Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 184 reacties
  • 10440 keer bekeken

Toon eerste bericht

184 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Kreeg de brief met de aanbieding vandaag ook binnen. Helaas voor KPN ligt er sinds drie maanden bij ons in huis een glasvezel van Glasvezelbuitenaf waarop we een vele malen hogere snelheid kunnen halen.

Een jaar geleden was ik er waarschijnlijk heel blij mee geweest.
Reputatie 3
Badge +2
Als je al een KPN internet abonnement hebt, en je voegt Sneller Internet Buitengebied toe. Krijg je dan ook een nieuw jaarcontract ?
Reputatie 7
Badge +15
Wow, lekker snelheid! Ik snap je teleurstelling @Marl0n. Maar door een betere spreiding in de bandbreedte kunnen we ervoor zorgen dat er meer klanten in het buitengebied ervan profiteren. Vandaar de keuze om het meer te gaan 'middelen'. 30Mbits komt bovenop de snelheid die je combineert met je thuisabonnement. Als je thuis 14 Mbits haalt komt daar 30 bovenop = 44 Mbit/s.

Dat hangt ervan af of je het juiste abonnement hebt @jrxs4all. Je kunt de nieuwe Sneller Internet Buitengebied 4G aanvragen met éen van onze huidige thuis abonnementen. Als je overgaat op een nieuw abonnement krijg je een nieuw jaarcontract. Meer informatie op: Sneller internet beschikbaar in gehele buitengebied dankzij innovatieve technologie
Reputatie 3
Badge +2
Dat hangt ervan af of je het juiste abonnement hebt @jrxs4all. Je kunt de nieuwe Sneller Internet Buitengebied 4G aanvragen met éen van onze huidige thuis abonnementen. Als je overgaat op een nieuw abonnement krijg je een nieuw jaarcontract. Meer informatie op: Sneller internet beschikbaar in gehele buitengebied dankzij innovatieve technologie

Hoe kun je zien of je een van de huidige thuis abonnementen hebt of een ander abonnement ?

En bijvoorbeeld een abonnement dat ongeveer 5 jaar geleden is afgesloten, is dat huidig ?
Reputatie 7
Badge +28
De huidige zijn de 'Internet (+TV) abonnementen. Die hebben we nog niet zo lang, jij hebt dat dan in ieder geval niet 😉. Vermoedelijk heb je dan Alles-in-1 of Alles-in-1 Thuis? Dat kan je checken in MijnKPN.
Bij deze een complimentje voor KPN medewerkers. Zit in een buitengebied en kwam gelukkig in aanmerking voor sneller internet via 4G. Had een download van 4.3 en een upload van 1.7 Na installatie nog precies hetzelfde. Na een telefoontje naar de klantenservice belde een medewerker van KPN me op om samen proberen het probleem op te lossen. ( van mijn kant diverse resets en opnieuw aansluiten). Helaas lukte dit ook niet. Aangezien het al laat in de vrijdagmiddag was kreeg ik te horen dat er 's maandags om 08.00 uur een monteur langskwam. En inderdaad, die kwam, zag en overwon. Het simkaartje in het 4G modem zat er niet goed in. (wist zelf niet dat dat er in zat, stond ook nergens in de beschrijving) Nu heb ik een download van 38.5 en een upload van 3.3 wat voor mij genoeg is. Bedankt
Reputatie 7
Badge +19
Bij deze een complimentje voor KPN medewerkers. Zit in een buitengebied en kwam gelukkig in aanmerking voor sneller internet via 4G. Had een download van 4.3 en een upload van 1.7 Na installatie nog precies hetzelfde. Na een telefoontje naar de klantenservice belde een medewerker van KPN me op om samen proberen het probleem op te lossen. ( van mijn kant diverse resets en opnieuw aansluiten). Helaas lukte dit ook niet. Aangezien het al laat in de vrijdagmiddag was kreeg ik te horen dat er 's maandags om 08.00 uur een monteur langskwam. En inderdaad, die kwam, zag en overwon. Het simkaartje in het 4G modem zat er niet goed in. (wist zelf niet dat dat er in zat, stond ook nergens in de beschrijving) Nu heb ik een download van 38.5 en een upload van 3.3 wat voor mij genoeg is. Bedankt
Soms kan een heel dingetje heel vervelende gevolgen hebben. Fijn dat het is opgelost en dat je er nu goed gebruik van kunt maken. 🙂
goh, nu ontdek ik dat wij hier ook voor in aanmerking zouden komen. Maar nooit iets over gehoord. Terwijl dit dus een gratis upgrade is? Hoe kom ik dan aan die upgrade?
Reputatie 7
Badge +19
goh, nu ontdek ik dat wij hier ook voor in aanmerking zouden komen. Maar nooit iets over gehoord. Terwijl dit dus een gratis upgrade is? Hoe kom ik dan aan die upgrade?
Heel fijn dat je in aanmerking komt! Je kunt het krijgen als je aan een aantal voorwaarden voldoet: je moet een structureel lage snelheid hebben, je moet in het buitengebied wonen én er moet voldoende 4G-capaciteit zijn. Als dat allemaal zo krijg je van ons gratis een extra 4G-modem, zodat je 4G en de reguliere verbinding kunt combineren. Je kunt dat zelf regelen via deze pagina, maar ik kan je ook in contact brengen met een collega die het samen met jou in orde kan maken.

