Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 184 reacties
  • 10393 keer bekeken

Toon eerste bericht

184 reacties

Glasvezel is in onze wijk niet beschikbaar. Ik woon in een woonwijk in het buitengebied. Er is al eens door een van mijn buren een offerte aangevraagd voor een glasvezel aansluiting. Het ging totaal 200K kosten, niet echt een optie dus. Als ik nu een test doe kom ik maximaal aan de 7,5 mbit, zet ik mijn hotspot open dan ga ik naar de 80 mbit... Dus waarom zou 4g geen optie zijn. Op dit moment hebben we net voldoende snelheid om televisie te kijken. Als mijn kinderen zo als in de KPN advertentie op hun playstation gaan spelen is het een drama. Deze problemen had ik voor het leveren van mijn nieuwe modem niet zo erg
Reputatie 7
Als ik nu een test doe kom ik maximaal aan de 7,5 mbit, zet ik mijn hotspot open dan ga ik naar de 80 mbit... Dus waarom zou 4g geen optie zijn.
Omdat de capaciteit van die 4G mast gedeeld moet worden over de gebruikers daarvan en als de halve woonwijk daar gebruik van zou gaan maken dat stort die 80Mbps ook in naar 1,5Mbps.
4G buitengebied is alleen bedoeld voor dunbevolkte (agrarische) gebieden.

Op dit moment hebben we net voldoende snelheid om televisie te kijken. Als mijn kinderen zo als in de KPN advertentie op hun playstation gaan spelen is het een drama. Deze problemen had ik voor het leveren van mijn nieuwe modem niet zo erg
Ik snap je frustratie, maar 4G is voor dicht(er)bevolkte gebieden geen optie.
Ik hoop dat https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl snel een upgrade voor jouw adres gaat tonen.
Via de postcodecheck weet ik dat ik snel internet buitengebied op ons adres kan bestellen. Maar ik kan nergens vinden hoeveel ik daarvoor meer ga betalen. Heb nu een internetabonnement voor 35 euro, en daarnaast (apart) 2 abo's sim only voor gms's voor 17,35 samen. Waar kan ik die informatie vinden?
vrgr
Els
Reputatie 7
Niet zo gek dat je dat niet kunt vinden immers je gaat niets extra betalen mits je een nieuw Internet abonnement hebt.

Bron
Jaaaa. Maar ik heb dit internetabonnement al vele jaren, dus dat zal wel niet nieuw zijn.
Reputatie 7
Jaaaa. Maar ik heb dit internetabonnement al vele jaren, dus dat zal wel niet nieuw zijn.
Dan ga je naar mijnKPN, en kies je voor het wijzigen van jouw abonnement.
Oveigens kan je ook op deze site kijken naar de prijzen van de huidige abonnementen.
Helaas is aan die site geen touw vast te knopen. Ik doe een snelheidscheck, en dan zeggen ze dat ik een hogere snelheid kan krijgen (dat mailden ze dus ook), en vervolgens zeggen ze weer dat dat voorlopig niet kan. En per saldo krijg ik dan voorlopig 5 euro korting, maar wel een abonnement dat duurder is dan m'n huidige, zonder extra snelheid dus. Nou ja, laat maar, ik red het zó ook wel, televisie hebben we van Ziggo dus da's geen probleem.

Dit is wat er bij ons tevoorschijn kwam na het invullen van postcode en huisnummer op kpnnetwerk.nl:

Het internet op jouw adres is sneller dan ooit.

Gefeliciteerd! Het netwerk in jouw wijk is verbeterd. Op jouw adres bieden we nu sneller internet tot 100 Mbit/s downloadsnelheid. Je kan daarmee razendsnel internetten, muziek luisteren, Netflixen, 4K HD tv-kijken en ongestoord gamen. Zonder haperingen en met meerdere personen tegelijk.

Ondertuseen is het gewoon RUK, 4G-buitengebied 2Mbit, vaste lijn max 3.6Mbit daarbij is de vaste lijn niet te gebruiken vanwege conflicterende routers. Wel prijsverhoging doorvoeren terwijl betalen naar werkelijk geleverde snelheid meer op z'n plaats zou zijn. Vooral omdat we wel meebetalen aan de zogenaamde verbeteringen maar geen gebruik van kunnen maken.

De 4G LTE mast staat op 1700 meter recht achter ons huis maar deze is blijkbaar zo overbelast dat normaal gebruik niet mogelijk is. Zelfs met een Poynting Xpol-2 buitenantenne met 9dBi versterking komt de SINR waarde niet boven de 8 (meestal tussen de 4 en 8 ).

Ik ben benieuwd wat ikzelf en KPN nog kan doen om de snelheid naar een acceptabele waarde te krijgen en dan vooral STABIEL!
Reputatie 7
Badge +15
Hallo erwin1972, ik zie dat je in je eigen topic door Erik_ wordt geholpen 🙂
Reputatie 2
Badge
Goed ik heb de postcodecheck gedaan en 4 g is beschikbaar voor mij.
Ik begrijp dat ik eerst een KPN abbo moet nemen om in aanmerking te komen.

Op dit moment heb ik een Telfort abbo met vast internet en onbeperkt telefoneren.
Wat is de beste werkwijze nu om over te stappen?
Goed ik heb de postcodecheck gedaan en 4 g is beschikbaar voor mij.
Ik begrijp dat ik eerst een KPN abbo moet nemen om in aanmerking te komen.

