Vraag

Sneller internet in schiedam

• 19 januari 2017
  • 38 reacties
  • 1736 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 1
Er zit volgens mij echt iets niet goed. Mijn toon richting NLE wordt zo langzamerhand steeds onvriendelijker ;-)

Net de TV aangezet en af en toe stottert het beeld. Volgens het modem heb ik nu ook CRC errors. En bij elke stottering loopt het aantal op. Het aantal FEC errors is ook veel groter dan de afgelopen dagen.

Reputatie 7
Badge +28
Hey Fred, nog welkom hier 🙂 Wat zonde dat je snelheid steeds slechter wordt. Helaas kunnen we van KPN (dienstenprovider) uit hier niets aan doen. Als NLE klant neem je bij hun de diensten af, en sta je ook niet bij ons in het systeem. NLE heeft zijn eigen ingangen bij KPN (netwerkleverancier) voor navraag en monteursaansturing. Ik kan dan ook niets anders aanraden dan hun achter de broek blijven zitten. Maar, gezien je eerdere berichten, doe je dat ook wel 🙂
Reputatie 1
Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik kwam hier eigenlijk alleen om de oproep voor upgrades in Schiedam te ondersteunen. Ik was echter wel enorm blij met de opmerkingen van Robin op mijn situatie. Eerlijk gezegd krijg ik meer en betere feedback hier dan op het NLE forum ;-)

Dus complimenten voor jullie allen hier en ik blijf NLE lastigvallen de problemen met mijn lijn op te lossen, alhoewel ik wel bemerk dat zij niet erg hard voor hun klanten lopen.

Nogmaals dank voor alle feedback hier.
Reputatie 7
Badge +30
Ik een poosje niet gereageerd, maar als ik lees dat de errors oplopen als je TV kijkt dan is er ergens iets mis maar ik op dit moment niet zo 123 weten waar(om) precies.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de DSL verbinding sowieso niet stabiel is en deze met het kijken van TV extra wordt belast.

Heb je overigens nog een andere kabel geprobeerd?
Reputatie 1
Hoi Robin,

Ja, het is helaas allemaal erg onduidelijk. Ik heb inderdaad de andere kabel tussen de modem en het ISRA punt hangen, maar dat geeft helaas weinig tot geen verschil. Het wordt maar eens tijd dat NLE een monteur gaat sturen 😉
Reputatie 1
Mijn problemen zijn trouwens opgelost. 2 weken geleden een DLM-reset gekregen en de download is nu netjes 20mbit.

Neemt niet weg, dat ik héél graag zou zien dat de in 2016 geplande upgrades van centrale en wijkkasten in Schiedam daadwerkelijk worden uitgevoerd, ook al staan ze nu helemaal niet meer op de planning.

Naar mijn mening een geweldige commerciële kans voor KPN om met snel VDSL te concurreren met glasvezel van CIF.
Mijn snelheid is 9 mb 3118BA
Kpn gaat als ik het zo lees niet sneller worden?
Eigenlijk kan dit toch niet, betalen hetzelfde als de abonnees met een prima tot fantastische snelheid.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je deze site gecheckt? Een deel van die postcode zit namelijk op een andere wijkkast en kan al sneller internet. Voor het andere deel van de postcode zit er vooralsnog geen verbetering aan te komen 😞
Hi Robin,
Heb ik reeds gedaan, eerder stond hier een kwartaal dacht eind 2016 begin 2017 maar deze is nu weg.
Enige optie is Caiway maar wil geen draden en ben tevreden over de KPN behalve de snelheid
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke snelheid staat er genoemd, komt die ongeveer overeen? Want er stonden heel wat inderdaad, een deel daarvan is uitgevoerd. Een ander deel staat nog op de planning en een ander deel staat vooralsnog niet meer ingepland.

Robin
De snelheid is 12 Mbit/s en die komt inderdaad overeen met de snelheid die we ontvangen
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Tja. Sorry. Dan is voor meer snelheid alleen Caiway een optie. Het is aannemelijk dat KPN in de toekomst dit nog wel verbetert op jouw postcode, maar reken daar vooralsnog maar niet op.

Maar, kan Caiway geen IPTV leveren? Of een andere aanbieder over het netwerk CIF netwerk in Schiedam?

Robin
Bedankt voor je uitleg en hulp Robin, ga mezelf even verder oriënteren met je tips

Reageer