Sticky Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar

• 29 oktober 2018
  • 230 reacties
  • 11304 keer bekeken

Toon eerste bericht

230 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb ook wat ruzie met quotes ;-) 

Maar is die einddatum dezelfde datum als waarop de hybride variant geactiveerd wordt, of zit daar nog een stukje overlap in ? 

Daar hoort een ruime overlap in te zitten zodat er genoeg tijd is om de omzetting te regelen . Mag ik vragen welke datum er bij jou in de brief staat? 

Nog een andere vraag: wordt standaard een 4G modem met aansluiting voor een buitenantenne geleverd, of moet je daarom vragen ?

We leveren alleen nog het Sagemcom modem uit met aansluitingen voor buitenantennes!

Toevoeging op wat ik in het vorige bericht zei: In het telefonische gesprek wordt een persoonlijk aanbod gedaan. Je kunt overwegen dat eerst af te wachten. Ik weet niet precies wat dit persoonlijke aanbod inhoudt, ik verwacht dat wij na het weekend meer informatie krijgen, dat zullen we hier ook delen.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb ook wat ruzie met quotes ;-) 

Maar is die einddatum dezelfde datum als waarop de hybride variant geactiveerd wordt, of zit daar nog een stukje overlap in ? 

Daar hoort een ruime overlap in te zitten zodat er genoeg tijd is om de omzetting te regelen . Mag ik vragen welke datum er bij jou in de brief staat? 

Nog een andere vraag: wordt standaard een 4G modem met aansluiting voor een buitenantenne geleverd, of moet je daarom vragen ?

We leveren alleen nog het Sagemcom modem uit met aansluitingen voor buitenantennes!

Toevoeging op wat ik in het vorige bericht zei: In het telefonische gesprek wordt een persoonlijk aanbod gedaan. Je kunt overwegen dat eerst af te wachten. Ik weet niet precies wat dit persoonlijke aanbod inhoudt, ik verwacht dat wij na het weekend meer informatie krijgen, dat zullen we hier ook delen.

In mijn brief staat dat het losse 4G modem per 19 januari 2020 niet meer werkt.

Ok, dan wacht ik even af wat het aanbod inhoudt. Ik zou als ik zelf aanvraag een paar euro duurder uit zijn. En natuurlijk weer een jaarcontract, dat is nog even de vraag of dat in het aanbod ook zo is.

Reputatie 2

Bedankt Joran, voor je snelle en duidelijke antwoorden.

Vr. groet

Peter

Reputatie 7
Badge +19

Hi Alex, dat gaat gestaag. Ik vermoed dat jij met 8 Mbit niet in het buitengebied zit maar in een woonwijk of bedrijventerrein. Daar kan dit nog niet worden uitgerold omdat de capaciteit daar nog niet voldoende is, het mobiele verkeer in die gebieden moeten namelijk ook doorgang hebben.

Reputatie 2

Ook een brief gehad, 19 jan stopt mijn 4G buitengebied.

Begint die ellende nu weer? eerst de poorten dichtgooien, na veel protest weer open.

Zelfs toen zo’n hybride geprobeerd, liep de upload vanaf het thuisfront via adsl, was dus geen oplossing.

Snelheid ging van 180mb naar de 30mb, hebben we toen maar voor lief genomen als we het thuisfront maar konden bereiken.

En nu gaan we weer knoeien?

Reputatie 7
Badge +20

@BonesNL, ik snap dat je hier niet op zit te wachten! Staat erbij jou in de brief ook een telefoonnummer vermeld? Zij kunnen je hier namelijk meer over vertellen en kunnen je misschien, net als hierboven wordt gezegd door Joran, een persoonlijk aanbod doen afhankelijk van jouw situatie.

Reputatie 2

@BonesNL, ik snap dat je hier niet op zit te wachten! Staat erbij jou in de brief ook een telefoonnummer vermeld? Zij kunnen je hier namelijk meer over vertellen en kunnen je misschien, net als hierboven wordt gezegd door Joran, een persoonlijk aanbod doen afhankelijk van jouw situatie.

Idd met telefoonnr. Wacht ik het persoonlijk aanbod nog even af. Zal dan wel een ander simmetje worden in huidig modem.

