Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 184 reacties
  • 10446 keer bekeken

Toon eerste bericht

184 reacties

Hallo @AA65 Het is natuurlijk wel bijzonder dat dit zo lang duurt en ik kijk graag met je mee. Ik heb dan nog wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hallo Bart, ik heb de gegevens aangepast in mijn profiel! Hopelijk kom jij wel tot de juiste oplossing voor mijn probleem en kan ik snel op weg met mijn sneller internet.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @AA65 Ik heb gekeken en ik zie dat er een achterliggende afdeling mee aan het werk is. Dat betekent dat we helaas moeten wachten totdat zij een update voor je hebben. En dat zou op de 12e moeten gebeuren . 😞 Ik kan dus helaas niet anders dan je vragen om dit af te wachten.
Reputatie 2
Onzin product en slecht van KPN!

In 2017 heeft KPN in de consultatie 'digitale connectiviteit' toegezegd bekabeld gigabit internet beschikbaar te stellen in het buitengebied. In 2018 is dit door de minister en staatssecretaris aan de kamer medegedeeld en in 2019 is dit bevestigd.

Wat KPN nu doet is mensen afschepen.
-Bekabeld gigabit internet in buitengebieden is door KPN toegezegd en 2020 is dicht bij.
-De snelheid (die nu al laag is) en bedrijfszekerheid zal rap dalen naarmate meer mensen van deze draadloze techniek gebruik maken.

Het moest bekabeld zijn vanwege de gezondheidsffecten van 4G en de bedrijfszekerheid van bekabelde verbindingen. Dus gewoon KPN vragen bekabelde toezeggingen na te komen.
Hallo @AA65 Ik heb gekeken en ik zie dat er een achterliggende afdeling mee aan het werk is. Dat betekent dat we helaas moeten wachten totdat zij een update voor je hebben. En dat zou op de 12e moeten gebeuren . 😞 Ik kan dus helaas niet anders dan je vragen om dit af te wachten.

Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?
Reputatie 7
Badge +19
Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?
Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.
Dag, ik heb Internet voor buitengebieden en het helpt mij zeer. Ik heb geluk met de 4G dekking rondom mijn huis.

Mijn vraag is echter of iemand weet hoe ik de functie DMZ weer aan de praat krijg. Ik kon altijd buiten de deur de camera beelden van rondom mijn huis bekijken (door het IP nummer van de camera in de DMZ te plaatsen). Echter sinds ik het 4G roouter heb werkt dit niet meer.

Iemand een tip?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Jacco Baars . DMZ is een vrij drastische oplossing. Is het ook mogelijk om bepaalde poorten open te zetten?
Ik wil je sowieso aanraden om hier een apart topic voor aan te maken. Nu heb je de kans dat het aan het oog van anderen ontsnapt, die je misschien op weg kunnen helpen.
Hoi @Jacco Baars . DMZ is een vrij drastische oplossing. Is het ook mogelijk om bepaalde poorten open te zetten?
Ik wil je sowieso aanraden om hier een apart topic voor aan te maken. Nu heb je de kans dat het aan het oog van anderen ontsnapt, die je misschien op weg kunnen helpen.

Oké, ik zal kijken hoe ik een ander topic aan kan maken. Bedankt.

Of ik poorten open kan zetten? Geen idee. Ik heb een experiabox V10. Lijkt me wel.

Ik meende dat de DMZ hiervoor bedoeld is.
Reputatie 7
Badge +19

Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.

Hallo @AA65 Ik zie dat het probleem inmiddels is verholpen en dat je van Sneller Internet Buitengebied gebruik moet kunnen maken. Je hebt hier ook al een sms-bericht over ontvangen, zie ik. Werk alles inmiddels zoals het hoort?

Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.
Hallo @AA65 Ik zie dat het probleem inmiddels is verholpen en dat je van Sneller Internet Buitengebied gebruik moet kunnen maken. Je hebt hier ook al een sms-bericht over ontvangen, zie ik. Werk alles inmiddels zoals het hoort?

Ja hoor! Tot nu toe werkt alles prima.
Reputatie 4
Badge +2

Ik weet niet of ik mijn vraag op dit forum moet/kan plaatsen maar de laatste dagen heb ik last van soms uitvallend 4G buitengebied ontvangst.

Met name een zeer ergere storing eergisteren tussen 17.21 en 19.25 uur (zie bijlage hieronder van 16 aug '19) waarbij de ontvangst van 4G , gemeten via app en laptop vrijwel geheel stagneerde.

Ook gisteren varieerde de ontvangst heel erg. Normaliter heb ik 3 blauwe leds ontvangst maar dat zijn er nu nog 2 of geen enkele (leds branden rood/blauw) op het 4G modem. De gemeten snelheid nu, 08:30 uur (18 aug '19) zie plaatje hierboven. Beduidend lager dan eerder dit jaar.

