiet ik wel om de de dag 5Gb naar de data sim, waarbij ik ook nog eens geen last heb van de 30Mb beperking.

ps lijkt mij voor de KPN goedkoper om de data sim 3 maand 100Gb te gunnen. Hoeven de modems ook niet over 3 maand terug.

Reageer