Beantwoord

Sonos

• 14 mei 2012
  • 2 reacties
  • 12225 keer bekeken

Sonos Bridge wordt wel herkend door Experia modem maar verbindt niet met de play-3. Heeft iemand daar een oplossing voor? Nu moet ik een extra router tussen de bridge en Experia zetten. Zijn de instellingen op het modem zo te veranderen dat verkeer tussen Sonos Bridge en Play mogelijk wordt? Of wachten op firmware?

Bij voorbaat dank voor reacties!

icon

Beste antwoord door wilbert 12 juni 2012, 15:49

Het probleem is opgelost. De Sonos heldesk heeft de installatie op afstand doorgelopen. Na het aansluiten van de bridge (dat lukte wel) wil je de Play 3 aansluiten. Waarschijnlijk was het een kwestie van de Play3 10 seconden van het lichtnet halen en daarna aansluiten. In elk geval heeft de Sonos helpdesk uitstekend geholpen.

Bekijk origineel

2 reacties

beste wilbert,

ik vrees dat je hierbij wel een router nodig, dit komt vanwege de firmware die op de modem staat. ik heb niks kunnen vinden wanneer er een andere firmware uitkomt op google. 

voor sommige doeleinden is het lastig om de modem anders in te stellen, daarom is het makkelijker om een router erachter te zeten. enige nadeel is dat als er een fout met de verbinding is, dan kan kpn hier niet bij helpen omdat die alleen draadloze en bekabelde verbindingen met de modem ondersteunen.

Het probleem is opgelost. De Sonos heldesk heeft de installatie op afstand doorgelopen. Na het aansluiten van de bridge (dat lukte wel) wil je de Play 3 aansluiten. Waarschijnlijk was het een kwestie van de Play3 10 seconden van het lichtnet halen en daarna aansluiten. In elk geval heeft de Sonos helpdesk uitstekend geholpen.

Reageer