Op dit moment heb ik een Telfort abbo met vast internet en onbeperkt telefoneren.
Wat is de beste werkwijze nu om over te stappen?

Hallo @PKing61 ,
Als je geen jaarcontract meer hebt bij Telfort, kun je per maand opzeggen, je kunt de overstap dan via KPN online of de KPN winkel in je woonplaats regelen.
Reputatie 2
Badge
Maar als ik overstap online kan ik nergens voor de 4G optie kiezen, en dat is nu waar het juist om gaat?
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @PKing61. Ik zie dat je op dit moment inderdaad Sneller Internet Buitengebied kan aanvragen. Als je er zeker van wilt zijn dat het op de juiste manier wordt aangevraagd kan je het best onze klantenservice bellen (0800 0402). Zij zullen dan alles met jou doorlopen en Sneller Internet Buitengebied toevoegen aan de bestelling. Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, is dat ook mogelijk. Als je hier een berichtje achterlaat zorgen wij ervoor dat je gebeld wordt door een van onze collega's.
Reputatie 2
Badge
Ik ga er vanuit dat ik het ook in de winkel kan doen, dat lijkt me op dit moment het handigst.

Bedankt voor de snelle reactie...
Reputatie 7
Badge +27
Het kan inderdaad ook via de winkel, PKing. Sneller Internet Buitengebied kan dan gelijk bij de bestelling van het KPN abonnement toegevoegd worden.
Reputatie 4
Badge +2
Vandaag hebben ze bij ons het 4G modem geinstalleerd, hij ontvangt prima (3 blauwe leds) maar de snelheid blijft precies hetzelfde als bij de eerdere ADSL verbinding.
Ik meet de snelheid met de kpn speedtest.

Wat kan de oorzaak zijn?
Het is 6 uur geleden aangesloten.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @racinfo2 dat is balen.. Heb je het dan over de download- of uploadsnelheid? Wil je eens een screenshot van de speedtest plaatsen? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik help je er graag verder mee.
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben nieuw bij KPN, vanmorgen zijn er 2 monteurs geweest om de kabel tydelyk werkende te maken, hiervoor was Telfort mijn provider. De snelheid die er nu is was ook bij Telfort, zonder 4G modem actueel.

Hallo, wij hebben deze week ook een hybride set ontvangen,

Mijn vraag is kan de 4G simkaart niet gewoon in een router met 4G aansluitig gedaan worden?

mvg
JC Dutchman

*afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2

Reputatie 4
Badge +2
Inmiddels weer 2 monteurs langs geweest, met een nog slechter resultaat tengevolge:

Reputatie 7
Badge +28
@JC Dutchman: Dat is helaas niet mogelijk, het is echt een hybride product waarbij 4G wordt ingezet als er extra snelheid nodig is.

@racinfo2: Dit is inderdaad exact de snelheid die je via ADSL al haalt. De extra snelheid van 4G lijkt niet bij te schakelen. Dit blijft hetzelfde als je de test meerdere malen uitvoert? Kun je controleren of de internetkabel van het 4G modem direct naar de Experia Box loopt en goed is vastgeklikt aan beide kanten?

-edit- Ik zie dat we tegelijkertijd een bericht hebben geplaatst. Wat is de conclusie van de monteur? Hebben zij actie uitgezet om dit op te lossen?
Reputatie 4
Badge +2
De extra snelheid van 4G lijkt niet bij te schakelen. Dit blijft hetzelfde als je de test meerdere malen uitvoert? Kun je controleren of de internetkabel van het 4G modem direct naar de Experia Box loopt en goed is vastgeklikt aan beide kanten?

-edit- Ik zie dat we tegelijkertijd een bericht hebben geplaatst. Wat is de conclusie van de monteur? Hebben zij actie uitgezet om dit op te lossen?

De monteurs hebben enkel de ADSL aansluiting getest; dwz de kabel vanaf centrale naar ons huis. Morgen komen zij terug om de grondkabel op te graven.

Dit heeft echter niets te maken met de 4G modem die niet meewerkt, kabel zit goed en er brandt bij de kabelingang op de Experia een groen en geel ledje aan weerskanten van de netwerk ingang. Dus de verbinding is op juiste wijze aanwezig.

Kan het zijn dat de 4G (op afstand) nog niet is geactiveerd / geconfigureerd?

Tenslotte gaat het hier om een verhuizing van Telfort naar KPN , juist om van de 4G mogelijkheid met extra snelheid gebruik te kunnen maken.
Reputatie 7
Badge +28
Kun je morgen laten weten of het probleem met de ADSL lijn is opgelost? We kunnen (nog) geen actie ondernemen zolang daar een storing voor openstaat. Administratief is 4G actief, ik zie niets wat dit in de weg staat. De praktijk lijkt anders uit te wijzen aangezien je precies de ADSL snelheid haalt. Jammer van deze slechte start, zeker aangezien je om deze reden bent overgestapt. We gaan zorgen dat dit op korte termijn wordt opgelost.
Reputatie 4
Badge +2
Ik zal morgen het resultaat van de adsl kabel laten weten.
Een vraagje nog, je kunt de eventuele snelheidswinst toch wel met de speedmeter zien (meten)?

NB
indien het niet sneller wordt dan blaas ik de verhuizing uiteraard af en ga terug naar Telfort.

Reageer