Reputatie 2

Net even gebeld naar het in de brief genoemde nummer. Volgens de medewerker is de brief ten onrechte naar ons gestuurd en blijft de huidige situatie (losse 4g sim + 4G modem) gewoon werken. We hoeven niet over te stappen naar de hybride variant. Medewerker was erg zeker van zijn zaak dus ik hoop het maar.

Reputatie 2
Badge

Net even gebeld naar het in de brief genoemde nummer. Volgens de medewerker is de brief ten onrechte naar ons gestuurd en blijft de huidige situatie (losse 4g sim + 4G modem) gewoon werken. We hoeven niet over te stappen naar de hybride variant. Medewerker was erg zeker van zijn zaak dus ik hoop het maar.

Kan iemand van dit forum iets doen om mij dezelfde oplossing te bieden ?, dus gewoon behoud van de huidige situatie en niet de hybrideoplossing met abonnementswijziging of helemaal geen oplossing ?

Ik heb gebeld met het nummer van de brief en werd uiteindelijk doorverwezen naar het gewone klantenservicenummer → eindresultaat 4G stopt en je moet het doen met ADSL. Reden: na de laatste reset (DLM?) zit mijn ADSL verbinding boven de 30 MBPS snelheid. Dat is in het verleden wel vaker geweest en dan schakelt ie in de komende weken gewoon weer rustig terug naar onder de 30MBPS.  Afgezien van dat regeltje bij KPN (moet < 30MBPS) , helpt mij dat niet bij de upload!  (die ik nodig heb voor camerasysteem, externe backups etc. etc.)
Daarnaast heb ik minder dan een jaar geleden ook flink geïnvesteerd om de huidige oplossing goed te laten werken, 45 meter bestrating open gegraven om een kabel erin te leggen en dan een paal van 11 meter overeind gezet om daar met een externe antenne die ik ook zelf heb gekocht het 4G signaal stabiel en snel te kunnen ontvangen en dat zou dan nu allemaal voor niks zijn, omdat me deze mogelijkheid wordt ontnomen.

Lang verhaal kort:  kan iemand me helpen, zodat ik weer een simkaart krijg die het na 19 januari blijft doen om in mijn bestaande Huawei 4G modem te stoppen ?

gr,

William 

Reputatie 2

weer lekker tegenstrijdig allemaal. Gelukkig heb ik een upload van 0.0mb via adsl, benieuwd wat ze mij gaan vertellen dan.

Reputatie 4
Badge +2

Over upload gesproken, tot voor kort was die gemiddeld 1.6 mb/s en sinds enige tijd ruim 15 mb/s.

Daar wordt ik heel blij van.

Download schommelt rond de 30 mb/s. Ik heb ‘n Sagemcom modem 4G wat gekoppeld zit aan de Experia V10.

Dik tevreden met KPN . :grinning:

Reputatie 3
Badge +2

Hebben ze je ook verteld waarom ?

Ik vind het een vreemd verhaal en hoop voor je dat het klopt. Zelf ben ik/heb ik nog niet gebeld.

Reputatie 7
Badge +18

@williamb : Ik begrijp je zorgen. En ik moet het stellige antwoord dat mijn collega heeft gegeven ontkrachten.

SIB4G wordt wel uitgefaseerd op plekken waar een DSL verbinding aanwezig is. Hoe dat voor jou gaat uitpakken ga ik voor je onderzoeken.

Mijn voorstel is dat je hier een apart topic voor aanmaakt en mij een seintje geeft. Dan pak ik die met prio op. Ik zal ook het verzameltopic updaten als er meer informatie is. 

Reputatie 2
Badge

@Erwin_   zoals gevraagd een apart topic gemaakt.

Hier te vinden:  https://forum.kpn.com/internet-9/behoud-van-bestaande-situatie-met-los-huawei-4g-modem-na-19-01-2020-482248

gr,

William

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben inmiddels gebeld door KPN. Het aanbod was niets anders dan wat ik zelf ook had kunnen kiezen via mijn.kpn.com

Je gaat over naar een nieuw hybride abonnement met nieuw jaarcontract. Het nieuwe Hussel abonnement is duurder dan het oude en de korting wegens lage snelheid vervalt ook. Ik kon nog mijn vaste telefonie laten vervallen want dat gebruik ik nooit, per saldo 4,50 duurder per maand.

En nu maar hopen dat KPN het administratief allemaal goed verwerkt en dat het net zo goed werkt als het oude systeem.