[16 aug '19]

Reputatie 7
Badge +17
@racinfo2 Wat vervelend dat jouw 4G verbinding wegvalt. Heb je de ExperiaBox en 4G modem al eens opnieuw opgestart? Zo nee, dan zou ik je willen vragen om eerst de V10 te herstarten en als deze weer helemaal is opgestart kan het 4G modem opnieuw gestart worden. Verder ben ik benieuwd wat er gebeurd wanneer je het 4G modem verplaatst. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?
Reputatie 4
Badge +2
@Vikash , de door jouw genoemde punten zijn , voordat ik hier een bericht plaatste al geschied. Overigens hoor ik van mijn zoon/s dat zij hetzelfde ervaarden.
Reputatie 7
Badge +17
@racinfo2 Dat verwachtte ik al, maar moest het even zeker weten. Als een herstart het probleem niet verhelpt, dan moet ik een storingsmonteur aansturen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Reputatie 4
Badge +2
Ivm het steeds slechter wordende 4G Buitengebied vraag ik mij af wanneer het 5G Buitengebied er aan zal komen of is hier nog geheel geen sprake van?
Reputatie 7
Badge +27

Daar is op dit moment nog geen sprake van.

Reputatie 4
Badge +2

Bedant @Erik_  voor je reactie maar we zullen maar denken: wat in het vat zit verzuurt niet. Nu we het toch over internet hebben, wat is nu eigenlijk het verschil tussen een ADSL2 en VDSL aansluiting?

Wij hebben hier (max) 11mb/s ADSL2, kun je met VDSL een hogere snelheid behalen en zoja, kan dat via dezelfde 2 koperdraadjes?

Reputatie 7
Badge +28

ADSL2+ is iets robuuster op langere afstanden dan VDSL. Dat wil zeggen dat de lijn iets minder gevoelig is voor fouten op de verbinding. Met een snelheid van 11Mb/s zal je op ongeveer 3,5km afstand van de centrale zitten. Op dat punt is er weinig verschil tussen ADSL2+ en VDSL. Op kortere afstanden is de snelheid van VDSL veel hoger, zowel de upload als download.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik gebruik al lange tijd tot veel tevredenheid KPN Internet Buitengebied maar heb nu helaas een brief gekregen dat ik moet overstappen naar Sneller Internet Buitengebied. Waarom zeg ik helaas ? Omdat het me heel veel tijd (en wat geld) heeft gekost om een goed werkende stabiele internet omgeving te realiseren waarop alle randapparatuur nu perfect werkt. Maar goed, het is zo maar ik heb wat vragen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn huidige opstelling :

1 - Apart netwerk aan de Experia Box (6mbit) met daaraan alleen de KPN TV ontvanger en de Playstation.

2 - Apart netwerk aan een zelf gekochte 4G router met daarin de KPN 4G sim en daaraan gekoppeld mijn WIFI netwerk en alle andere randapparatuur.

Mijn vragen :

1 - Ik begrijp dat er een nieuw 4G KPN modem moet komen en een nieuwe 4G simkaart. Kan ik dit nieuwe modem negeren en gewoon de nieuwe simkaart in mijn huidige 4G modem gaan gebruiken (behoud dus van huidige situatie)

2 - Indien 1 niet kan. Werkt SIB alleen als ik het nieuwe modem verbindt met de experiabox of kan het nieuwe modem ook als stand alone router worden gebruikt ?

3 - Onze Experiabox is al een aantal jaren oud. Moet deze ook vervangen worden ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Peter

Reputatie 2

Oh en nog een laatste vraagje, zit er een datalimiet op het nieuwe Sneller Internet Buitengebied ?

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@peter1969, goede vragen. We zijn net begonnen met het overzetten van Sneller internet Buitengebied 4G abonnementen (de abonnementen met een los 4G modem) naar het ‘nieuwe’ Sneller Internet Buitengebied. Hierbij sluit je een 4G modem aan op de Experia Box. Bij klanten waar dit niet mogelijk is verandert er niets.

Ik begrijp dat er een nieuw 4G KPN modem moet komen en een nieuwe 4G simkaart. Kan ik dit nieuwe modem negeren en gewoon de nieuwe simkaart in mijn huidige 4G modem gaan gebruiken (behoud dus van huidige situatie)

Nee. Bij het nieuwe 4G modem is de simkaart niet uitwisselbaar. Het werkt alleen met dat modem.

Indien 1 niet kan. Werkt SIB alleen als ik het nieuwe modem verbindt met de experiabox of kan het nieuwe modem ook als stand alone router worden gebruikt ?

Het nieuwe modem werkt alleen in combinatie met de Experia Box. Het kan niet worden gebruikt als stand alone router.

