Beantwoord

Sommige websites werken niet

  • 8 November 2022
  • 7 reacties
  • 167 keer bekeken

Beste Allemaal,

De laatste weken heb ik problemen met mijn KPN internet. Regelmatig kan ik bepaalde websites niet bereiken. Google, NOS.nl, KPN.com laden wel, maar bijvoorbeeld de website van mijn werkgever, van Office, Facebook en ING.nl werken niet. Zo gauw ik mijn modem heb herstart, werkt het weer eventjes maar meestal na een paar uur heb ik weer hetzelfde probleem. Wat kan hier het probleem zijn?

Alvast dank,

Ruben

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 13 November 2022, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 4

Misschien eens proberen om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik vind dat een goede tip, van @Michael001. Is dat al gelukt om te doen, @Ruben Fijn?

Voor de volledigheid:
Als je het modem reset worden alle instellingen van het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem worden verwijderd. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Op deze manier kun je het modem handmatig resetten:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Ik ben benieuwd of dit helpt om alle websites weer werkend te krijgen.

Hoi Shyrin,

Helaas is het niet gelukt. Ik heb het modebladen resetten. Dat werkte niet, dus toen heb ik het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Maar nog altijd heb ik het probleem.

Ik zal proberen de klantenservice een keer te bellen, als ik ergens in het doolhof van jullie website een telefoonnummer kan vinden.

Hartelijke groeten,

Ruben

Reputatie 7

0800-0402

Maar bij dat nummer krijg ik niemand aan de telefoon... En de 'probleemoplosser' , waar ik naar verwezen wordt, kan ik niet bereiken want KPN.com is één van de website die niet meer werkt. Net als de site van ING, NOS en nog wat meer. Dus KPN: kom met iets nuttigs of ik ga weer terug naar Ziggo!

Reputatie 7

Maar bij dat nummer krijg ik niemand aan de telefoon...

Het is inderdaad knap lastig om een persoon van vlees en bloed aan de lijn te krijgen, maar door het stellen van de juiste vraag zou dat eigenlijk wel moeten kunnen lukken.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Kan je dan vanaf geen enkel apparaat in jouw thuisnetwerk die sites benaderen of alleen vanaf één/enkele specifieke?

Haai!

Ik heb een Experia Box v10A en ik kan met geen één apparaat in huis die websites bereiken via de wifi. Via 4G op mijn telefoon gast het wel. 

ik verwacht dus dat het met één of ander beveiligingsprotocol te maken heeft. Het zijn namelijk allemaal sites waarvan de beveiliging goed geregeld zal zijn (ING, NOS, KPN).

Fabrieksinstellingen leek mij een goede tip, maar dat werkt elke keer maar eventjes (24 uur oid, beetje moeilijk vast te stellen als je overdag werkt).

Kortom, ik hoop dat een medewerker hier mee kan helpen, of gewoon een nieuwer type experia box kan sturen.