Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

  • 29 oktober 2018
  • 114 reacties
  • 7861 keer bekeken


Toon eerste bericht

114 reacties

Hallo @AA65 Het is natuurlijk wel bijzonder dat dit zo lang duurt en ik kijk graag met je mee. Ik heb dan nog wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hallo Bart, ik heb de gegevens aangepast in mijn profiel! Hopelijk kom jij wel tot de juiste oplossing voor mijn probleem en kan ik snel op weg met mijn sneller internet.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @AA65 Ik heb gekeken en ik zie dat er een achterliggende afdeling mee aan het werk is. Dat betekent dat we helaas moeten wachten totdat zij een update voor je hebben. En dat zou op de 12e moeten gebeuren . 😞 Ik kan dus helaas niet anders dan je vragen om dit af te wachten.
Reputatie 2
Onzin product en slecht van KPN!

In 2017 heeft KPN in de consultatie 'digitale connectiviteit' toegezegd bekabeld gigabit internet beschikbaar te stellen in het buitengebied. In 2018 is dit door de minister en staatssecretaris aan de kamer medegedeeld en in 2019 is dit bevestigd.

Wat KPN nu doet is mensen afschepen.
-Bekabeld gigabit internet in buitengebieden is door KPN toegezegd en 2020 is dicht bij.
-De snelheid (die nu al laag is) en bedrijfszekerheid zal rap dalen naarmate meer mensen van deze draadloze techniek gebruik maken.

Het moest bekabeld zijn vanwege de gezondheidsffecten van 4G en de bedrijfszekerheid van bekabelde verbindingen. Dus gewoon KPN vragen bekabelde toezeggingen na te komen.
Hallo @AA65 Ik heb gekeken en ik zie dat er een achterliggende afdeling mee aan het werk is. Dat betekent dat we helaas moeten wachten totdat zij een update voor je hebben. En dat zou op de 12e moeten gebeuren . 😞 Ik kan dus helaas niet anders dan je vragen om dit af te wachten.

Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?
Reputatie 7
Badge +18
Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?
Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.
Dag, ik heb Internet voor buitengebieden en het helpt mij zeer. Ik heb geluk met de 4G dekking rondom mijn huis.

Mijn vraag is echter of iemand weet hoe ik de functie DMZ weer aan de praat krijg. Ik kon altijd buiten de deur de camera beelden van rondom mijn huis bekijken (door het IP nummer van de camera in de DMZ te plaatsen). Echter sinds ik het 4G roouter heb werkt dit niet meer.

Iemand een tip?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Jacco Baars . DMZ is een vrij drastische oplossing. Is het ook mogelijk om bepaalde poorten open te zetten?
Ik wil je sowieso aanraden om hier een apart topic voor aan te maken. Nu heb je de kans dat het aan het oog van anderen ontsnapt, die je misschien op weg kunnen helpen.
Hoi @Jacco Baars . DMZ is een vrij drastische oplossing. Is het ook mogelijk om bepaalde poorten open te zetten?
Ik wil je sowieso aanraden om hier een apart topic voor aan te maken. Nu heb je de kans dat het aan het oog van anderen ontsnapt, die je misschien op weg kunnen helpen.


Oké, ik zal kijken hoe ik een ander topic aan kan maken. Bedankt.

Of ik poorten open kan zetten? Geen idee. Ik heb een experiabox V10. Lijkt me wel.

Ik meende dat de DMZ hiervoor bedoeld is.
Reputatie 7
Badge +18

Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.

Hallo @AA65 Ik zie dat het probleem inmiddels is verholpen en dat je van Sneller Internet Buitengebied gebruik moet kunnen maken. Je hebt hier ook al een sms-bericht over ontvangen, zie ik. Werk alles inmiddels zoals het hoort?


Tot dusver nog geen update. Vandaag de klantenservice gebeld voor een probleem met de televisie en ook zij bevestigden dat het enige vertraging op heeft gelopen. (zoals al lang bekend was). Het probleem met de televisie was dezelfde dag nog verholpen. Waarom is het aanpassen van mijn pakket zo moeilijk?Da's heel jammer om te lezen en ik zie dat er vanochtend naar deze vastgelopen aanvraag is gekeken. Daar is uitgekomen dat het niet opgelost kon worden en dat er helaas extra tijd nodig is. Ik kan me levendig voorstellen dat dit erg vervelend is, helemaal omdat een ander probleem wél opgepakt kan worden. Voor je andere probleem zie ik dat er een monteur is ingeboekt en dit staat ben ik bang helemaal los van deze kwestie. Ik kan niet anders dan je vragen nog enkele dagen geduld te hebben. Op de 15e heb ik waarschijnlijk weer een update voor je.
Hallo @AA65 Ik zie dat het probleem inmiddels is verholpen en dat je van Sneller Internet Buitengebied gebruik moet kunnen maken. Je hebt hier ook al een sms-bericht over ontvangen, zie ik. Werk alles inmiddels zoals het hoort?

Ja hoor! Tot nu toe werkt alles prima.
Reputatie 4
Badge +2

Ik weet niet of ik mijn vraag op dit forum moet/kan plaatsen maar de laatste dagen heb ik last van soms uitvallend 4G buitengebied ontvangst.

Met name een zeer ergere storing eergisteren tussen 17.21 en 19.25 uur (zie bijlage hieronder van 16 aug '19) waarbij de ontvangst van 4G , gemeten via app en laptop vrijwel geheel stagneerde.

Ook gisteren varieerde de ontvangst heel erg. Normaliter heb ik 3 blauwe leds ontvangst maar dat zijn er nu nog 2 of geen enkele (leds branden rood/blauw) op het 4G modem. De gemeten snelheid nu, 08:30 uur (18 aug '19) zie plaatje hierboven. Beduidend lager dan eerder dit jaar.

[16 aug '19]

Reputatie 7
Badge +17
@racinfo2 Wat vervelend dat jouw 4G verbinding wegvalt. Heb je de ExperiaBox en 4G modem al eens opnieuw opgestart? Zo nee, dan zou ik je willen vragen om eerst de V10 te herstarten en als deze weer helemaal is opgestart kan het 4G modem opnieuw gestart worden. Verder ben ik benieuwd wat er gebeurd wanneer je het 4G modem verplaatst. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?
Reputatie 4
Badge +2
@Vikash , de door jouw genoemde punten zijn , voordat ik hier een bericht plaatste al geschied. Overigens hoor ik van mijn zoon/s dat zij hetzelfde ervaarden.
Reputatie 7
Badge +17
@racinfo2 Dat verwachtte ik al, maar moest het even zeker weten. Als een herstart het probleem niet verhelpt, dan moet ik een storingsmonteur aansturen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!

Reageer