goh, nu ontdek ik dat wij hier ook voor in aanmerking zouden komen. Maar nooit iets over gehoord. Terwijl dit dus een gratis upgrade is? Hoe kom ik dan aan die upgrade?Heel fijn dat je in aanmerking komt! Je kunt het krijgen als je aan een aantal voorwaarden voldoet: je moet een structureel lage snelheid hebben, je moet in het buitengebied wonen én er moet voldoende 4G-capaciteit zijn. Als dat allemaal zo krijg je van ons gratis een extra 4G-modem, zodat je 4G en de reguliere verbinding kunt combineren. Je kunt dat zelf regelen via deze pagina, maar ik kan je ook in contact brengen met een collega die het samen met jou in orde kan maken.

Ik heb vanmiddag al met iemand gechat en die gaf me een telefoonnummer (08000201165) wat ik zou moeten bellen. Jammer genoeg is dat nummer dus niet in gebruik. Ik moest bellen, want zij kon het niet aanpassen zonder mijn internet, tv, bellen pakket te verwijderen. En dat pakket kan misschien ook goedkoper?
Reputatie 7
Badge +19
Je zou het ook via onze klantenservice moeten kunnen regelen (0800-0402) en ik vind het eigenlijk wat bijzonder dat mijn collega via de chat je niet kon helpen. Hoe dan ook: ik kan je je ook via deze weg in contact brengen met een collega?

Ik moest bellen, want zij kon het niet aanpassen zonder mijn internet, tv, bellen pakket te verwijderen. En dat pakket kan misschien ook goedkoper?

Ik vermoed dat je een iets ouder abonnement hebt. Je zult inderdaad wel over moeten naar een nieuwe variant om 4G-buitengebied te kunnen afnemen.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan pakken we het hier op. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Gisteravond had de wellicht bekende Netco site even problemen toen viel mij ineens deze toevoeging op de tab Zendmasten dit zal ten bate van de Sneller Internet Buitengebied klanten zijn lijkt een nuttige aanvulling.

Reputatie 7
Badge +27
Klopt, dat is sinds kort toegevoegd. Als je daar je postcode invult geeft hij aan welke masten er in de buurt zitten, en in welke richting het signaal het beste is. Met daaronder ook nog wat info over hoe je het beste de buitenantenne kunt uitrichten als je die gebruikt.
Het werkt goed althans heb mijn postcode geprobeerd ik kan/mag geen gebruik maken van SIB maar ook voor een nood 4g router of backup systeem is dit bruikbaar lijkt mij.
mij werd vorig jaar 4G beloofd maar helaas ! zit hier met een klote verbinding 13 mdps down en 0,8 up
ook dit jaar zit het er niet in,want zo wordt gezegd: moet eerst iemand uitgaan voor ik erop kan?? zal allemaal wel,ben er mooi klaar mee en dat voor 40 euro pm.
Reputatie 7
Badge +24
mij werd vorig jaar 4G beloofd maar helaas ! zit hier met een klote verbinding 13 mdps down en 0,8 up
ook dit jaar zit het er niet in,want zo wordt gezegd: moet eerst iemand uitgaan voor ik erop kan?? zal allemaal wel,ben er mooi klaar mee en dat voor 40 euro pm.

Hi @karsmul. Weet je zeker dat jouw adres dan wel als 'buitengebied' wordt gezien? Als je je gegeven in je profiel zet dan kunnen wij dat voor je checken.
Probeerde via Kabelnoord dan maar glasvezel te krijgen,die mij dit terug stuurde:
Beste heer/mevrouw r,

Uw adres staat inderdaad niet op de lijst van de Provincie.

Op het moment dat je de postcodecheck doet op de glasvezelsite www.glasvezelvankabelnoord.nl dan word er aangegeven: Postcode niet gevonden. Hieruit blijkt dat u niet word aangemerkt alszijnde wit perceel omdat er waarschijnlijk mogelijkheden zijn voor een aansluiting bij Ziggo of KPN.

Op het moment dat dit een mogelijkheid is word u niet meegenomen als "wit" perceel, u heeft dan namelijk een perceel waar een verbinding mogelijk is van meer dan 30Mbps

U bent dus woonachtig in het aansluitgebied waar een ander provider KPN of Ziggo al diensten kan leveren met hogere snelheden dan 30 mbps hierdoor wordt uw perceel niet meegenomen in dit project.

