Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Sneller internet is niet sneller

Reputatie 1
Beste,

Vandaag is de KPN monteur langs geweest om onze 100/10 Mbit/s op te waarderen naar een 200/20 Mbit/s internetverbinding. Wanneer ik echter de internetsnelheid check via Speedtest of met behulp van de KPN tool, haal ik maximaal maar tussen de 90 á 95 Mbps aan downloadsnelheid. Daarbij moet vermeld worden dat de uploadsnelheid wel is verbeterd.

Is er een manier waarop ik de downloadsnelheid kan verbeteren? Of is dit het meest haalbare?

Ik hoor graag!
icon

Beste antwoord door Jom023 15 oktober 2018, 18:32

Probleem is opgelost! Kabel vanuit ExperiaBox naar de wandcontactdoos bleek inderdaad niet geschikt te zijn voor meer dan 100 Mbit/s. De KPN-monteur heeft dit netjes voor mij opgelost, nu haal ik wel de beloofde snelheden! 🙂

Nogmaals dank voor alle suggesties, hier mag een slotje op.

Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoeveel haal je als je de speedtest uitvoerd bekabeld aan de router?
Reputatie 1
110 Mbit/s

Ik heb het nog een x getest, nu haal ik om en het nabij 200 Mbit/s download en rond de 60 Mbit/s upload. Hoe kan ik deze snelheid op mijn computer krijgen die één verdieping hoger staat en is bedraad?
Reputatie 4
Badge +2
xDSL snelheden zijn tot snelheden, dit betekent niet dat je het ook per se gaat halen.
Wat geeft Fourstack aan als haalbare snelheid?
Wat geeft de DSL statuspagina uit je router aan? (screenshot)

Begrijp dat het inmiddels al verbeterd is 😃
Reputatie 1
Beantwoord dit je beide vragen?
Reputatie 4
Badge +2
Jazeker, maar ik lees dat je inmiddels al +/- 200 Mbit haalt dus dat is goed 😉
Is je PC boven rechtstreeks bedraad aangesloten op je modem of via een verbindingsset?
Reputatie 1
Wanneer ik m'n laptop rechtstreeks op de router aansluit is de snelheid inderdaad flink verbeterd. Echter behaal ik deze snelheid niet op mijn eigen computer, zie bijlage.

Hij is rechtstreeks aangesloten op het modem!
Reputatie 4
Badge +2
Heeft je computer misschien een oude netwerkkaart die maar tot 100 Mbit gaat? Of staat deze misschien per ongeluk ingesteld op 100 Mbit?
Reputatie 1
Oeh, dat is een hele goede vraag! Is er een manier waarop ik dit snel kan checken?
Reputatie 4
Badge +2
Hier dubbelklikken, dan zou je snelheid er moeten staan (100 Mbit of 1 Gbit)

Of via apparaatbeheer

De naam van je netwerkkaart kan afwijken
Reputatie 1
Ah super, dank voor je hulp zover!

Zo ziet het er bij mij uit:

En op de productpagina staat: Data Rate Per Port 1 Gbps. Ik neem aan dat dat goed is?
Reputatie 4
Badge +2
En als je naar configuratiescherm gaat, Netwerk en Internet, Netwerkverbindingen en dan dubbelklikt op de Ethernet connectie.
Staat er dan bij status 1 Gbit of 100 Mbit?
Reputatie 1
Er staat dan 100 Mbit
Reputatie 4
Badge +2
Ik lees dat meer mensen bij precies dat type netwerkkaart meer problemen hebben om deze op 1 Gbit te krijgen.

https://superuser.com/questions/1088115/cant-get-gigabit-speeds-with-intel-ethernet-connection-i217-v
Reputatie 1
Ah, dat zal je net zien he! Ik ga me even verdiepen hoe ik dit euvel kan verhelpen, nogmaals hartelijk dank voor je hulp!
Reputatie 1
Hallo, sorry voor de bump, maar het leek me onnodig om een nieuw topic te starten.

Gisteren lange tijd bezig geweest om het probleem op te lossen, helaas zonder resultaat. Netwerksnelheid blijft 100 Mbit/s, zelfs na het handmatig verhogen van de "Speed and Duplex" en het uitschakelen van Energy Efficient Ethernet .Heeft iemand anders toevallig de gouden tip?
Reputatie 3
Heb je toevallig niet nog een switch tussen de experiabox en je PC in staan wleke nog 100MB is? Tevens heb je een volledige UTP naar boven liggen? Voor Gigabit heb je meer aders nodig als voor 100MB.
Reputatie 1
Dank voor je antwoord! De bedrading is verzorgd door KPN, dat is CAT 5e als ik het goed heb. Er staat wel een kastje in m'n kamer vanwaaruit de internetkabel naar mijn computer loopt, is dat een switch?
Reputatie 3
Jom023 schreef:

Dank voor je antwoord! De bedrading is verzorgd door KPN, dat is CAT 5e als ik het goed heb. Er staat wel een kastje in m'n kamer vanwaaruit de internetkabel naar mijn computer loopt, is dat een switch?

Hoi, nee dat is geen switch. De kabel loopt dus rechtstreeks vanaf de experiabox naar dat kastje op zolder? Er zit niets tussen?
Welke experiabox heb je trouwens?

Gr

Erik
Reputatie 1
Klopt, kabel loopt rechtstreeks vanaf de Experia Box naar het kastje op de kamer, er zit niks tussen. Het betreft trouwens een Experia Box V10!
Reputatie 6
Badge +9
2 aansluitingen in een doos, dan moeten er ook 2 kabels naar toe gaan OF ze zijn niet volledig bedraad.
2 aderparen per aansluiting ipv 4
Reputatie 1
Ik denk dat ze niet volledig bedraad zijn, omdat maar 1 computer een draadje nodig heeft voor internet.
Reputatie 2
1 of 2 van de 8 draadjes zitten niet lekker in je rj45 connector of in je wandcontact doosje.Als je meer dan 1oo wilt halen moeten alle acht de draadjes juist zijn aangesloten Minder dan 100 volstaat met 4 of 6 draadjes .Zoek het daar eens in . Voor wat betreft je wandcontactdoos je heb twee poorten elke poort moet een kabel hebben .

Succes laat je het weten of je er bent uitgekomen?

Gr
Reputatie 1
Probleem is opgelost! Kabel vanuit ExperiaBox naar de wandcontactdoos bleek inderdaad niet geschikt te zijn voor meer dan 100 Mbit/s. De KPN-monteur heeft dit netjes voor mij opgelost, nu haal ik wel de beloofde snelheden! 🙂

Nogmaals dank voor alle suggesties, hier mag een slotje op.
Reputatie 4
Badge +2
Goed om te horen dat KPN het probleem heeft opgelost 😀
Reputatie 7
Badge +9
Hey Jom023, gaaf om te lezen dat verschillende leden van de KPN community je hier bruikbare informatie en adviezen hebben gegeven. En erg fijn dat de monteur de bekabeling heeft vervangen zodat je wel de snelheid haalt die er wordt beloofd. Veel plezier met je verbeterde aansluiting! 😃

Reageer