Onze Experiabox is al een aantal jaren oud. Moet deze ook vervangen worden ?

Klopt. Alleen de V10 Experia Box kan samenwerken met het 4G modem. Binnenkort komt een softwareupdate voor de V10A waardoor die ook geschikt wordt gemaakt. Als je nu een ouder type Experia Box hebt wordt die automatisch vervangen bij het wijzigen van het abonnement.

Oh en nog een laatste vraagje, zit er een datalimiet op het nieuwe Sneller Internet Buitengebied ?

Er zit geen datalimiet op het nieuwe Sneller Internet Buitengebied.

Reputatie 2

Bedankt Joran, voor de duidelijke (hoewel voor mijn situatie teleurstellende) antwoorden.

“Hierbij sluit je een 4G modem aan op de Experia Box. Bij klanten waar dit niet mogelijk is verandert er niets.”  In welke situatie zou dat gelden ?

En nog een vraagje, zou ik de nieuwe router middels een ethernetkabel kunnen verbinden met zowel de experiabox als mijn huidige router, of anders de experiabox naar mijn huidige router ? (Je begrijpt dat ik op een of andere manier mijn huidige opstelling probeer te handhaven, ik heb een router met meerdere accesspoints en zie enorm tegenop om dit alles weer te moeten omzetten)

vr. groet

Peter

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb dezelfde brief gehad als peter1969 en heb ook een aantal vragen.

1: In de brief staat dat ik binnenkort gebeld wordt over de omzetting of dat ik zelf de nieuwe hybride variant kan aanvragen via mijn.kpn.com.

Kan dat gebeld worden iets toevoegen of kan ik net zo goed nu direct de hybride variant aanvragen omdat het oude systeem met los 4G modem sowieso binnenkort vervalt ?

2: Ik heb nu een Experiabox V9 en heb voor de  hybride variant een V10 nodig. Moet/kan ik bij de aanvraag via mijn.kpn.com ergens aangeven dat ik een nieuw modem nodig heb of gaat dat vanzelf ?

3: (De meest belangrijke vraag): als ik de hybride variant aanvraag, op welk moment werkt dan het huidige losse 4G modem niet meer ?

Reputatie 7
Badge +28

Ah, jammer om te horen! Ik denk dat de huidige opstelling wel behouden kan blijven maar het zal iets anders aangesloten moeten worden.

“Hierbij sluit je een 4G modem aan op de Experia Box. Bij klanten waar dit niet mogelijk is verandert er niets.”  In welke situatie zou dat gelden ?

Dat gaat om adressen waar ADSL niet mogelijk is.

zou ik de nieuwe router middels een ethernetkabel kunnen verbinden met zowel de experiabox als mijn huidige router, of anders de experiabox naar mijn huidige router 

Het 4G modem is de Sagemcom FAST 4360 Air, die moet rechtstreeks verbonden worden met de Experia Box. Dat werkt niet via een andere router. Een ethernetkabel wordt meegeleverd. Je kunt jouw eigen router aansluiten op een andere ethernetpoort van de V10 en blijven gebruiken.

@jrxs4all: Ik had jouw reactie nog niet gezien! 

Kan dat gebeld worden iets toevoegen of kan ik net zo goed nu direct de hybride variant aanvragen omdat het oude systeem met los 4G modem sowieso binnenkort vervalt ?

Het telefonische contact is om verder toe te lichten wat er gaat veranderen. Ik denk dat dat bij jou niet zoveel toegevoegde waarde biedt ;-) Je kunt de hybride variant direct aanvragen.

Ik heb nu een Experiabox V9 en heb voor de  hybride variant een V10 nodig. Moet/kan ik bij de aanvraag via mijn.kpn.com ergens aangeven dat ik een nieuw modem nodig heb of gaat dat vanzelf ?

Gaat vanzelf! Als je Sneller Internet Buitengebied aanvinkt wordt een controle gedaan welke Experia Box aanwezig is. Als die niet geschikt is wordt een V10 verstuurd.

3: (De meest belangrijke vraag): als ik de hybride variant aanvraag, op welk moment werkt dan het huidige losse 4G modem niet meer ?

De einddatum staat als het goed is in de brief. Tot die datum blijft het huidige modem werken. Daarna wordt de simkaart gedeactiveerd.

Reputatie 3
Badge +2

De einddatum staat als het goed is in de brief. Tot die datum blijft het huidige modem werken. Daarna wordt de simkaart gedeactiveerd.

Maar is die einddatum dezelfde datum als waarop de hybride variant geactiveerd wordt, of zit daar nog een stukje overlap in ?

Nog een andere vraag: wordt standaard een 4G modem met aansluiting voor een buitenantenne geleverd, of moet je daarom vragen ?

Reageer