Dit zijn de voorwaarden die de Provincie heeft vastgesteld voor dit project en waar de lijst met "witte" adressen op is gebaseerd . Uw perceel is dus niet wit en wordt niet meegenomen in het project wat is uitgeschreven door de Provincie.

hoe kan het dan dat wij hier op de buurt max: tussen 12 - 20 mbps kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +28
Frustrerend Wil. Jouw adres is geen buitengebied waardoor "Sneller Internet Buitengebied" geen alternatief zal worden. Waarom Kabelnoord verkeerde informatie heeft weet ik niet, dat zal je met hun moeten overleggen. Je kunt periodiek Fourstack controleren om te zien of er upgrades staan gepland in de aankomende twee maanden.
jeetje! weer in de maling genomen
Binnenkort verhuizen. Hoera! Altijd internet van KPN gehad, maar in de tussenliggende huurperiode Ziggo (verplicht). Nu dus weer naar KPN, dus en alvast even de postcode check gedaan. Wat schetst mijn verbazing? 14 Mbit downloadsnelheid in de stad Groningen! Er zit niets anders op dan toch maar bij Ziggo te blijven. Glasvezel komt er voorlopig niet en uiteraard geen snel internet voor het buitengebied. Gemiste kans KPN!
Gerd, jij hebt tenminste nog een keus,wees daar blij mee.
Reputatie 7
Badge +28
Het spijt me dat dit is toegezegd @karsmul. Ik zou je graag een alternatieve optie bieden maar bij KPN is die er nog niet. Ook vorig jaar had duidelijk moeten zijn dat jouw adres niet onder het buitengebied valt, het gaat immers om een grote stad. De medewerker die dit heeft toegezegd heeft niet goed opgelet.

@Gerd Leeuwis: Dat is een flinke domper. Ik kan me voorstellen dat je er raar van staat te kijken dat in een stad als Groningen de snelheid nog zo laag ligt. In delen van Groningen is glasvezel beschikbaar maar in sommige wijken is dat nog lang niet het geval. Soms is het juist in steden moeilijker om de snelheid omhoog te krijgen omdat graafwerkzaamheden veel overlast verzorgen. Je kunt je inschrijven op de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, dan houden we je op de hoogte als er werkzaamheden plaatsvinden in jouw buurt. @karsmul: misschien voor jou ook een goede optie. De website van Fourstack is actueler maar het nadeel daarvan is dat je die zelf in de gaten moet houden. Ik hoop voor jullie beide dat het niet lang duurt voor er een betere snelheid mogelijk wordt.
Voor mensen die twijfelen, hier mijn ervaring met Glasvezel Buitengebied van KNP.

Ongeveer een jaar geleden lazen wij in de krant dat ons hele dorp op glasvezel zou worden aangesloten door de firma Glasvezel Buitenaf. Echter, na een hoop communicatie met o.a. gemeente en Glasvezel Buitenaf bleek dat wij helaas niet in aanmerking kwamen voor glasvezel omdat men ons stukje buitengebied (expres) vergeten was en het hele project anders te duur werd voor de investeerders.

Tijdens deze periode kwamen we er achter dat KPN Internet Buitengebied aanbiedt, en dit ook voor ons adres beschikbaar was. Na wat wikken en wegen en ook wat onduidelijkheid over welk pakket nu beschikbaar was hebben wij gekozen voor de meest eenvoudige variant: internet 50 Mpbs. Achteraf ben ik blij met deze beslissing. Het internet is betrouwbaar en redelijk snel (35 Mbps download/9 Mbps upload) zeker vergeleken met alleen ADSL (8 Mbps download), het scheelt ons 30 euro in maand omdat de vaste telefoonlijn nu binnen het totale pakket valt (voorheen ADSL bij een externe provider), en het blijkt dat glasvezel van Glasvezel Buitenaf niet erg betrouwbaar is vanwege de vage providers die op dat netwerk zitten.

Natuurlijk hoop ik dat KNP besluit om het eigen glasvezelnetwerk verder uit te breiden onze kant op (de draad van Reggefiber ligt op 300 meter afstand van ons huis...), maar voorlopig hebben wij met Glasvezel Buitengebied een volwaardig alternatief gevonden.
Ik heb dit pakket een tijdje geleden aangeschaft. De apparatuur was netjes op tijd binnen. Alleen op een of andere manier duurt het zeer lang voordat mijn abonnement daadwerkelijk wordt gewijzigd. Dit zou op 2 augustus al gebeuren, maar het is inmiddels al (eind van de dag) 7 augustus en er is nog steeds niks gebeurd! Via de chat heb ik verschillende medewerkers gesproken en de meesten vertelden me allemaal dat het 'in de loop van de dag' nog in orde gebracht zou worden. Nou, niet dus!

Iemand hier die ook heel lang heeft moeten wachten totdat de medewerkers van KPN daadwerkelijk de actie er doorheen schieten?
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @AA65 Het is natuurlijk wel bijzonder dat dit zo lang duurt en ik kijk graag met je mee. Ik heb dan nog wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reageer