Reputatie 2

Ook gelijk een jaarcontract? Bizar.

Reputatie 7
Badge +28

Krijg je ook de actiekorting bij dit aanbod, jrxs4all? In dat geval klopt het dat je dan ook weer een jaarcontract aangaat. Die dingen zijn met elkaar verbonden.

Reputatie 2

Ik ben net gebeld. Abonnement van 47,50 naar 65,50 per maand. Nieuw jaarcontract. Behoud huidige simkaart en modem niet mogelijk. :rage: Kortom 216 euro per jaar meer kwijt, huidige prive apparatuur is nog maar de vraag of die nog enig nut heeft en alles opnieuw gaan instellen. Waardeloos.

Reputatie 3
Badge +2

Krijg je ook de actiekorting bij dit aanbod, jrxs4all? In dat geval klopt het dat je dan ook weer een jaarcontract aangaat. Die dingen zijn met elkaar verbonden.

Nee, geen actiekorting, het normale tarief. De korting wegens lage snelheid vervalt ook en dan zou ik 6,50 per maand duurder uit zijn, door het laten vervallen van de vaste telefonie wordt dat 4,50.

Gisteren heb ik de orderbevestiging gekregen en als het goed ik krijg ik morgen de apparatuur. Volgens de bevestiging is het nieuwe abonnement per 31 oktober actief. Ik heb nog geen bericht gekregen wanneer het oude 4G modem stopt met werken.

Ik verwacht geen problemen met het nieuwe  hybride systeem. De optimale plaats voor het 4G modem is wel erg ver verwijderd van de Experiabox, daar moet ik nog wat voor verzinnen.

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben net gebeld. Abonnement van 47,50 naar 65,50 per maand. Nieuw jaarcontract. Behoud huidige simkaart en modem niet mogelijk. :rage: Kortom 216 euro per jaar meer kwijt, huidige prive apparatuur is nog maar de vraag of die nog enig nut heeft en alles opnieuw gaan instellen. Waardeloos.

Dat is wel heel veel duurder dan nu en ook een veel groter verschil dan bij mij. Komt misschien doordat je meer en andere producten afneemt.

Waarschijnlijk heeft je eigen 4G modem ook een WAN aansluiting. Als je die aansluit op de nieuwe Experiabox verwacht ik dat je weinig hoeft te veranderen aan je huidige setup.

Reputatie 2

Dat denk/hoop ik ook jrx4all alleen zit ik nu nog even stoom af te blazen vanwege deze volledig belachelijke prijsverhoging. Er zullen toch weinig bedrijven wegkomen met een verhoging van 40% voor een gelijke service. Maar ja, je moet wel met 2 schoolgaande kinderen, er zijn gewoon geen alternatieven in het buitengebied en daar maakt KPN nu handig gebruik/misbruik van.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @peter1969 . Net zoals in het andere topic ben ik wel benieuwd waar nu precies dat prijsverschil uit voorkomt. Ik ben heel benieuwd waarom het bij zo veel hoger uitpakt dan bij @jrxs4all 

Reputatie 2

Huidig abonnement 47,50, inclusief Fox sports. Nieuw KPN hussel abonnement Internet basis 42,50 + 10,- televisie +13,00 Fox =65,50. Ik zal maar geen flauwe grap maken dat in het Engels een hustle, zwendel betekent.

Reputatie 4
Badge +6

Tot hoelang is de aanbieding dan je gratis over kan van 4G naar sneller internet in de buitengebied? Mijn contract van het 4g modem loopt januari 2020 af, maar ze zijn hier druk bezig met het aanleggen van glasvezel. Ws is dit in januari wel klaar, maar mocht niet niet zo zijn wil ik als het even van wel gebruik maken van dat snel internet in het buitengebied. Ik kan het natuurlijk ook nu aanvragen maar vind het een beetje zonde, krijg je zo'n nieuw modem voor, misschien een maand of 2, moet deze weer terug, wordt ie ws in de container gegooid. Allemaal onnodige kosten.

Reputatie 7
Badge +28

Dat is wel een flinke domper, @peter1969..

Ha @HTS, goede vraag! Er hangt niet echt een termijn aan, je kunt gewoon wanneer je wilt over naar de nieuw propositie. Daar zitten geen extra kosten aan vast, ook niet als je besluit om het later te doen. 

Reageer